topNotif

تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی سالم

2438 بازدید
01 بهمن 96
سمانه
,

چطور سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا همیشه سالم بمانیم

بهترین و ساده ترین راه مقابله با آلرژی پرهیز از مواد آلرژی زاست، راه دیگر تقویت سیستم ایمنی با رژیم غذایی سالم و متعادل است.

بعضی مواد مغذی برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی ضروری اند و کمبود آنها باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی می شود. در میان این مواد مغذی از ویتامین آ با منشا حیوانی شامل : لبنیات، کره و روغن ماهی و منشا گیاهی شامل سبزیجات زرد (هویج، کدو، مارچوبه، هندوانه، هلو، زردآلو)، سبزیجات قرمز (گوجه فرنگی، چغندر) و سبزیجات بسیار سبز (اسفناج، کلم پیچ، تربچه، کاهو و جعفری) را می توان نام برد.

این سبزی ها منبع خوب ویتامین ث هم هستند که موجب پیشگیری از سرماخوردگی می شود. به طور کلی موجب تقویت سیستم ایمنی می شود و از عفونت ها پیشگیری می کند، ویتامین ث در مواد غذایی گواوا، کیوی، گیلاس، انبه، میوه بوته رز، آناناس، مرکبات، هندوانه، توت‌فرنگی، آلبالو، فلفل، گوجه‌فرنگی و سبزیجات برگ‌دار مثل بروکلی، کلم و گل کلم به وفور یافت می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی سالم

تقویت سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی سالم

دستور روزانه :

برای اینکه بدن شما روزانه ویتامین لازم را دریافت کند هر روز یک لیوان آب پرتقال بنوشید، همیشه آب میوه ها را تازه مصرف کنید در غیر این صورت ویتامین آنها از بین می رود.

پیشگیری از آسم :

یک فنجان کنجد را بشویید در آفتاب خشک و سپس برشته کنید، یک فنجان آجیل را با این کنجد آسیاب کنید و نصف فنجان زنجبیل به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید، سه تا پنج قاشق چایخوری از این مخلوط را دو تا سه بار در روز بخورید.

هویج برای پوست :

روزانه یک هویج بخورید، این عادت خوبی است و به پیشگیری از مشکلات پوستی مثل اگزما و حساسیت های پوستی کمک می کند.

از چه نوع موادغذایی باید استفاده کنیم !؟

بعضی غذاها (سرخ کرده ها، چربی های اشباع شده، قهوه، شکر و الکل) سیستم ایمنی شما را تضعیف می کنند ولی غذاهای طبیعی زیادی وجود دارند که آن را تقویت می کنند.

روغن زیتون : این روغن شامل چربی های غیر اشباع شده (اسیداولیئک و اسیدلینولئیک) است و مکانیسم های دفاعی بدن را در مورد قلب و عروق تقویت می کند.

سیر : قدرت لنفوسیت ها و همچنین تعداد سلول های دفاعی بدن را زیاد می کند.

ماست : باکتری های موجود در ماست به سیستم ایمنی ما کمک می کند و پوشش روده ای را تقویت می کند.

میوه های فصلی، پیازها، کدو، هویج، گرده، عسل، کرفس، آووکادو، گوجه‌فرنگی و ماهی بدن را در مقابل آلرژی ایمن می کند. توصیه می شود که ماهی تازه هفته ای دو بار مصرف شود.

 

همچنین بخوانید:  افزایش سیستم ایمنی بدن با دمنوش های گیاهی

 

منبع طبیعی برای سلامتی :

آب میوه طبیعی مواد مغذی باارزشی دارد که مانند ویتامین ها به صورت مکمل عمل می کند، افراد مبتلا به آلرژی بهتر است سبزیجات زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند، دو هویج و دو چغندر، یک کنگر و یک ساقه کرفس یا سه هویج و یک ساقه کرفس مصرف کنید.

مراقبت از کبد :

برای کسانی که آلرژی دارند مراقبت از کبد امر مهمی است، یک راه موثر برای مراقبت از کبد، پرهیز از غذاهای سرخ شده و چربی های اشباع شده و غذاهای غنی شده است. لیمو نیز موثر است. از لیمو می توانید به عنوان چاشنی یا نوشیدنی (شربت) استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

معجون سرماخوردگی را با خواص ضد التهاب گلو، درمان آبریزش بینی و سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0