شیوه برخورد با افراد منفی گرا

2000 بازدید
12 بهمن 96
سمانه

شیوه برخورد با افراد منفی گرا و بد قلق :

برای درک نگرش ها منفی بسیاری از انسان ها لازم است بدانید که افکار منفی در واقع حمایت از خود در برابر یاس و نا امیدی است. کسی که افکار منفی را در سر می پروراند، منتظر اتفاقات خوشایند نیست، از این رو اگر اتفاق خوشایندی رخ ندهد، دچار یاس و سرخوردگی نمی شود.

سنگ زیر بنای چنین رفتاری غالبا در همان اوایل کودکی در فرد بنا نهاده می شود اما گهگاه نیز با گذشت زمان نگرش های مثبت افراد بزرگسال به تدریج رنگ و بوی منفی به خود می گیرد. کسی که به طور دائم یاس و ناامیدی را تجربه می کند، خود را درون پوشش محافظی از افکار منفی پنهان می سازد تا از این راه، سد تجربه های ناخوشایند دیگر شود.

کسی که هیچ چیز خوشحالش نمی کند و کوچک ترین هدف و آرزویی ندارد، دچار نوعی بی علاقگی نسبت به زندگی می شود و این بی علاقگی منجر به مشکل بزرگ جوامع امروز، یعنی افسردگی می گردد. به دنبال آن انسان دچار ناامیدی می شود که نوعی حالت روحی_ روانی است.

ناامیدی یعنی این که احساس کنیم هرگز آنچه را آرزو می کنیم به دست نخواهیم آورد. کسی که یک بار یاس و ناامیدی را تجربه می کند، همه چیز برایش یکسان و بی تفاوت می شود و به این ترتیب می آموزد که از زندگی نباید چیزی خواست و زندگی در واقع انتظار کشیدن مرگ است.

شیوه برخورد با افراد منفی گرا

شیوه برخورد با افراد منفی گرا

دوری کردن از افراد افسرده :

بر اساس اصل شاد بودن، بهترین راه محافظت از خود در برابر چنین افرادی، دوری کردن از آنان است، اما این کار در همه موارد چندان آسان نیست؛ چرا که معمولا این افراد منفی گرا یکی از عزیزان، دوستان صمیمی، یکی از همکاران و یا آشنایان است. با درک این افراد، پی به چگونگی تشکیل افکار منفی در آنان خواهید برد و بنابراین بهتر می توانید در مورد برقراری رابطه با آنان تصمیم بگیرید.

در بعضی افراد با درک چند بار نا امیدی، می آموزند که نا امیدی دردناک است و چون نمی خواهند بیش از این احساساتشان جریحه دار شود، هرگز برای اتفاقات خوشایند انتظار نمی کشند و بنابراین اگر اتفاقات خوشایند رخ ندهند، ناامید و به دنبال آن رنجیده خاطر نمی شوند.

فراموش نکنیم :

وقتی که والدین به کودک قول رفتن به پارک در آخر هفته می دهند و کودک بعد از انتظار برای این شادی، متوجه می شود که نمی توانید به این قول عمل کنید، نا امید می شود، و وقتی این کار باز تکرار می شود، یعنی نمی توانید بعد از قول دادن او را به پارک ببرید، افکارش تغییر می کند و این بار بعد از این که به او قول می دهید، او خود در پاسخ می گوید ممکن است تا آن روز مریض بشوم یا باران ببارد یا برایتان کاری پیش بیاید، با این پاسخ، یک نفر دیگر به جمع افراد منفی گرا افزوره می شود.

می دانیم که افکار منفی در نتیجه یاس و ناامیدی ایجاد می شود پس برای ایجاد تحول در این افراد، به آن ها اطمینان دهید که خود پیش از همه هرگز ناامیدشان نخواهید ساخت. گر چه از یک فرد منفی گرا هرگز نمی توان یک فرد خوش بینِ تزلزل ناپذیر ساخت، اما هدف تان را بر این اساس استوار سازید که تا جایی که ممکن است سایه ناامیدی را از سرش دور کنید.

 

همچنین بخوانید:  مهارت های مقابله با تنهایی و افکار منفی

 

برای تلقین افکار مثبت در افراد منفی گرا می توانید این کار را انجام دهید :

به وسیله تلفن به شخص منفی گرا تماس بگیرید و زمان دقیقی را برای ملاقات با او تعیین کنید و راس ساعت مقرر، سر قرار باشید. پیش از آن که او را ترک کنید برای ملاقات بعدی یک وقت غیر معمول تعیین کنید. مثلا بگویید فلان روز، ساعت دوازده به دیدار دوستم در این حوالی می آیم، ساعت دوازده و نیم هم دوباره به تو سر می زنم، همان روز و در همان ساعت به دیدار او بروید، او کم کم عادت می کند که انتظار چیزهای خوشایند را بکشد و ناخودآگاه تجربه های تازه و خوب، تحولات و هیجان در او افزایش خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که همه مردم، گرفتار مشکلاتی هستند که شما از آن ها بی اطلاعید. مشکلاتی که دیدگاه ها، نگرش و انتظارات آنان را متاثر می سازد. بنابرای شما با استفاده از تصاویر ذهنی افکار مثبت و به کار گیری روش های ذکر شده قادر خواهید بود به خود و این افراد کمک کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

لبان الذکر را با خواص کاهش التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید، درمان برونشیت و آسم، درمان و پیشگیری از عفونت دهان، درمان التهاب روده بزرگ، کولیت مزمن، مبارزه با سلول های سرطانی، درمان چین و چروک صورت، دفع انرژی های منفی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0