topNotif

علایم شبیه مشکلات پروستات

1851 بازدید
14 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

با علایم شبیه مشکلات پروستات آشنا شویم …

علایمی که شبیه مشکلات پروستات می باشند را در این مطلب معرفی می کنم. گرچه ما در مورد علایم پروستات صحبت می کنیم مشکلات ادراری می توانند به علت انواع مختلف چیزها ایجاد شوند و یکی از دلایلی که پزشکان نیاز به انجام آزمایش های ویژه دارند تایید این مسئله است که آیا این مشکلات بیمار به علت پروستات است یا خیر؟! و سپس درمان مناسب آن مشکلات را انتخاب کرده و آن را با بیمار خود در میان می گذارند و سعی در درمان مسئله مورد نظر خواهند داشت.

انسداد راه ادرار !

آقایانی که به تنگی پیشابراه، سنگ های مثانه و تومورهای مثانه دچار هستند ممکن است علایم مشابه کسانی که مبتلا به بیماری های پروستات هستند را نشان دهند.

تنگی پیشابراه !

به غیر از بزرگ شدن خوش خیم پروستات وضعیتی که بیشتر باعث انسداد پیشابراه می شود تنگی پیشابراه می باشد. در تنگی پیشابراه در هر قسمتی از پیشابراه (از زیر پروستات تا داخل آلت تناسلی) ممکن است مجرای پیشابراه باریک شود. تنگی ها می توانند بر اثر صدمات و تصادفاتی مثل افتادن بر روی شاخه درختان یا شکستگی استخوان لگن ایجاد شوند. این تنگی ها می توانند بر اثر عفونت ها (شامل بیماری های مقاربتی) نیز رخ دهند. یک علت شایع ایجاد تنگی ها استفاده کاتتر در هنگام عمل های جراحی مثلا جراحی قلب می باشد. تنگی پیشابراه می تواند بعد از عمل های جراحی خود پروستات هم دیده شود. علت تنگی پیشابراه می تواند مربوط به اتفاقاتی که در سال های قبل افتاده هم باشد بنابراین وقتی پزشک از شما در این موارد سوال می کند حوادث سال های قبل را هم باید به او بگویید. تنگی ها می توانند در هر سنی ایجاد شوند بنابراین وقتی که یک فرد جوان دچار علایم پروستات شود بیشتر پزشکان به وجود تنگی پیشابراه در آن ها مشکوک می شوند.

علایم شبیه مشکلات پروستات

علایم شبیه مشکلات پروستات

تومورها و سنگ های مثانه !

یک سنگ در مثانه ممکن است باعث انسداد ناگهانی راه ادرار شود که می تواند ایجاد احتباس (بند آمدن) ادرار یا علایم شدید متناوب شود. با این حال خود یک سنگ مثانه هم می تواند به علت بزرگ شدن خوش خیم پروستات ایجاد شود. به ندرت یک تومور در مثانه می تواند به سمت پایین و به طرف پروستات رشد کند اما معمولا همراه با علایمی مثل خونریزی خواهد بود.

علایم غیر انسدادی !

علایم واقعی پروستات را نباید فقط به بالا رفتن سن و پیری نسبت داد بلکه بعضی از این علایم می توانند به دلیل سایر علل به وجود آیند. وقتی افراد پیرتر می شوند تمام عملکردهای بدن می تواند رو به زوال و بدتر شدن رود که مثانه هم از این امر مستثنی نمی باشد. علایم ناراحت کننده ای مثل تکرر ادرار یا عجله در ادرار کردن به احتمال زیاد به این دلایل ایجاد می شوند. یک مشکل شایع در این افراد نیاز به بلند شدن از خواب در شب ها و ادرار کردن می باشد. این وضعیت در خانم های مسن نیز همانند آقایان مسن دیده می شود و بسیاری از آقایانی که حتی عمل جراحی پروستات را هم انجام داده اند از این که می بینند باز هم باید شب ها از خواب بیدار شوند و ادرار کنند ناراحت هستند. افراد پیر معمولا کم خواب هستند و شاید یکی از دلایلی که آن ها شب ها برای ادرار کردن به توالت می روند این باشد که آن ها در ساعت بیشتری از شب بیدار هستند و این ادرار کردن نیست که آن ها را از خواب بلند می کند. گاهی اوقات کلیه های این افراد به خوبی عمل نکرده و مقدار زیادی ادرار ایجاد می کنند. همچنین مصرف بعضی از داروها باعث افزایش ادرار می گردد.

 

  همچنین بخوانید: علل بند آمدن ادرار چیست ؟  

 

بعضی از بیماری ها مثل مرض قند یا همان دیابت که ممکن است در سنین پیری ایجاد شود می تواند تولید ادرار را افزایش دهد و شخص را مجبور سازد که به طور مکرر به توالت برود. بعضی از بیماری های اعصاب مثل سکته مغزی و بیماری پارکینسون می توانند بر روی عملکرد مثانه تاثیر بگذارند. یک تغییر در نحوه زندگی نیز می تواند باعث بروز مشکل شود معمولا افرادی که از کارشان بازنشسته می شوند بیشتر از قبل چای یا قهوه می نوشند. هر چه مایعات بیشتری خورده شوند ادرار بیشتری تولید شده و دفعات رفتن به توالت این افراد بیشتر می گردد. اختلالات مثانه در همه افراد مسن دیده نمی شوند. با این حال وقتی این مشکلات مربوط به پروستات باشد انجام عمل جراحی پروستات باز هم معالجه مطمئنی برای آن ها نمی باشد. گاهی اوقات باید از عمل جراحی پروستات اجتناب نمود زیرا باعث بدتر شدن وضعیت می گردد. قبل از انجام هر گونه درمانی باید وضعیت بیمار به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.

علایم شبیه مشکلات پروستات

علایم شبیه مشکلات پروستات

ادرار خونی !

اهمیت زیادی دارد که وجود خون در ادرار که به آن اصطلاحا هماچوری گفته می شود را جز علایم پروستات به حساب نیاوریم زیرا حدود یک سوم افرادی که توسط اورولوژیست ها (جراحان کلیه و مجاری ادراری) معاینه شده اند و در ادرارشان خون وجود داشته دارای مشکلات وخیمی مثل تومور مثانه یا تومور کلیه بوده اند. بسیاری از این تومورها خوش خیم بوده و سرطانی نیستند و می توان آن ها را به راحتی معالجه نمود. در تمام موارد هرچه زودتر تشخیص صورت پذیرد احتمال معالجه و درمان آسان تر آن بیشتر خواهد بود. برای بررسی مواردی که ادرار خونی وجود دارد از سونوگرافی یا سیستوسکوپی (مشاهده داخل مثانه) استفاده می شود. اگر شما در ادرارتان خون مشاهده کردید حتی اگر بعد از مدتی دیگر خون دیده نشد از آن غفلت نکنید و به پزشک مراجعه نمایید. گاهی اوقات با چشم غیر مسلح در نمونه ادراری خون دیده نمی شود اما در زیر میکروسکوپ وجود خون در ادرار تایید می گردد.

نکته ‌:

تنگی پیشابراه، سنگ های مثانه و تومورهای مثانه همگی می توانند باعث بروز علایم شبیه پروستات شوند. بالاتر رفتن سن مردان در زمینه این مشکلات و داشتن زندگی نامناسب همچون تغذیه نامناسب، عدم ورزش و …. می تواند باعث مشکلات زیادی علی الخصوص در سنین پیری و کهنسالی شده و در عملکرد مناسب بدن مشکلاتی ایجاد نمایند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون پروستات را با خواص تنظیم کننده غده پروستات مردان، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0