topNotif

علت چاقی و افزایش اضافه وزن بدن با 8 عادت غذایی مخرب و غلط

2770 بازدید
26 دی 97
بهاره
,,

علت چاقی و افزایش اضافه وزن بدن با 8 عادت غذایی مخرب و غلط

امروزه شیوه زندگی و عادات روزانه بر سلامت و وزن بدن تاثیر مستقیم دارد. بسیاری از افراد در صدد کاهش وزن با روش های مختلف مانند رژیم های غذایی سخت و یا فعالیت های فیزیکی زیاد هستند اما، ثابت شده است که برای کاهش وزن و حتی حفظ سلامت بدن باید تغییری در سبک زندگی ایجاد کرد. بزرگترین دلیل چاقی عادت های بد است. به عنوان مثال خوردن میان وعده نه تنها مضر نیست بلکه برای بدن مفید است اما زمانی که خوردن آن تبدیل به عادت شده و بارها در روز تکرار شود و یا میان وعده شما شما مواد غذایی ناسالم باشد، این عادت بد می شود می تواند برای بدن بسیار مضر باشد. در این مقاله درباره علت چاقی و افزایش اضافه وزن بدن با 8 عادت غذایی مخرب و غلط صحبت می کنیم.

چاقی و افزایش اضافه وزن بدن با 8 عادت غذایی مخرب و غلط

علت چاقی و افزایش اضافه وزن بدن با 8 عادت غذایی مخرب و غلط

علت چاقی و افزایش اضافه وزن بدن با 8 عادت غذایی مخرب و غلط

خوردن بیش از حد غذا در طول سفر

بسیاری از مردم در طی سفرهای طولانی، تنها مشغول خوردن هستند. آن ها معده خود را با نوشیدنی های ناسالم پر می کنند و کالری بیشتر دریافت می کنند. خوردن زیاد ممکن است تبدیل به عادت شده و حتی پس از بازگشت از سفر، سبک تغذیه ای شما تغییر نکند. بنابراین، اگر در یک سفر طولانی هستید، یک رژیم غذایی با خوراکی های مغذی یک بطری آب به همراه داشته باشید. در طول سفر می توانید به میزان زیادی میوه، هویج، خیار یا سالاد بخورید.

خوردن غذا در هنگام تماشای تلویزیون

از تماشای تلویزیون یا کار با دستگاه های الکترونیکی (مانند کامپیوتر و گوشی موبایل) به هنگام خوردن غذا باید اجتناب کرد زیرا، مانع توجه ما به میزان مصرف غذا می شود. در چنین وضعیتی، نمی توانید کنترلی بر روی حجم غذا و نحوه خوردن آن داشته باشید. توجه به غذاخوردن سبب می شود حجم غذای کمتری بخورید و همچنین غذا را به آرامی بجوید. این کار به بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک کرده و در نتیجه اضافه وزنی اتفاق نمی افتد.

اعتیاد به قهوه

قهوه به بخش مهمی از شیوه زندگی تبدیل شده است. بسیاری از افراد قهوه را نه بر اساس نیاز بدن بلکه عادت از روی عادت می نوشیم. برای مثال در اکثر ملاقات ها کند در کافی شاپ قهوه می نوشید و در کنار آن نیز همیشه از تنقلات شیرین مثل شکر یا کیک استفاده می کنید. یا در محل کار خود بارها و بارها قوه می نوشید. این عادت مخرب، ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. بهتر است در طول روز از چای سبز یا دمنوش های گیاهی به جای قهوه استفاده کنید.

مصرف نوشیدنی های سرد و گازدار

اگرچه طعم نوشیدنی هایی همچون آبمیوه ها و نوشابه های گازدار بسیار عالی است اما برای بدن مناسب نیستند. بسیاری از مردم روزانه بین سه تا چهار بار نوشابه می نوشند. این مواد حاوی شکر و کالری بسیار هستند که علاوه بر چاقی باعث بروز بیماری هایی چون دیابت می شوند. همچنین، نوشابه های انرژی زا و آبمیوه های صنعتی نیز سبب افزایش وزن می شوند.

 

همچنین بخوانید:  چاقی و اضافه وزن در 50 سالگی

 

نخوردن صبحانه

اغلب افراد بع علت کمبود وقت صبحانه خود را با عجله میل می کنند و یا افرادی وجود دارند که نمی خواهند صبحانه بخورند. هر دو این افراد تا ناهار بسیار گرسنه می شوند، به طوری که غذای بیشتری میل می کنند. اگر این اتفاق بارها و بارها صورت بگیرد تبدیل به عادت شده و می تواند موجب اضافه وزن شود. محققان یکی از بزرگترین علت چاقی را نخوردن صبحانه می دانند.

عادات به خوردن میان وعده های غیر ضروری

به توصیه پزشکان، خوردن دو میان وعده ساده و سبک سبب کاهش اشتهای کاذب می شود اما، برخی از افراد حتی تا 4 بار تنقلات و میان وعده می خورند. اگر عادت به خوردن دقیقه به دقیقه تنقلات را دارید، این عادت باعث افزایش کالری دریافتی بدن می شود. با توجه به کالری زیاد، افزایش وزن نیز اتفاق می افتد.

مصرف بی رویه کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها سطح قند خون را افزایش می دهند که سبب افزایش میزان انسولین در بدن می شود. به این ترتیب، وزن بدن افزایش می یابد. بعضی از دانشمندان بر این باورند که کربوهیدرات ساده مانند قندها، نوشابه، آبجو، شراب و غیره برای افزایش وزن مفید هستند، زیرا بدن آن ها را به سرعت جذب می کند. اما مشکل اصلی آن ها این است که انرژِی کوتاه مدتی در بدن ایجاد کرده و بع از گذشت زمان کوتاهی بدن مجدد احساس گرسنگی می کند. درحالی که، کربوهیدرات های پیچیده مانند ماکارونی، برنج قهوه ای، غلات، سبزیجات و میوه های خام زمانی که جذب بدن می شوند، معده را برای زمان طولانی تری پر نگاه داشته و احساس گرسنگی کمتری به شما دست می دهد.

عادت به نوشیدن الکل

با توجه به تحقیقات انجام شده، افراد مصرف کننده الکل مصرف 10 درصد کالری بیشتری از طریق الکل دریافت می کنند. اگر شما یک لیوان الکل مصرف کنید، بدن 178 کالری دریافت می کند. این میزان معادل دو بیسکویت شکلاتی انرژی تولید می کند. زمانی که میزان مصرف الکل تکرار شده و تبدیل به عادت شود موجب اضافه وزن می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجی بری را با خواص پیشگیری از دیابت، کنترل سطح کلسترول خون، از بین برنده رادیکال های آزاد، خواص ضد سرطانی، پیشگیری از آسیب های کبدی، مراقبت از پوست، بهبود کیفیت خواب، افزایش کمیت و کیفیت اسپرم، بهبود قدرت بینایی، حفاظت از سلامت قلبی و عروقی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0