topNotif

شما آن چیزی هستید که میخورید

1364 بازدید
10 بهمن 96
عطارک

آیا شما آن چیزی هستید که میخورید ؟!

غذایی که ما می خوریم مانند سوخت است. غذا، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند تا بدن به درستی کار کند. اگر مطمئن نباشید سوختی که به بدن خود می رسانید دارای کیفیت مناسب یا کمیت صحیح است، به حد کفایت احساس تندرستی نخواهید کرد. در ادامه به هشت اصل طلایی برنامه غذایی برای حفظ سلامتی اشاره کرده ایم.

همه ما بیش از صد تریلیون سلول در بدنمان داریم، هریک از این سلول ها روزانه متقاضی مقدار ثابتی مواد مغذی هستند تا به نحوه مطلوب کار کند. غذا بر همه سلول ها و در نهایت بر هر جنبه از زندگی ما از جمله خلق و خو، میزان انرژی، میل به غذا، توانایی فکر کردن، میل جنسی، عادات خواب و بهداشت عمومی اثر می گذارد. مختصر آن که کلید تندرستی و آرامش، داشتن عادت های غذایی صحیح است.

اولین مرحله مهم این است که بین انتخاب غذایی صحیح و تندرستی و انتخاب غذایی نامناسب و به خطر افتادن سلامت ارتباط برقرار کنید.

هشت اصل مهم غذایی

اصل اول: برنامه غذایی پر چربی به ویژه چربی های اشباع شده و پر نمک، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. اصل دوم: به طور میانگین می توان از وقوع حدود یک سوم سرطان ها با ایجاد تغییر در برنامه غذایی جلوگیری کرد. برنامه غذایی پر از فیبر و غلات کامل و کم چربی به صورت بالقوه از تعدادی از سرطان ها مثل سرطان روده بزرگ، معده و پستان جلوگیری می کند. اصل سوم: بسیاری از متخصصان نازایی بر این باورند که برنامه ی غذایی ناسالم، پر چربی و پر شکر و مصرف غذاهای فرآوری شده و فاقد مواد ضروری برای بارداری می تواند به ناباروری و افزایش احتمال سقط جنین منجر شود.

 

همچنین بخوانید:  رژیم های غذایی توصیه شده برای بهبود بیماری التهاب مفاصل

 

اصل چهارم: برنامه غذایی پر چربی و پر از شکر و نمک، باعث افزایش وزن می شود و خطر چاقی را افزایش می دهد. اضافه وزن نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، سرطان و ناباروری را افزایش می دهد. بلکه با ناخوشی هایی چون سردرد، کاهش عزت نفس، ضعف کارکرد بدنی و ذهنی همراه است. اصل پنجم: برنامه غذایی نامناسب، خطر ابتلا به افسردگی و تغییر حالت های خلقی را افزایش می دهد. همچنین منجر به دردهای پیش از قاعدگی، میل شدید به غذا و اضطراب می گردد. اصل ششم: برنامه غذایی پر از افزودنی ها، نگهدارنده ها و قند و شکر فرآوری شده، می تواند به ضعف تمرکز، پیش فعالی و خستگی و بی قراری بی انجامد، زیرا غذاهایی که دارای مقدار زیادی شکر و افزودنی هستند، فاقد کروم اند. کروم که در فرآیند فرآوری این مواد از بین می رود برای تنظیم میزان قند خون ضروری است. وقتی میزان قند خون از تنظیم خارج می شود مشکلات رفتاری بروز می کنند.

اصل هفتم: اگر برنامه غذایی مقدار کلسیم ضروری بدن را تامین نکند (کلسیم برای استحکام استخوان ها ضروری است) خطر ضعف یا شکننده شدن استخوان ها افزایش می یابد. این وضعیت پوکی استخوان نامیده می شود. اصل هشتم: برنامه غذایی که حاوی مواد مغذی اندکی باشد، به کبد فشار می آورد. کبد به هضم صحیح غذا، جذب ویتامین های تضمین کننده حیات و مواد معدنی کمک می کند. برای حفظ سلامت در سطح مطلوب لازم است کبدتان در وضعیت بسیار خوبی باشد. کبد نمی تواند از عهده ی جذب و دفع مقادیر زیاد چربی اشباع شده و الکل برآید و این ها می توانند باعث بروز مشکلات کبدی و کلیوی می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

جعفری خشک را با خواص اشتها آور، از بین برنده خون مردگی، رفع کننده گرفتگی صدا، رشد قد، از بین برنده جوش مژه، رفع کننده چسبندگی پلاکت های خون، از بین برنده سیاهی دور چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0