topNotif

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

3810 بازدید
18 دی 99
مروارید
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

انار یکی از میوه های پاییزی است که در ایران رشد می کند و نه تنها میوه ی آن پرخاصیت می باشد بلکه پوست آن نیز سرشار از فایده است و یک نوع لایه بردار است که به طور گسترده ای در ماسک های آرایشی پوست از آن استفاده می شود. در این مقاله طرز تهیه 8 ماسک پوست انار را برایتان خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

 

از مهمترین مزایای انار برای پوست

شادابی پوست

انار و پوست آن به حفظ جوانی پوست کمک می کند. سرشار از ویتامین ث و بسیاری از آنتی اکسیدان ها می باشد، و ترکیبات آن از تجزیه کلاژن در پوست جلوگیری کرده و خشکی پوست را درمان می کند.

روشن سازی پوست و درمان آکنه

انار و پوست انار به افزایش گردش خون و ترمیم بافت آسیب دیده پوست کمک می کند. مشکلات رنگدانه سازی پوست، آکنه و کک و مک را درمان می کند و به روشن شدن پوست کمک می کند.

کاهش وزن و حفظ سلامت پوست

نوشیدن مقدار کافی آب انار به صورت روزانه یا حتی خوردن آن به سوزاندن چربی ها در بدن کمک می کند و به روند تثبیت وزن کمک می کند و بر شکل لایه های بیرونی پوست تاثیر می گذارد. اسیدهای چرب امگا 5، پوست را مرطوب کرده و از افت رطوبت جلوگیری می کند و به حفظ لطافت و سلامت پوست کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: خواص پوست پرتقال + روش تهیه ماسک پوست پرتقال

 

ضد پیری

این میوه توانایی بالایی در ترمیم آسیب های پوستی و صاف شدن پوست و افزایش عمر سلول هایی دارد که در تولید کلاژن و الاستین نقش دارند، بنابراین جوانی پوست را حفظ می کند و از بروز چین و چروک می کاهد.

محافظت در برابر آفتاب

این میوه حاوی مقادیر کافی مواد معدنی لازم برای سلامت پوست، مانند: روی و پتاسیم، کلسیم و اسید فولیک است و این مواد معدنی به پوست طراوت می بخشند. ماسک های طبیعی از پوست انار باعث کاهش آفتاب سوختگی و از بین بردن رنگدانه های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید (کک و مک) می شود.

درمان عفونت های پوستی

دانه های انار دارای خاصیت درمانی فوق العاده ای برای تقویت و ترمیم پوست و بهبودی زخم ها و عفونت های پوستی می باشند و روغن انار روی ناحیه آسیب دیده قرار می گیرد ، ترمیم زخم را تضمین می کند و با عفونت مبارزه می کند.

انواع ماسک پوست انار

داشتن چهره ای زیبا با ماسک پوست انار بسیار آسان است زیرا انار یک آنتی اکسیدان قوی و ضد پیری پوست است. انار همچنین طول عمر سلول هایی که مسئول تولید کلاژن می باشند را افزایش می داده و به جوان ماندن پوست کمک می کند. برای استفاده از خواص انار برای پوست و زیبایی از این ماسک های مخصوص پوست انار که در ادامه ذکر شده است، استفاده کنید؛

1. ماسک روشن کننده پوست

مواد لازم:

یک قاشق پوست انار

یک قاشق شنبلیله خرد شده

یک قاشق کوچک نمک

یک قاشق لوپین آسیاب شده

یک قاشق عسل

برای درمان جوش ها پوست را به خوبی تمیز کنید. پنبه کوچکی را به مخلوط آغشته کنید و روی جوش ها و نواحی ملتهب بزنید.

 

همچنین بخوانید: روش تهیه ماسک گلاب و نشاسته برای پوست صورت

 

2. لایه برداری پوست با دانه انار

یک قاشق غذاخوری دانه انار را خرد کنید تا خمیر غلیظی بدست آورید. بوسیله آن پوست را ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد از آن پوست را با آب سرد بشوید.

3. ماسک پوست انار برای درمان مشکلات پوستی

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی

پوست انار خرد شده

مواد را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید، سپس مخلوط را به جای جوش ها و جای زخم بمالید و بگذارید ده دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شود بماند و بعد از ان پوست را با آب و صابون بشویید. بهتر است این مخلوط را دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

 

4. ماسک پوست انار برای رفع جوش ها 

یک قاشق غذاخوری از هر یک از مواد زیر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید:

گلاب

لیموترش فشرده

پوست انار خرد شده

 سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و بگذارید حداقل سی دقیقه بماند و بعدا آن را با آب گرم بشویید.

5. ماسک پوست انار برای سفید کردن پوست 

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری پوست انار خرد شده

یک چهارم فنجان آب خیار

مواد را در یک کاسه مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید حداقل سی دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

 همچنین برای سفید کردن پوست می توانید پوست انار خرد شده، دو عدد قاشق غذاخوری عدس زرد خرد شده، پودر شنبلیله، دو قاشق چای خوری نمک و سه قاشق غذاخوری عسل طبیعی در یک کاسه بریزید و مواد را مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید و بگذارید سی دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

6. با ماسک پوست انار سلول های مرده را از بین ببرید

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری پوست انار خرد شده

دو قاشق غذاخوری پودر شنبلیله آسیاب شده

دو قاشق چای خوری نمک

سه قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری پودر لوپین

مواد فوق را در یک کاسه با هم مخلوط کنید سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید سی دقیقه بماند و آن را با آب بشویید.

 

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

چگونه با انار بوتاکس کنیم؟ طرز تهیه 8 ماسک پوست انار

 

7. رفع منافذ باز پوست با ماسک پوست انار 

دو قاشق چایخوری گلاب

یک مشت پوست انار خرد شده

مواد را با هم در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید، سپس مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید پانزده دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

8. ماسک پوست انار مرطوب کننده و نرم کننده پوست

دو قاشق غذاخوری پوست انار خرد شده

نصف قاشق غذاخوری گلاب

نصف قاشق آبلیمو

مواد را در یک کاسه ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی پوست بمالید، بگذارید ده دقیقه بماند و بعدا آن را با آب بشویید.

سایر فواید پوست انار برای پوست

  • پوست را مرطوب می کند ، و از خشکی و جوش زدن به خصوص در زمستان جلوگیری می کند.
  • به از بین بردن زخم و جای زخم کمک می کند.
  • از پوست در برابر عوامل مختلف خارجی به ویژه اشعه ماورء بنفش خورشید محافظت می کند.

طرز تهیه و نگهداری پودر پوست انار

برای تهیه پودر پوست انار کافیست که پوست انار را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا به طور کامل خشک شده و سفت شود، سپس آن را خرد و له کنید تا به پودر انار تبدیل شود. پودر حاصل را در ظرف در دار غیر قابل نفوذ ریخته و هر زمانی که خواستید به منظور تهیه ماسک می توانید از آن استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست انار را با خواص متعادل کردن PH پوست، جلوگیری از خونریزی شدید در دوران قاعدگی، درمان هموروئید (بواسیر)، درمان و پیشگیری از ریزش مو و شوره سر، درمان گلو درد و سرفه، رفع چین و چروک پوست، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0