طرز تهیه گوشت لوبیا کاشانی

18432 بازدید
13 آذر 96
مهربانو زهرا

طرز تهیه گوشت لوبیا کاشانی یا همان آبگوشت محلی شهر کاشان

عزیزان مهربون دوستان و همراهان همگی مطبخ سلام و درود؛ مهربانو‌ زهرا با یک آموزش جدید و خاص در خدمت شما دوستان عزیزم؛ آموزش امروز گوشت لوبیا شهر کویری کاشان یه غذای کاملا محلی و لذیذ که در این شهر به عنوان پایه اصلی غذای های نذری نیز بکار میره و پختنش شبیه آبگوشت معروفه اما خوشمزه تر وخواستنی تر ?

در شهر کاشان گوشت لوبیا بیشتر در مراسمات مذهبی و نذری پخته میشه اگر در ماه های محرم و صفر به شهر کاشان سفر کنید صد در صد در هیات و نذری پزون های این شهر از این غذای خوشمزه نصیبتون میشه که بیشتر گوشت کوبیده اون طرفدار بیشتری داره تا آبگوشتش. امیدوارم از آموزش امروز خوشتون بیاد و این غذای لذیذ رو بپزید و کنار عزیزان تون ازخوردنش لذت ببرید.

زمان پخت این غذا شبیه حلیم هستش هرچه زمان بیشتری صرف پختش بشه غذامون خوشمزه تر و گوشت کوبیده اون کشدارتر و بهتره و اینکه اگر گوشت با دمبه بیشتری داشته باشه خیلی لذیذتر میشه.

 

طرز تهیه گوشت لوبیا کاشانی

طرز تهیه گوشت لوبیا کاشانی

 

طرز تهیه گوشت لوبیا کاشانی برای پنج نفر

مواد لازم:

  • گوشت گوسفندی حدود سیصد تا پانصد گرم همراه با دمبه
  • لوبیا سفید حدود سیصد گرم
  • پیاز یک عدد بزرگ
  • نمک فلفل دارچین به میزان لازم
دستور پخت گوشت لوبیا کاشانی:

اول لوبیا رو شسته داخل قابلمه می ریزیم. گوشت رو شسته و داخل قابلمه می ریزیم، پیازم پوست گرفته داخلش میریزیم. یه نکته مهم گوشت لوبیا نیازی به سیب زمینی نداره و برای کش دار شدنش و قوام بیشتر باید حسابی بپزه.

داخل قابلمه چند لیوان آب کرده و روشن می کنیم، وقتی جوش اومد کف روی غذارو دور بریزید. شعله رو کم کنید تا با حرارت ملایم غذامون بپزه، این غذا زمان خاصی نداره اگر گوشتمون تازه و گوسفند جوان (بره) باشه خیلی زودتر پخته میشه. نیم ساعت قبل از سرو غذا نمک و زردچوبه و فلفل رو اضافه می کنیم و در مرحله آخر بخاطر حفظ طعم دارچین اونو اضافه می کنیم.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ماکارونی ساده و لذیذ

 

غذای ما آماده شده باید آبگوشت غذا کم باشه چون در این شهر آبگوشت رو خیلی بصورت تیلیت نمی خورن و گوشت کوبیده آن معروفتر و خوشمزه تره و خیلی طرفدار بیشتری داره.

استخوان های غذا رو خارج کرده آبگوشت غذا روهم در ظرفی ریخته و گوشت و لوبیا رو حسابی می کوبیم تا شبیه حلیم کشدار بشه حالا غذای معروف و سنتی و مشهور شهرستان کاشان آماده است بفرمایید و نوش جان:??

چند نکته :

  • بخاطراینکه زمان کمتری صرف کنید یا وقت ندارید میشه داخل زودپز هم این غذا رو پخت.
  • من خیلی وقتا از شب قبل با حرارت ملایم میزارم بپزه و تا نزدیک صبح حسابی پخته و جا افتاده میشه ولی از صبح خیلی زود هم میشه این غذا رو برای ناهار درست کرد؛ هرچه زمان بیشتری صرف پخته بشه کشدار و له تر میشه و خیلی خوشمزه میشه.
  • این غذا نیازی به رب یا چاشنی های دیگر نداره و رنگش باید زرد رنگ باشه.
  • و اینکه گوشت کوبیده این غذا بیشتر طرفدار داره تا آبگوشتش ولی اگر خانگی پخته بشه میشه کمی رب به غذا اضافه کرد و آبگوشتم میل کرد.

امیدوارم از آموزش امروز لذت و استفاده برده باشید و بپسندید تا آموزش بعدی براتون بهترین ها رو آرزو دارم شاد و سلامت باشید و خدانگهدار?

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

لوبیا سفید را با خواص کاهش قند خون، تقویت کبد، درمان کم خونی، کاهش خطر سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. محمد
    25 مهر 1397

    سلام خیلی عالی بود????

  2. فاطمه
    7 مهر 1397

    سلام ممنون خیلی آموزش دقیق و کاملی بود ???

0