topNotif

سکسکه و تمام راه های درمان آن

2234 بازدید
02 اسفند 96
آلاله

سکسکه و تمام راه های درمان آن که بد نیست بدانیم

سکسکه حقیقتا تجربه ای بی فایده است، اما بیشتر ما قبل از تولد سکسکه می کردیم و پس از تولد نیز در طول زندگی گاه گاه به آن دچار می شویم. هنوز هیچ کس به درستی به علت آن پی نبرده است. بیشتر متخصصان تند خوردن و بلع هوا به همراه غذا را از اولین علل سکسکه معرفی می کنند و در تمام روش های درمانی سکسکـه، هدف اصلی افزایش دی اکسید کربن خون و یا قطع یا غلبه بر تحریک عصبی مولد سکسکه است. برخی از پزشکان سکسکه را مشکلی جدی تلقی نمی کنند، چرا که بیشتر مواقع پس از چند دقیقه به خودی خود متوقف می شود. شاید یکی از روش های زیر باعث درمان قطعی سکسکه شما شود :

درمان حتمی سکسکه با شکر :

یکی از متخصصان گوارش خوردن یک قاشق چای خوری شکر را موثر می داند. وی اضافه می کند، اکثر مواقع خوردن شکر ظرف چند دقیقه سکسکه را متوقف می سازد. به محض رسیدن شکر به دهان تحریک های عصبی تعدیل می شوند، در حالی که نخوردن آن باعث ادامه انقباضات عضلات و دیاگرام می شود.

سکسکه و تمام راه های درمان آن

سکسکه و تمام راه های درمان آن

نوشیدن آب :

به توصیه پروفسور مک کالوم، سکسکه با نوشیدن یک لیوان آب، در حالی که به جلو خم شده اید، برطرف می شود. این روش همیشه موثر است و به افرادی که مشکل خاصی ندارند توصیه می شود.

غلغلک دادن :

وقتی بچه ها در مهد کودک خنده کنان به این سو و آن سو می دوند، می توان با آن ها شرط بست که سکسکه شان بزودی خواهد ایستاد. می توانید از بچه ها بخواهید نفسشان را نگه دارند، بعد آن ها را غلغلک دهید. این کار سکسکه ی آن ها را بند می آورد، زیرا احتمالا باعث بریده بریده نفس زدن و در نتیجه بازگشتن دیافراگم به حالت اولیه خود می شود. به هر حال این روش با آن که کمی خنده دار به نظر می رسد، اما موثر است.

استفاده از یک کیسه کاغذی :

روش تنفس در یک کیسه کاغذی را به خاطر داشته باشید. یک کارمند اداره پست با به کار بستن این روش و یاد دادن آن به همکارانش، آن ها را از سکسکه نجات می داد، آن هم به کمک یک کیسه ی کاغذی قهوه ای رنگ کهنه.

 

همچنین بخوانید:  درمان سکسکه و توقف سریع آن با ۸ نسخه گیاهی

 

فهرستی از روش های درمانی سکسکه :

حقیقت این است که پزشکان هم مانند شما برای درمان سکسکه های معمولی، روش های مختلف را یک به یک امتحان می کنند، تا سرانجام یکی از آن ها موثر واقع شود، مانند :

  • تکان تند و شدیدی به زبان خود بدهید.
  • زبان کوچک را به کمک یک قاشق بلند کنید.
  • سقف دهان را درست در نقطه ای که سخت کام به نرم کام متصل می شود، توسط یک پنبه غلغلک دهید.
  • یک تکه نان خشک را بجوید و سپس ببلعید.
  • یک لغزه لیمو را که در آنگوستورا (نوعی ماده تلخ که از نوعی درخت به دست می آید) خیسانده، بمکید.
  • با بالا آوردن زانوها روی قفسه سینه و یا خم شدن به سمت جلو، قفسه سینه را تحت فشار قرار دهید.
  • مقداری آب را در دهان غرغره کنید.
  • نفس خود را حبس کنید.
  • یک تکه یخ بمکید.
  • کیسه ای از یخ روی دیاگرام یعنی زیر آخرین دنده قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پونه خشک را با خواص مقوی معده، کاهش وزن، ضد درد و اسپاسم، رفع بوی بد دهان، کاهش استرس و خستگی و افزایش انرژی، درمان بی خوابی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0