علت اضطراب و ترس های دائمی چیست

2237 بازدید
02 آبان 97
سمانه

علت اضطراب و ترس های دائمی چیست ؟

زمانی که فشار روحی، ترس و اضطراب در خصوص رویدادها و مسائل روزمره در مدتی حدود 6 ماه به حد افراط برسد صحبت از اختلال اضطراب فراگیر به میان می آید. فراگیر به این معناست که ترس و اضطراب مفرط و غیر واقعی در جنبه ها و زوایای مختلف زندگی فرد تعمیم می یابد. اگر چه افراد مبتلا ترس ها و نگرانی های خود را بی پایه و اساس و ناراحت کننده می دانند اما نمی توانند آن ها را کنترل کنند.

نوعی از حالت ترس وجود دارد که درجه آن به طور مرتب در حال افزایش است و با وجود اینکه با بروز علایم جسمانی خاصی نیز همراه است، اما موجب بروز حمله هراس نمی شود. هراس دارای علائمی همچون گرفتگی عضلات، دردهای حاد و مزمن، ناآرامی و ناتوانی برای یافتن تمدد اعصاب، احساس سرخوشی و سرحال بودن، عصبانیت و فشارهای روانی، احساس توده ای در گلو یا درد و ناراحتی به هنگام قورت دادن، بروز واکنش های افراطی در هنگام تعجب یا ترس جزیی، مشکلاتی در تمرکز یافتن، احساس خالی بودن سر به دلیل ترس و اضطراب، تندخویی و عصبانیت مداوم و پیوسته، اختلال خواب به دلیل نگرانی ها و دلواپسی های مداوم، بیشتر نگرانی های فرد در خصوص تندرستی خانواده، مشکلات تحصیلی یا کاری و وضعیت مالی می باشد.

نوجوانان معمولا نسبت به وضعیت کاری یا تحصیلی خود نگرانی دائمی دارند. در حالی که علائم جسمانی آن ها آنچنان که در بزرگسالی وجود دارد آنقدر بارز، برجسته و متنوع نشده اند. تفاوت افراد سالم با افرادی که دچار ترس های فراگیرند، مربوط به موضوعی نیست که آن ها را نگران می کند، بلکه در آن است که افراد مبتلا زمان بسیار زیادی را برای نگران نمودن خویش اختصاص می دهند.

علت اضطراب و ترس های دائمی چیست

علت اضطراب و ترس های دائمی چیست

ترس های دائمی چگونه ایجاد می شوند؟

ترس ها و نگرانی های دائمی مولود کمبود اعتماد به نفس هستند، همچنین افراد مبتلا این توانایی را ندارند که یک ناامنی را تحمل کنند. فرد می کوشد از طریق اضطراب و نگرانی و اندیشیدن مداوم به مشکلات و مسائل ترس آور آن ها را برطرف کند و از آن ها روی برگرداند، البته این روش به نتیجه رضایت بخشی دست نمی یابد.

فرد تصور می کند که با دلواپسی و نگران کردن خود می تواند از ابتلا به یک عذاب بزرگتر جلوگیری کند و با خود می گوید من باید همیشه نگران و دلواپس باشم و گرنه اتفاق بدی می افتد. افراد مبتلا به همه بلاها و مصیبت های ممکن و احتمالی به صورت ذهنی می اندیشند بدون آن که راه حلی پیدا کنند و بدانند که چگونه می توان از این مصیبت های وحشتناک رهایی یافت. این مسئله فقط بیم و هراس موجود را افزایش می دهد و نمی تواند بر ترس های مربوط به مسائل روزمره غلبه کند. اما از طریق معطوف نمودن توجه فرد به ترس های ناراحت کننده تر، ترس های روزمره را می توان به طور موقت کنار گذاشت.

برخلاف اختلال هراس، اختلال اضطراب فراگیر اغلب آهسته و آرام آغاز می شود. این نوع اختلال اغلب در ارتباط با یک ناراحتی (فشار روحی) و یا یک بیماری جسمی طولانی مدت و مزمن پدید می آید. مبتلایان به علت وجود علایم جسمی معمولا به وسیله دارو درمان می شوند علی الخصوص با داروهای اعصاب و اختلال خواب، غالب اوقات بیماری اصلی از نظر دور می ماند یا با افسردگی اشتباه گرفته می شود.

 

همچنین بخوانید: ترس احساسی کاملا طبیعی

 

روش های کاهش اضطراب فراگیر را بدانیم!

تغییر در اختلال اضطراب فراگیر از تغییر در فوبیا دشوارتر است. این اختلال با روحیه و حالت فرد در ارتباط است و این ترس ها عمیقا با شخصیت افراد مبتلا آمیخته شده اند. برای غلبه بر ترس و اضطراب فراگیر به نکات زیر باید توجه شود.

ایجاد اعتماد بیشتر نسبت به خود و دیگران، این یک شرط اساسی برای غلبه بر یک اضطراب فراگیر است. هر تجربه موفق می تواند از ایجاد اطمینان و اعتماد به نفس بیشتر حمایت نماید.

تجزیه و تحلیل دقیق و تغییر الگوی فکری غلط، این مسئله درباره دانش آموزان معمولا حول این پرسش ها می چرخد آیا به اندازه کافی یاد گرفته ام؟ چه می شود که در امتحان قبول نمی شوم؟ اگر نتوانم از عهده کارم بر بیایم چه اتفاقی می افتد؟

گفت و گوی مثبت با خود، جملات منفی که فرد دائما در درون به خود خطاب می کند به طور هدفمندی با جملات قابل قبول و مثبت جایگزین می شود. این گفت و گوی درونی در جهت مساعدی تغییر می کند. به عنوان مثال جای جمله هرگز نمی توانم این کار را بکنم از جمله به اندازه کافی یاد گرفته ام بنابراین من هم می توانم این کار را انجام دهم استفاده شود.

رویارویی عاطفی عمیق با موضوع ترس، نوجوانان ترسو اغلب در مواقع بروز تحریکات عاطفی شدید با تغییر جهت به سمت یک نگرانی دیگر از فکر به ترس در همان لحظه جلوگیری می کنند و از برخورد با آن طفره می روند. افراد مبتلا مجاز نیستند رشته افکار خود را در مرحله اوج ترس قطع کنند کاری که تاکنون می کردند، زیرا در این صورت همان طور پر تنش و بدون آرامش باقی می مانند. آنان باید خود را با یکایک نگرانی ها در تخیلشان، عمیقا و به شدت درگیر و سرگرم کنند و البته با این هدف که موضوع ترس را بدون سرکوب آن و حتی تا تلخ ترین پایان ممکن از نظر ذهنی، عاطفی و جسمی و با تمام جزئیاتش به دقت تجربه نماید.

تکنیک های تمدد اعصاب (تنش زدایی) برای کاهش فشار روانی

بسیاری از افرادی که گرفتار اضطراب فراگیرند با رضایت به سمت استفاده از داروهای آرام بخش و وابستگی آور می روند، به خصوص برای اینکه بتوانند بهتر بخوابند. نوجوانان باید بتوانند با کمک روش های متفاوتی به تمدد اعصاب برسند تا مجبور نشوند به طور مداوم دارو مصرف کنند. یک گرفتگی عضلانی شدید اغلب از طریق ورزش، ماساژ یا تکنیک های مخصوص جسمانی به خوبی کاهش می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0