طرز تهیه دمی برنج لوبیا قرمز

19885 بازدید
22 آبان 96
مهربانو زهرا

با نام و یاد الهی دوستان مهربانم سلام مهـربانو زهرا هستم با یه آموزش جدید? آموزش امروز طرز تهیه دمی برنج لوبیا قرمز

یه دمی خیلی خوشمزه و خوش رنگ و راحت ☺️ این غذای خوشمزه، غذای خانوادگی همسر برادر همسرم یا همون جاری جان می باشد. بعدا این غذا یکی از محبوبترین غذاهای منزل ما هم شد و بچه هام هنوز بعد سالها از خوردنش لذت میبرن. امیدوارم شما هم این غذای کویری رو برای عزیزانتون بپزید و از پختنش و خوردنش لذت ببرید.

هر شهری و هر منطقه ای بنا به فرهنگ و آب و هوای اون منطقه غذاهای مخصوصی با طعم و سلیقه و آداب خودشون رو دارند و باید به همه سلیقه ها و آداب و رسوم ها احترام گذاشت و از تجربیات اون منطقه استفاده کرد. به نظر من هر غذایی با عشق و علاقه و محبت پخته بشه صد در صد خوشمزه هم میشه چون شما هر کاری رو با علاقه و عشق انجام بدید حتما نتیجه اش رضایت بخش و مطلوب میشه، خصوصا در مورد خوردنی ها بیشتر جواب میده.

مواد لازم برای تهیه دمی برنج لوبیا قرمز برای چهار نفر

  • برنج سه پیمانه
  • لوبیا قرمز یک پیمانه
  • گوشت های تکه شده (بصورت قلیه) دویست گرم
  • نمک و ادویه
  • در صورت تمایل پیاز داغ

 

 

طرز تهیه :

ابتدا برنج رو به مدت 2 تا 3 ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید، سپس هنگام پخت آب روی اون رو خالی کنید. بعد لوبیا و گوشت رو درون قابلمه ای حاوی مقداری آب میپزیم. (ادویه های دلخواهتون رو هم می تونید اضافه کنید مثل فلفل و زردچوبه)

 

همچنین بخوانید:  دستور پخت حلوای هویج خوشمزه

 

نکات مهم :

  • لوبیا و گوشت باید با حرارت کم پخته بشه تا آب قرمزی که در غذاست از بین نره چون هم پلو رو خوش طعم میکنه هم خوش رنگ.
  • نگذارید آب لوبیا و گوشت تموم بشه چون اگر بعدا خواستید برای دمی از آب جدید داخل پلو بریزید هم طعمش رو از دست میده هم رنگ پلو کمرنگ میشه
  • پختن گوشت خیلی زمان نمی بره خصوصا اگر گوشت تون گوشت بره جوان باشه که هم خوشمزه تره هم زودتر میپزه یا گوشت گوسفندی.
  • گوشت گاو یاگوساله توصیه نمیشه چون برنج و لوبیا هر دو طبع سرد دارن و گوشت گاو و گوساله هم سرده. (در کل سعی کنید زیاد از گوشت گاو و گوساله استفاده نکنید.)
Dami Berenj lobia ghermez Attarak 4

پیاز داغ

بعد از اینکه لوبیا و گوشت پخته شده، کمی پیاز داغ به آن اضافه کنید.

زمانی که یک لیوان آب درون گوشت و لوبیا باقی مانده برنج را به آن ها اضافه می کنیم؛ وقتی آب غذا تموم شد برنج رو دم کرده. حدودا نیم ساعت بعد دمی لوبیای سرخ ما آماده سرو هست. دمی لوبیا قرمز رو می تونید همراه با سالاد، سبزی، ماست و نعنا یا ترشی (بازهم سلیقه ای است) میل کنید. ولی دمی برنج باترشی یه چیز دیگه است ☺️

 

Dami Berenj lobia ghermez Attarak 5

همراه مقداری آب لوبیا دم میکنیم

نکته: این غذا باید تقریبا چرب باشه اگر کم روغن بریزید اون خوشمزگی رو نداره پس اینبار رژیم و کلسترول و اضافه وزن رو بی خیال بشید. و نکته بعدی چون طبع این غذا کمی سرده اگر دوست داشتید کمی پودر سیر و فلفل بزنید.

 

Dami Berenj lobia ghermez Attarak

طرز تهیه دمی برنج لوبیا قرمز

 

امیدوارم از آموزش امروز خوشتون اومده باشه و از خوردنش در کنار عزیزاتون لذت ببرید نوش جان

روز و روزگارخوش مهربانان عزیز

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لوبیا قرمز را با خواص درمان کننده بیماری های دستگاه ادراری، برطرف کردن درد نقرس، دفع کننده سنگ کلیه، درمان یبوست، کاهش قندخون، تقویت استخوان، پیشگیری از دیابت، تقویت کننده حافظه، ضد پیری، جلوگیری از سردردهای میگرنی، جلوگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. فهیمه
    7 دی 1396

    خوشمزه بوود?
    من بدون گوشت پختم، ولی خب روغن زیاد ریختم؛
    البته ما فقط روغن زیتون استفاده میکنیم و فکر نمیکنم اونقدرا هم غیررژیمی شده باشه??

0