topNotif

عشقی با روابط سالم با یک شخص

1448 بازدید
15 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

تجربه داشتن عشقی با روابط سالم با یک شخص

کلید قدرت عشق در احساسات و عواطف پیچیده ای است که روابط عاشقانه شکل می دهد. روابط عاشقانه منحصر به فردند این تنها رابطه انسانی است که در آن صمیمیت، شهوت، تعهد را در یک مجموعه کنار هم قرار می گیرد. وقتی عاشق می شویم بخش هایی از خود را آشکار می کنیم که فرد دیگری آن را نمی بیند (صمیمیت)، میل و تمنایی جسمانی در ما ایجاد می شود که هیچ کس دیگری نمی تواند آن را تحریک کند (شهوت) و احساسی منحصر به فرد از وفاداری در ما ایجاد می شود که هیچ کس دیگری نمی تواند آن را ایجاد کند (تعهد).

در یک دنیای ایده آل هر رابطه رمانتیک و عاشقانه به اندازه کافی از این سه کیفیت برخوردار است. اما همان طور که اغلب ما می توانیم گواهی بدهیم پیدا کردن تعادل میان صمیمیت، شهوت و تعهد چالشی بزرگ است. پیر یا جوان، ثروتمند یا غنی همه ما با یک قضیه رو به رو هستیم تا به این عشق پر دوام برسیم.

عشقی با روابط سالم !

عشقی با روابط سالم !

ترکیب هویت با صمیمیت

وقتی به راستی با کسی که او را دوست داریم صمیمی باشیم احساس یکی بودن، پیوسته و در هم بودن می کنیم. انگار که دو جسم در یک روح هستیم. احساس جالب و در عین حال خطرناکی است. مساله این جاست بدون داشتن هویت قدرتمند، بدون این که بدانیم کی هستیم و از زندگیمان چه می خواهیم به آسانی خود را در صمیمیت می بازیم و گم می کنیم. همان طور که اریک اریکسون، روان تحلیل گر، می گوید از دست دادن هویت در جریان صمیمیت می تواند بسیار هراس انگیز باشد، به طوری که بر حسب غریزه خودمان را عقب می کشیم تا دوباره به احساس هویت برسیم.

ارتباط صادقانه

بر اساس یافته های پژوهشی، یکی از بهترین نشانه های موفقیت مادی، داشتن ارتباط صادقانه است. زوج هایی که در کنار هم باقی می مانند، اندیشه ها و احساساتشان را آشکارا با یکدیگر در میان می گذارند. اندیشه های منفی خود را ابراز می کنند تا اختلافات روی هم انباشته نشوند و جنگ و مرافعه رخ ندهد. اما زوج هایی که از هم طلاق می گیرند درست عکس این کار را می کنند. آن ها می گذارند تا رنجش ها بدون این که ابراز شوند بر روی هم تلنبار و به مشاجره و نزاع و پرخاش منتهی گردند.

 

همچنین بخوانید: عشق و دوست داشتن واقعی یعنی چه ؟!

 

حفظ شور و اشتیاق شهوانی

شور و اشتیاق دروغینی در میان نیست. شور و اشتیاقی هست یا نیست. نمی توانیم کاری کنیم که این شور و اشتیاق طی سال ها دوام بیاورد. یا دوام می آورد یا نمی آورد. از این رو چه می توانیم بکنیم که عنصر عشق رمانتیک را حفظ کنیم ؟ جواب این است که نباید صرفا و به تنهایی به شهوت فکر کنیم بلکه صمیمیت و صداقت را هم باید لحاظ کنیم. وقتی صمیمیت قلبی و ارتباط صادقانه بخشی از رابطه شما باشد، شور و اشتیاق شهوانی باقی می ماند و قدرت و توان پیدا می کند. نیازی به تعقیب کردن یا تلاش نمودن برای حفظ آن نیست.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، ریزش مو، پوست و روده ها جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0