علت ایجاد لرز در بدن چیست

2179 بازدید
06 فروردین 97
سمانه

آیا می دانید علت ایجاد لرز در بدن چیست ؟

هنگامی که در یک صبح سرد زمستانی، با لباس راحتی به بیرون می روید یک لرزش سریع در اندام ها کاملا طبیعی است. هم چنین هنگامی که دماسنج منزل دمای پایینی را نشان می دهد، چنین واکنشی در شما رخ می دهد. جدا از مواردی این چنینی، لرز علامتی است که نشانگر تب قریب الوقوع می باشد. هنگامی که ویروس ها و باکتری ها حمله می کنند، گویچه های سفید خون پروتئین هایی ترشح می کنند تا به مرکز تنظیم حرارت بدن پیامی منتقل کنند. این مرکز در راستای چالش با مهاجمین و مهار عفونت، به وسیله انقباض رگ ها و نیز ایجاد لرز، دمای بدن را افزایش می دهد. هنگامی که عضلات بدن به لرزش در می آیند، خود ایجاد حرارت می کنند. از سویی دیگر انقباض از اتلاف گرما ممانعت می کنند.

هنگامی که می لرزید، پوست شما سردتر به نظر می رسد، اما این ناشی از انحراف خون به سوی اندام های داخلی بدن است. بدین ترتیب دمای مرکزی بدن، در واقع در حال افزایش است. پزشکان می گویند بیشتر موارد لرز طی پانزده دقیقه پیش از آن که تب بروز کند فروکش می کنند.

عفونت های ناشی از ویروس آنفولانزا و دیگر ویروس ها اغلب با لرز بروز می کنند. با این همه هر عفونت دیگری نیز می تواند موجب بروز لرز شود، از عفونت های لگنی و ادراری گرفته تا ذات الریه. اگر لرز شما آن قدر شدید است که احساس می کنید کاملا تکان می خورید، باید به عفونت هایی که در تمامی جریان خون منتشر شده است و اگر به تازگی مسافرتی به مناطقی آلوده داشته اید باید به مالاریا شک کنید.

بروز لرز در کودکانی که تب دارند:

در صورت بروز لرز در کودکانی که تب دارند و بی حال و بی قرار می باشند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید، و زمان درمان های خانگی نیست، همچنین زمانی که به مشکلات دریچه ای قلب مبتلا هستید و اخیرا اقدامات دندانپزشکی را پشت سر گذاشته اید، یا عفونت داشته اید. در بیماران دیابتی که سامانه ایمنی سرکوب شده هم همین طور است.علت ایجاد لرز در بدن چیست

تسکین لرز :

تب را درمان کنید. داروهای پایین آورنده تب، در برطرف نمودن لرز نیز مفید می باشند. در این بین استامینوفن و ایبوپروفن کاملا موثر هستند. استراحت و نوشیدن مایعات. اساس درمان لرز در بیماری های ویروسی یکسان است. مایعات زیاد بنوشید و تا می توانید استراحت کنید. علاوه بر مایعات، سوپ های خانگی هم بسیار موثر هستند.

راهبردهای آسان به کار گیرید. در حین لرز پتو را پس بزنید، یک ضد تب ضعیف بخورید و در وانی که آب ولرم (هم درجه دمای بدن) می باشد قرار گیرید. سپس با یک لیف بدن خود را مالش دهید تا رگ های سطحی گشاد شوند. در حین آن که آب تبخیر می شود، شما نیز خنک می شوید.

الکل ننوشید. برخی از افراد در صورت بروز تب از براندی استفاده می کنند. الکل توانایی ذهنی را مختل می کند و ممکن است علائم خطرناک تر را بپوشاند، در این مواقع هوشیار باشید. هم چنین مصرف الکل هنگامی که تب دارید می تواند موجب بروز غش و بی حالی گردد.

 

همچنین بخوانید: تب و راه های غلبه بر تب

 

مصرف چای زنجبیل

برخی از گیاهان از جمله زنجبیل، تاثیر فوق العاده ایی در درمان تب و لرز دارند. یکی از مهمترین خواص زنجبیل، دفع عفونت ها از بدن است. برای این منظور توصیه می شود یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را با یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و مصرف نمایید، درمان تب و لرز به سادگی با مصرف برخی از مواد غذایی طبیعی صورت می گیرد. استفاده از این مواد در اولین مراحل بیماری، تاثیر بیشتری در پیشگیری و بهبود تب و لرز دارد.

به پزشک مراجعه کنید. اگر لرز و تب مقاوم است، پزشک با معاینه دقیق و یافتن علائم دیگر مثل درد و سرفه علت را تشخیص می‌دهد. اگر علائم بیماری ریوی داشته باشید، ممکن است نمونه خلط را از نظر وجود باکتری آزمایش کند. پزشک بیماری را با تجویز آنتی ‌بیوتیک مناسب درمان می‌کند و اگر تشخیص مالاریا دهد، داروی ضد مالاریا تجویز می‌کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0