topNotif

شیر شتر، درمانی طبیعی

2418 بازدید
20 اردیبهشت 97
سمانه

شیر شتر، درمانی طبیعی

شیر شتر غذای اصلی ساکنان صحرا و بادیه را تشکیل می دهد که معمولا به صورت تازه مصرف می شود. می توان به شتر به عنوان منبع خوبی برای تولید شیر اعتماد کرد و کمبود این فرآورده مهم دامی را مخصوصا در مناطق خشک و کویری جبران نمود.

شتر و بز دو حیوانی هستند که معمولا از خار و گیاهان سخت که مورد استفاده گوسفند و گاو نیست تغذیه می کنند. از این رو به علت زیاد بودن مقدار املاح در این گونه گیاهان بیش از گیاهان سبز و با طراوت است که مقدار مواد معدنی موجود در شیر شتر بیش از گاو نشان داده می شود. همین طور که گفته شد شیر گاو به علت کمبود آهن در نوزادان ایجاد آنمی یا همان کم خونی می کند اما در شیر شتر به دلیل داشتن آهن بیشتر این عارضه کمتر است.

کلسیم شیر شتر از شیر گاو بیشتر و از شیر گاومیش کمتر است. کره و پنیر را از شیر شتر درست نمی کنند و آن را به همان صورت یا به شکل دوغ و کشک می خورند. از دیرباز ثبت شده است اگر شیر شتر در برخی موارد بهتر از شیر گاو نباشد از آن کمتر نیست. شتر می تواند مقدار زیادی در حدود 4 تا 8 کیلوگرم در روز شیر دهد و این میزان در برخی اوقات به 12 تا 15 کیلوگرم نیز می رسد در حالی که گاو ها قادر به تولید این مقدار شیر در شرایط آب و هوایی گرم و مراتع فقیر که غیر از درختچه و گیاهان سوزنی چیزی ندارد نیستند و ثابت شده است که شتر توانایی تولید شیر به مقدار فراوان را در حالت مدیریت صحیح دارد.

خواص شیر شتر را بدانیم.

شیر شتر برای تقویت عضله قلب کودکان و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از انواع سرطان ها مفید است. استفاده از شیر شتر در وعده های غذایی روزانه به منظور درمان زخم معده، زخم اثنی عشر و بیماری های سرطانی توصیه می شود. شیر شتر دارای پروتئین ویژه ای است که نقشی مشابه هورمون انسولین دارد و در هر لیتر شیر شتر چهل واحد از آن یافت می شود. این پروتئین میزان کلسترول خون را کاهش داده و مانع از تصلب شرایین می شود. شیر شتر در درمان ایدز نیز موثر است.

شیر شتر، درمانی طبیعی

شیر شتر، درمانی طبیعی

 

ویتامین ث موجود در شیر شتر 50 برابر بیشتر از شیر گاو است و چربی و لاکتوز آن کمتر اما انسولین آن بیشتر است بنابراین شیر شتر گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی یا افرادی است که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند. شیر شتر رنگ صورت را روشن کرده و بلغم و اخلاط را دفع می نماید مقوی بوده و برای درمان اوریون نیز مفید است. شیر شتر ضد یبوست است. شیر شتر برای درمان آب آوردگی مفاصل، بیماری های طحال، یرقان، سل، ترمیم زخم ها، تنگی نفس، آسم، کم خونی و بواسیر بسیار مفید است. شیر شتر خاصیت لاغر کنندگی دارد و یک غذای رژیمی محسوب می شود.

اهالی اروپا حالا شیر شتر مصرف می کنند.

دپارتمان توسعه صنایع لبنی اتحادیه اروپا در کنار شیر گاو و بز شیر شتر را نیز در اختیار مردم کشورهای اروپایی قرار می دهد. مسئولان گفتند: همان طوری که مردم از شیر گاو و بز استفاده می کنند می توانند شیر شتر را نیز به راحتی استفاده کرده و از آن بهره ببرند. شیر شتر به دلیل لاکتوز پایین برای افرادی که نسبت به این ماده حساسیت دارند مناسب است، شیر شتر مقادیر زیادی انسولین دارد و مزه و طعم آن هم مانند شیر های گاو و بز است به همین دلیل برای فرد مصرف کننده خوشایند است. حتی در کشورهای اروپایی قیمت شیر شتر ارزان تر از شیر گاو گزارش شده است.

شیر شتر، درمانی طبیعی !

استفاده از شیر شتر در وعده های غذایی روزانه برای درمان زخم معده و بیماری های سرطانی توصیه می شود. آخرین مطالعات علمی نشان داده است که شیر شتر یک شیوه درمان مفید برای مداوای زخم اثنی عشر و جلوگیری از ابتلا به سرطان است. در شیر شتر پروتئین ویژه ای وجود دارد که نقشی مشابه هورمون انسولین دارد که در هر لیتر شیر چهل واحد از آن یافت می شود این پروتئین میزان کلسترول خون را کاهش داده و مانع تصلب شرایین می شود.

نتایج مطالعات نشان می دهد ترکیب اسیدهای آمینه در شیر شتر مشابه ترکیب هورمون انسولین است و بر همین اساس میزان چربی گوشت شتر تنها 1 الی 2 درصد است. میزان ضد میکروبی لیپیدهای شیر شتر نسبت به شیر سایر حیوانات بیشتر و آنتی اکسیدان قوی تری دارد این شیر خاصیت دارویی داشته و غذا نیز محسوب می شود. شیر شتر نسبت به شیر گاو حاوی ده برابر آهن، 5 برابر پتاسیم و ویتامین ث، چهار برابر سدیم و سه برابر کلسیم و منیزیم و مقدار بیشتری اسیدهای چرب غیر اشباع، پروتئین، کلر و اسید فولیک بوده و آغوز آن سرشار از آنتی بادی ها و ترکیبات ضد سرطانی است.

 

همچنین بخوانید:  خواص فوق العاده شیر شتر

 

شیر شتر برای درمان آب آوردگی مفاصل، یرقان، بیماری های طحال، سل، ترمیم زخم ها، تنگی نفس یا آسم، کم خونی، بواسیر بسیار مفید است و خاصیت لاغر کنندگی دارد و یک غذای رژیمی است. تحقیقات نشان داده است که پادتن های موجود در شیر شتر برای غلبه بر بیماری هایی مانند سرطان، ایدز، آلزایمر و هپاتیت ث مفید است. شیر شتر اندکی نمک دارتر از شیرهای معمول است و در کشورهای عربی بسیار استفاده می شود و برای تهیه پنیر هم کاملا مناسب است.

شیر شتر در درمان ایدز، آلزایمر و هپاتیت  و سرطان مفید است. یکی از تفاوت های پادتن های شتر و انسان در وزن مولکولی نسبتا پایین زنجیره سنگین پادتن شتر است. پادتن های شتر به دلیل اندازه کوچک، ساختار ساده، اختصاصی بودن و قرابت بالا و قابلیت رسیدن به گیرنده ها و واکنش با آن ها توانایی نفوذ به بافت های متراکم و اتصال به پادگن ها را دارند. شیر شتر در درمان بیماری های صعب العلاج و مزمن مفید است.  استفاده از شیر شتر در وعده های غذای روزانه برای درمان زخم معده و بیماری های سرطانی نافع است. شیر شتر یک شیوه درمان مفید برای مداوای زخم ها و جلوگیری از ابتلا به سرطان است.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شیره خرنوب را با خواص افزایش کیفیت اسپرم، ادرار آور، دافع سنگ کلیه، درمان مشکلات تنفسی و به ویژه تنگی نفس، تقویت دستگاه گوارش و درمان یبوست مزمن، کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، رفع استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميایی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0