topNotif

شناخت ثعلب و فواید و مضرات آن برای سلامتی

3578 بازدید
07 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

شناخت ثعلب و فواید و مضرات آن  که بد نیست بدانیم

در این مطلب به بررسی خواص و مضرات و نام های دیگر و ضماد ها و محلول های تهیه شده از ثعلب می پردازیم. در ادامه یک سری معجون مناسب برای جلوگیری از نازایی بانوان از این گیاه گرد آوری شده است.

ثعلب، سحلب یا خصی الثعلب (بیضه رویاه)، ارکیده یا ارکید، سالپ و گل دختر ملکه آفتاب و کوکره و سه برگ و ونیله و لومیری از نام های دیگر ثعلب می باشند. ثعلب دارای طبع گرم و تر است و یکی از گیاهان پر دوام بومی است که در مرداب ها و باتلاق ها و کنار جویبار ها می روید.

ساقه های عمودی آن شیاردار با رگه های قهوه ای و تا 60 سانتی متر بلند می شود. هر ساقه ثعلب به طور متناوب دارای برگ های چنگی شکل، بیضی شکل، نوک تیز با دم برگ های بلند به وجود می آورد. در قسمت تحتانی گیاه برگ های قلوه ای بیضی شکل دارد و گل ها از بخش انتهایی ساقه با پر های طلایی زرد و صفحه های قهوه ای به صورت محوری می روید و گل آذین می دهد. همچنین ثعلب در برخی نقاط جهان به عنوان نوشیدنی استفاده می شود مثلا در ترکیه از آن به عنوان یک نوشیدنی سنتی یاد می کنند.

شناخت ثعلب و فواید و مضرات آن

شناخت ثعلب و فواید و مضرات آن

شناخت ثعلب و فواید و مضرات آن :

از خواص ثعلب می توان به ملین و مقوی بودن آن اشاره کرد هم چنین  اگر ثعلب را با شراب مصرف کنید باعث افزایش نیروی جنسی می شود.

برای کزاز، لقوه، ضد تشنج، گرفتگی گوش و درمان سرماخوردگی نیز مفید است. اگر ضماد ثعلب را با روغن گل سرخ مخلوط کنید باعث درمان ریزش مو می شود. برای تورم روده، درد عضلات، حصبه، دافع سودا، انزال زود رس و درمان کم خونی موثر بوده است.

اگر شیافی از برگ ثعلب و زعفران و کمی مشک را قبل از آمیزش جنسی مصرف کنید برای درمان نازایی مفید است همچنین زیاد کننده اسپرم برای مردان نیز می باشد.

برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مصرف ثعلب مفید است و آن ها را لاغر می کند. در صنعت بستنی سازی نیز از ثعلب استفاده می شود.

 

همچنین بخوانید:   طرز تهیه قرص لاغری با گیاهان دارویی

 

نکته:

  • از مضرات آن می توان به از بین رفتن تار های صوتی اشاره کرد که در صورت مصرف زیاد آن به وجود می آید.
  • با توجه به اینکه ثعلب دارای یک نوع آلکالوئید سمی است در زمان مصرف آن حتما باید تحت نظر پزشک معالج بود.

فراموش نکنیم :

ثعلب را به عنوان داروی گیاهی شفا بخش برای بانوانی که از ترشح سفید در رحم و یا از بسته شدن خون قاعدگی خود (به اصطلاح یائسگی) رنج می برند می شناسند، بنابراین از ثعلب در طب سنتی برای درمان باز شدن قاعدگی زنان استفاده می کنند.

زن های سرخ پوست آمریکایی با مصرف مقدار کم از ثعلب برای به دنیای آوردن فرزندان خود استفاده می کردند، و هم چنین مصرف بیشتر آن سبب سقط جنین می شود بنابراین در میزان مصرفی آن دقت کنید، مصرف میزان کم ثعلب برای دفع سنگ ریزه مجاری کلیوی و ادراری و ناراحتی های ناشی از آن نیز استفاده می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ثعلب قلوه را با خواص چاق کننده، خونساز، ضد کم خونی، تقویت بدن، ضد سرفه، جلوگیری از انزال زودرس، تقویت نیروی جنسی، بهبود فلج، تقویت اعصاب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0