شش ادویه با خواص درمانی فوق العاده

2172 بازدید
01 اسفند 96
سمانه

شش ادویه با خواص درمانی فوق العاده که در قفسه های آشپزخانه خودنمایی می کنند

معمولا اکثر افراد، غذاهای ادویه دار را دوست دارند و از ادویه ها در تهیه غذاهای خود استفاده می کنند و اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که میانه خوبی با این دنیای رنگارنگ و متنوع ندارید، توصیه می کنیم در رویه خود تجدید نظری کرده و ادویه ها را دریابید. به گفته محققان ادویه های سرشار از آنتی اکسیدان اجازه نمی دهد میزان انسولین و تری گلیسیرید بعد از صرف غذا افزایش یابد و به این ترتیب خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند. طبق آزمایشات بعد از صرف غذاهای ادویه دار میزان انسولین به میزان بیست و یک درصد و میزان تری گلیسیرید به میزان 31 درصد کاهش می یابد. از این گذشته مقاومت آنتی اکسیدانی سیزده درصد بعد از صرف غذای ادویه دار افزایش می یابد.

فلفل سیاه :

صدها سال پیش، تاجران، فلفل سیاه را سلطان ادویه ها قلمداد می کردند و این ادویه یکی از اولین کالاهای تجاری میان هند و اروپا بود، خواص بی شمار این ادویه باعث محبوبیت بیش از اندازه آن شده، از جمله خواص آن، خاصیت آنتی اکسیدانی است. همچنین روغن فلفل سیاه یکی از کاربردی ترین روغن ها در مقابله با باکتری های مضر است و از دیابت نوع دو و فشار خون بالا پیشگیری می کند و حاوی ترکیبات موثری برای مقابله با باکتری هاست.

شش ادویه با خواص درمانی فوق العادهزعفران علیه یک سرطان خطرناک :

پژوهش ها نشان می دهد، زعفران با بهبود فرآیند آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) و جلوگیری از تکثیر بی رویه سلول ها و اثر ضد التهابی که دارد، می تواند آغاز سرطان کبد یا گسترش آن را به شکل قابل توجهی مهار کند، سرطان سلول های کبدی پنجمین سرطان شایع در جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می رود. همچنین راز پیشگیری از نابینایی در سال های پیری در زعفران نهفته است.

زرد چوبه یا ادویه کاری :

محققان، موفق به ساخت ایمپلنی شده اند که می تواند رشد تومورهای سرطانی سینه را با استفاده از زردچوبه یا ادویه کاری متوقف کنند. ماده کارامین که موجب رنگ زرد روشن در ادویه کاری است، می تواند به کوچک شدن سلول های سرطان سینه کمک کند.

 

همچنین بخوانید:  افزایش سلامتی بدن با 7 ادویه طبیعی

 

دارچین و سلامتی بدن :

سر دردهای میگرنی، سطح کلسترول، درد مفاصل و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، برای درمان قاعدگی و ناباروری مفید است، دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند، به کاهش وزن کمک می کند.

خواص درمانی زیره سبز :

ضد تشنج بوده و در دفع گاز معده، روده و درمان مشکلات مثانه و کلیه بسیار مفید است، قاعده آور و بهبود دهنده دردهای ناشی از قاعدگی است، برای رفع دل درد کودکان و برونشیت دم کرده زیره مفید است. برای از بین بردن نفخ غذا، یک قاشق مربا خوری پودر تخم زیره به غذا اضافه کنید، همچنین برای رفع دل درد از مخلوط زیره با عسل استفاده نمایید.

خواص هل :

دانه هل تقویت کننده معده، ضد نفخ و بادشکن است، در ضمن به هضم غذا نیز کمک می کند. از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می کنند. برای درمان تهوع و استفراغ نیز توصیه می شود مقداری دم کرده هل مصرف کنید. همچنین هل تقویت کننده قلب و اعصاب نیز است ولی می گویند مصرف زیاد آن هم تپش قلب را افزایش می دهد و برای بیماری های روده و ریه مفید نیست. مصرف هل برای رفع سر درد و کاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

هل سفید را با خواص تقویت کننده معده، معطرکننده غذاها، ضد افسردگی، تقویت کننده قلب، اشتهاآور و خوشبو کننده دهان، مسکن دردهای روماتیسمی و ضد اسپاسم، خرد کننده سنگ مثانه و کلیه و ضد میکروب، تنظیم کننده عادت ماهیانه و قاعده‌آور، محرک و ضد تهوع و درمان سرماخوردگی و برونشیت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0