topNotif

علت رنگ پریدگی پوست چیست

2281 بازدید
24 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

علت رنگ پریدگی پوست چیست و درمان آن

خونی که آزادانه در زیر پوست شما در جریان است، عامل سرخی و شادابی گونه های شماست، چنانچه این جریان کاهش یابد رنگ پریده و بی نشاط به نظر می رسید. تنش های شدید روانی و جسمی می تواند در جریان خون در زیر پوست ایجاد اختلال کنند. هنگامی که ضربه ی عاطفی و یا جراحت شدید به شما وارد آید و یا مبتلا به عفونت شدید شده و یا در معرض سرما شدید قرار می گیرید، بدن با تنگ کردن رگ های خونی پوست به مقابله با مشکل برمی خیزد، تا بدین ترتیب خون گرم جهت حفظ حرارت به سوی مرکز بدن جریان یابد، اندام های مرکزی را گرم نگه دارد و اکسیژن و مواد غذایی این اعضا حیاتی را تامین کند.

قرار گیری در معرض گرمای زیاد نیز می تواند موجب گردد خون از سطح پوست به سوی مرکز بدن گسیل شود. در چنین شرایطی عرق می کنید و دچار حس غش کردن می شوید. رنگ پریدگی می تواند جزیی از هر گونه بیماری جسمی باشد. هم چنین افرادی که کمتر فعالیت می کنند رنگ پریده تر از افراد بسیار فعال می باشند. فعالیت و ورزش موجب افزایش جریان خون، تعداد گویچه های قرمز خون و تحویل اکسیژن به پوست می شود.

رنگ پریدگی نشانه ای از کم خونی :

رنگ پریدگی به همراه خستگی و کم آوردن نفس علامتی از کم خونی فقر آهن است. آهن در ساختمان گویچه های سرخ جای دارد. کم خونی فقر آهن معمولا ناشی از خونریزی دائمی و سنگین در حین قاعدگی، زخم و ورم معده، هموروئید، مصرف زیاد آسپرین و بندرت تومورهای گوارشی است. هم چنین کاهش سطح ذخیره آهن در حین بارداری، شیردهی و کاهش مصرف غذاهای حاوی آهن رخ می دهد. رنگ پریدگی هم چنین علامت برخی از کم خونی های غیر شایع که با بیماری های خونی و بیماری های مزمن همراهند، می باشد.

در نهایت رنگ پریدگی می تواند علامتی از حملات قلبی باشد. در چنین حالتی ممکن است تعریق زیاد، افزایش ضربان قلب و مشکلات تنفسی نیز وجود داشته باشد.

علت رنگ پریدگی پوست چیست

علت رنگ پریدگی پوست چیست

برای تسکین رنگ پریدگی توصیه می شود اقدامات زیر را انجام دهید :

با آزمایش فریتین سرم مشکل را دریابید. با سنجش فریتین سرم، پروتئینی که آهن در خون به آن متصل شده و ذخیره می شود، می توان به دقت به میزان آهن قابل دسترس بدن پی برد. این آزمون بهترین راه برای پی بردن زود هنگام به کم خونی فقر آهن است. اگر فریتین سرم در مرز کم خونی فقر آهن باشد، آنگاه پزشک با برنامه غذایی و تجویز آهن مکمل ذخیره آهن بدن را مجددا بازسازی می کند.

 

همچنین بخوانید: علائم کم خونی و راه های درمان آن

 

به ورزشکاران بپیوندید. راهپیمائی، دوچرخه سواری و یا هر ورزشی که در خلال آن دست ها و پاهایتان را به حرکت در آورید، ساخت گویچه های سرخ خون را تحریک نموده، جریان خون را بهبود می دهد.

از اسید آلفاهیدروکسی استفاده کنید. این ماده باعث بروز التهاب لطیفی می شود و موجب می گردد سلول های کهنه فرو بریزید تا سلول های تازه جای آن ها را بگیرند. عوارض جانبی خاص برای این ماده ذکر نشده است.

سر را بین زانوان خود قرار دهید. اگر به طور ناگهانی در اثر گرمای شدید دچار تعریق، رنگ پریدگی و سبکی سر و گیجی شوید، خم شوید، به گونه ای که سر پایین تر از قلبتان قرار گیرد. بدین ترتیب در اثر قوه جاذبه، خون به سوی سر گسیل می شود. سپس مقداری مایع خنک بنوشید. لباس های اضافی را از تن در آورید و به سوی سایه بروید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0