topNotif

عفونت های قارچی پوست (علل، علائم و درمان آن)

2708 بازدید
20 اسفند 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با عفونت های قارچی پوست (علل، علائم و راه های درمان) آن آشنا شوید

کچلی، قارچ زدگی، خارش و عفونت کچلی پوست سر و ناخن ها در اصطلاح رایج، همگی عفونت های قارچی پوست بوده و به آن ها عنوان عفونت کچلی اطلاق می شود.  این عفونت های قارچی معمولا در اثر عدم رعایت بهداشت فردی روی پوست، مو و ناخن رشد می کنند و اگر به موقع درمان نشود، گسترش می یابند. بنابراین درمان به موقع آن ها بسیار حائز اهمیت است. حال در این مقاله با عفونت های قارچی پوست، علل، علائم و راه های درمان آن آشنا شوید.

 

عفونت های قارچی پوست (علل، علائم و درمان آن)

عفونت های قارچی پوست (علل، علائم و درمان آن)

 

علت عفونت های قارچی پوست

عفونت های قارچی روی بافت مرده و از بین رفته رشد می کنند. پوست، مو، ناخن ها و پوست سر در حقیقت بافت های مرده بوده و لایه شاخی شده پوست هستند. هنگامی که این لایه خراشیده می شود، قارچ به لایه های زیرین دسترسی پیدا کرده و موجب ضایعه می شود. اسپورهای قارچ همه جا در هوا و نیز روی پوست حضور دارند.

در شرایط بهداشت جسمی ضعیف یا هنگامی که بهداشت فردی به خوبی رعایت نمی شود، این اسپورها ریشه گرفته و موجب التهابی موضعی و خفیف می شوند که تنها یک قرمزی جزیی آن را مشخص می کند. چنان چه به این حالت بی توجهی شود، به آرامی گسترش می یابد و تبدیل به ضایعات دایره مانند شبیه حلقه می شود. نواحی مرکزی التیام یافته و پاک هستند در حالی که نواحی کناری از هم فاصله گرفته و منتتشر می شوند. در برخی موارد واکنش آلرژیک رخ می دهد که خارش بیشتر و تاول زدگی زیادتری وجود دارد. در غیر این صورت به غیر از مشکل ظاهری آن و انتشاری که پیدا می کند زحمت زیادتری برای بیمار ندارد.

علائم عفونت های قارچی پوست

نشانه های عفونت قارچی بسته به ناحیه ای که عفونت رشد می کند متفاوت است. عمده ترین علائم عفونت های قارچی پوست عبارتند از: خارش پوست، قرمزی پوست، التهاب، بثورات پوستی، ضخیم شدن و تغییر رنگ ناخن ها جوش های ریز کوچک. عفونت های قارچی به آهستگی و بی سر و صدا پخش می شوند و از این رو در مراحل اولیه مورد غفلت قرار می گیرند.

 

همچنین بخوانید:  درمان قطعی ترک های پوستی با نسخه های گیاهی

 

درمان های گیاهی عفونت های قارچی پوست

نکته ای که از اهمیت زیاد برخوردار است، بهداشت مناسب فردی، جمام روزانه و استفاده نکردن مشترک از پوشاک شخصی، شامپو زدن منظم به پوست سر و خشک کردن کامل پوست است. پارچه های نخی یا پشمی نسبت به مواد مصنوعی برای بدن مناسب تر هستند.

نسخه اول

یک قاشق غذاخوری ماش سیاه را با آب آسیاب و خمیر کنید. سپس، نصف قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید طوری که این مخلوط قوامی نسبتا چسبنده پیدا کند. حال یک لایه نازک از آن را روی نواحی قارچی قرار دهید.

نسخه دوم

دانه های تمر هندی را آسیاب کنید و به آن آبلیموی تازه اضافه کنید تا یک خمیر درست شود و به مدت چند روز، روزانه این خمیر را روی محل مورد نظر بمالید.

نسخه سوم

با برگ های تازه حنا یا پودر خشک شده آن یک خمیر درست کنید. به یک قاشق غذاخوری از آن، یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری روغن کنجد اضافه کنید. این نسخه برای عفونت های قارچی پوست به ویژه برای قارچ انگشتان پای ورزشکاران مناسب است.

نسخه چهارم

اگر زردچوبه خام در دسترس دارید آن را آسیاب کرده و عصاره آن را روی ضایعه قرار دهید.

نسخه پنجم

عصاره برگ های ریحان یا خمیر برگ آن به یک میزان برای درمان عفونت های قارچی پوست، بسیار مفید است.

نسخه ششم

خمیر دانه خردل نیز نتایج خوبی برای عفونت های قارچی پوست دارد. البته ممکن است برخی از پوست ها را تحریک کند، بنابراین، قبل از استفاده مقدار کمی از آن را روی بخش کوچک بدن خود استفاده کنید، در صورت مشکل از مصرف آن اجتناب کنید.

نسخه هفتم

پوست ریشه درخت گز روغنی را با آب مخلوط کرده و به صورت موضعی استعمال کنید. ای پوست نیز می تواند خشک و پودر شده، نکهداری شود.

نسخه هشتم

یک مشت برگ زیتون را در آب بجوشانید. سپس، توسط این آب قسمت هایی که دچار عفونت های قارچی پوست شده اند را بشویید.

نسخه نهم

استفاده موضعی از عصاره تازه نعنا می تواند به درمان عفونت های قارچی پوست کمک کند.

نسخه دهم

دانه های خشک خربزه را آسیاب کرده و با کمی آب مخلوط نمایید و روی موضع قرار دهید. این یک درمان عالی برای عفونت های قارچی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ درخت زیتون را با خواص بهبود عملکرد قلب و عروق، تنظیم قند خون و فشار خون، جلوگیری از سرطان، استخوان سازی، خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی، داروی ضد سرماخوردگی، بهبود عملکرد جنسی، بهبود اختلالات حرکتی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0