علایم و درمان گیاهی بیماری پوستی اگزما

3622 بازدید
19 آبان 97
بهاره
,,

علایم و درمان گیاهی بیماری پوستی اگزما

اگزما یک نام کلی است که نمودی التهابی از یک بیماری خاص پوستی با منشایی شناخته یا ناشناخته کلی، اطلاق می شود. البته کلمه اگزما به طور خاص در مورد درماتیت آتوپیک، شایع ترین نوع اگزما مورد استفاده قرار می گیرد. آتوپیک به مجموعه ای از بیماری های مربوط به سیستم ایمنی اشاره دارد، از جمله درماتیت آتوپیک، آسم و تب یونجه. درماتیت التهاب پوست است. اگزما عمدتا درمان قطعی ندارد اما می توان پیشرفت آن را کنترل کرد. در ادامه این مقاله علایم و درمان گیاهی بیماری پوستی اگزما را شرح خواهیم داد.

علایم و درمان گیاهی بیماری پوستی اگزما

علایم و درمان گیاهی بیماری پوستی اگزما

علت و علایم بیمار ی اگزما

علائم درماتیت آتوپیک بسته به سن فرد مبتلا به بیماری ممکن است متفاوت باشد. درماتیت آتوپیک معمولا در نوزادان اتفاق می افتد، با لکه های خشک و جامد روی پوست ظاهر می شود. این تکه ها اغلب دچار خارش می شوند. در حالت اگزما کلی قرمزی، بادکردگی موضعی، تشکیل تاول و پاره شدگی تاول وجود دارد که به دنبال آن از این ضایعات، رطوبت یا ترشحات آبکی جزیی ترشح می شود و روی نواحی زخم باقی می ماند. همچنین تمایل شدیدی به خارش هم وجود دارد. شخص ناحیه را می خاراند و وضعیت بدتر می شود. اغلب اوقات این علایم در هنگام شب بدتر و وخیم تر است.

نظریه های گوناگون وجود دارد این اختلال زمینه ای ذاتی و ارثی دارد. تحقیقات دیگر نشان می دهد که یک فعالیت سوخت و ساز مختل شده، حساسیت های غذایی، استرسی، بدکاری دستگاه ایمنی بدن و اغتشاشات هیجانی باعث وقوع یک تمایل ارثی برای ظاهر کردن این تصویر ناراحت کننده می شوند. این اختلال دو نمای مجزا دارد:

اگزما خشک

در اگزما خشک زخم هایی خشک همراه با تمایل خارش وجود دارد.

اگزما مرطوب

در اگزما مرطوب زخم های کوچکی وجود دارد که باعث می شود شخص حتی برای فعالیت های طبیعی خود دچار مشکل شوند. بر اساس طب آیورودا، انباشتگی سموم در بدن و دفع ناقص آن ها یا وجود انسداد در مسیر حذف این سموم منجر به اگزما می شود.

 

همچنین بخوانید: خارش پوست خود را با گیاه سگ زبان درمان کنید

 

درمان های گیاهی بیماری پوستی اگزما

  • هنگامی که یک لکه تازه اگزما خشک به وجود می آید، استعمال روغن حیوانی خالص و تازه (روغنی که فقط از شیر گاو به دست آمده است) و شستن مرتب و کامل آن ناحیه، خارش را تسکین می دهد.
  • پوست یک هندوانه را خشک کنید، (نوع بزرگ آن که پوست سبز و کلفتی داشته و مغز آن قرمز کم رنگ با دانه هایی سیاه است). این پوست خشک را بسوزانید تا خاکستر شود. یک قاشق پر از این خاکستر را بردارید و روغن نارگیل گرم و کافی به آن اضافه کنید تا یک خمیر درست شود. سپس این خمیر را روزی یک بار به مدت یک هفته روی ناحیه اگزما استفاده کنید.
  • جوشانده رقیقی از زیتون تلخ را دو بار در روز برای شستشو زخم ها به کار ببرید و سپس آن ها را سریع خشک کنید.
  • یک قاشق غذاخوری برگ خرد شده و تازه زیتون تلخ و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. در صورت امکان، از ریشه تازه زردچوبه استفاده کنید. سپس یک قاشق غذاخوری روغن کنجد به آن افزوده و آن را بر روی نواحی اگزما، روزانه یک بار استفاده کنید.
  • یک قاشق غذاخوری پوست درخت انبه و یک قاشق غذاخوری پوست درخت اقاقیا را در نیم لیتر آب بجوشانید. آن را صاف کنید و برای شستشو ضایعات اگزمایی به کار ببرید. آب باید گرم باشد تا به عنوان یک کمپرس کننده عمل کند. اما آنقدر گرم نباشد که بسوزاند. فوری محل را خشک کنید و روغن حیوانی تازه را روی آن قرار دهید.
  • جوشانده ای که با پوست انجیر مقدس درست شده است می تواند برای شستشو زخم های جزئی و اگزمایی استفاده شود. این ماده دارای خاصیت قابضی و همچنین ضد باکتریایی است. این گیاه علیه باکتری های استافیلوکوکوس آرئوس (Staphylococcus aureus) و E.Coli که عامل بسیاری از عفونت های ثانوی پوستی هستند، عمل می کند. این جوشانده همچنین دارای تانن است که ضایعات پوستی زخم شده را التیام می بخشد.

و در آخر در مورد همه اختلالات پوستی از این نکته اطمینان حاصل کنید که بیمار یبوست نداشته و رژیم غذایی مقوی و سرشار از سبزیجات و میوه ها را داشته باشد. همچنین از خوردن چای، قهوه، الکل، شکر، فراورده های آرد سفید و غذاهای فراوری شده اجتناب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه اسطوخودوس را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0