topNotif

طب گیاهی چه تاثیری در باروری دارد

2023 بازدید
31 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چگونه از درمان های پزشکی تکمیلی در درمان ناباروری استفاده کنیم ؟!

علاوه بر تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی اقدامات درمانی تکمیلی مثل استفاده از طب گیاهی، هومیوپاتی و طب سوزنی نیز در زمینه باروری مفید می باشند و از دیر باز از این شیوه ها استفاده می شده است. در ادامه تک تک موارد فوق را با جزییات بررسی کرده و شیوه های درمانی مناسب برای باروری را در اختیارتان قرار می دهم، امیدوارم استفاده از شیوه مناسب درمان با کمترین ضرر و هزینه را انتخاب کرده و به نتیجه و خواسته خود که فرزند آوری است برسید.

طب گیاهی چه تاثیری در باروری دارد ؟!

گیاهان، قدیمی ترین دارو ها هستند و در گذشته مصرف آن ها در تمام نقاط جهان رواج داشته است. گیاهان دارویی در مداوای مشکلات باروری نیز نقش موثری دارند. گیاهان اساس بسیاری از دارو های فعلی هستند. به عنوان مثال آسپرین بر مبنای عصاره درخت بید ساخته شده است. بیش از هفتاد درصد دارو ها ریشه گیاهی دارند. در گذشته گیاهان دارویی مثل گیاه انگشتانه ای به صورت درسته مصرف می شدند که باعث می شد عوارض کمتری داشته باشند چون بعضی اجزای گیاه نقش بافر داشته عوارض جانبی جز دارویی را خنثی می کردند. دارو های گیاهی فرآورده و خالص شده عوارض بیشتری از گیاه درسته دارند و عوارض داروهای شیمیایی نیز از هر دو بیشتر است.

ساده ترین و موثرترین راه دادن دارو های گیاهی این است که آن ها را به صورت تنتور(تنتور حاوی مقدار کافی از داروی گیاهی در هر قاشق مرباخوری در واقع 5 سی سی محلول می باشد) تهیه کرده سه بار در روز مصرف کنیم. شکل محلول دارو بسیار سریع تر و بهتر جذب می شود. در حالی که جذب شکل جامد داروی گیاهی مثل قرص بستگی به قدرت هضم دستگاه گوارش فرد دارد. احتمال بروز علایم قطع مصرف دارو در دارو های گیاهی کم است. دارو های گیاهی که در ادامه نام برده می شوند نقش مهمی در ایجاد تعادل هورمونی و ارتقا سطح باروری در زن و مرد دارند.

طب گیاهی چه تاثیری در باروری دارد

طب گیاهی چه تاثیری در باروری دارد

اگنوس کاستوس !

یک گیاه دارویی رایج است که از طریق تحریک غده هیپوفیز روی تعادل هورمونی اثر می کند. این گیاه تولید پروژسترون را افزایش داده و دوره ماهیانه را تنظیم می کند و باعث تنظیم ترشح پرولاکتین می شود. این گیاه در ایجاد تعادل هورمونی نقش موثری دارد چه این عدم تعادل در اثر افزایش هورمون ایجاد شده باشد و چه در اثر کاهش هورمون، این گیاه عادت ماهانه را تنظیم می کند باعث شروع پریود متوقف شده می شود. خونریزی شدید ماهانه را تعدیل می کند روی قاعدگی دردناک موثر است به دفع استروژن اضافه کمک می کند روی فرکانس زیاد سیکل ماهانه موثر است.

دانگ کوای !

یک گیاه شرقی است و در طب سنتی چین به عنوان تقویت کننده دستگاه تولید مثل زن شناخته می شود. این گیاه رحم ضعیف را تقویت می کند، عادت ماهیانه نا منظم را تنظیم می کند و درد های ناشی از عادت ماهیانه را تسکین می بخشد، لکه بینی را کاهش می دهد در درمان فقدان عادت ماهیانه موثر است.

فالس یونیکورن روت !

گیاهی است که دستگاه تولید مثل زن و مرد را تقویت می کند. همراه با دارو های گیاهی دیگر در مداوای اندومتریوز و کیست های تخمدان موثر است. این گیاه هورمون ها را متعادل می کند و پریود به تاخیر افتاده را تنظیم می کند و باعث شروع دوباره پریود متوقف شده می شود و هورمون تناسلی زنان دوباره فعالیت خود را شروع می کند.

ساوپالمتو !

داروی گیاهی تقویت کننده دستگاه تناسلی مرد است و به طور سنتی در مداوای بزرگی پروستات به کار می رفته است.

استفاده از دارو های گیاهی و تاثیر آن ها بر باروری  !

اگر به بیماری خاصی مثل تخمدان پلی کیستیک یا اندومتریوز مبتلا هستید باید با کسی که دارای تخصص و مهارت در داروشناسی گیاهی است مشورت کنید. اگر به شما گفته شده دچار عدم تعادل هورمون ها هستید یا عادت ماهیانه شما نا منظم است، ارزش آن را دارد که گیاه آگنوس کاستوس را در طبیعی ترین شکل آن سه بار در روز و هر بار یک قاشق چای خوری از تنتور آن به مدت 3 -4 ماه استفاده کنید تا باردار شوید. این داروی گیاهی نقش بارزی در متعادل کردن هورمون ها دارد.

 

همچنین بخوانید: علائم سرطان دهانه رحم و چگونگی درمان آن

 

توجه داشته باشید.

در هنگام بارداری باید از دارو های گیاهی با احتیاط و با نظر متخصص مربوطه استفاده کنید اگر به خاطر مشکلات مربوط به تعادل هورمونی از دارو های گیاهی استفاده می کنید در صورت باردار شدن مصرف آن را متوقف کنید ولی مصرف مکمل های غذایی را ادامه دهید. خودسرانه تغییری در مصرف دارویی خود نداشته باشید و حتما با پزشک متخصص مشورت کنید بعد از آن دارویی را قطع کرده یا مصرف آن را ادامه دهید.

هومیوپاتی و اثر آن بر باروری  !

هومیوپاتی کلمه ای با ریشه یونانی است که معنی هم درمانی (درمان به مثل) می دهد و طی آن از عاملی که باعث بروز علامت بیماری خاصی می گردد برای درمان آن بیماری استفاده می شود. برای استفاده از این روش برای مداوای بیماری های مرتبط با بارداری بایستی به یک متخصص هومیوپاتی مراجعه کرده و تحت نظر او قرار بگیرید تا به درمان مدنظر خود برسید.

طب سوزنی !

این روش شیوه درمانی در چین باستان بود که از 2000 سال پیش در این کشور رواج داشته است. مطالعات نشان داده اند که استفاده از این روش درمانی، برای برخی مشکلات مربوط به بارداری مثل فیبروئید ها و اندومتریوز موثر است. این شیوه درمانی نقش موثری در ایجاد تعادل هورمونی در بدن دارد.

در انتها به یاد داشته باشید !

لازم نیست از همه روش های درمانی فوق استفاده کنید اما باید در مرحله اول روی مهم ترین عامل یعنی تغذیه تمرکز کنید. استفاده از توصیه های مربوط به تغذیه، به تنهایی نیز بسیار کارساز است اما به طبع استفاده از دارو های گیاهی جز موثرترین روش ها می باشد. در نهایت بهتر است با کنترل رژیم غذایی خود و استفاده از دارو های گیاهی به روش طبیعی و با کمترین ضرر ممکنه به نتیجه برسید.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ماریانا را با خواص تنگ کننده واژن، رفع عفونت دهانه رحم، از بین برنده خارش، ضدعفونی کننده واژن ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0