علف مقدس موثر در کاهش افسردگی

2014 بازدید
08 دی 96
سمانه

علف جادوگر یا علف مقدس موثر در کاهش افسردگی

فعال ترین عناصر موجود در گیاه علف مقدس که تحقیقات زیادی هم روی آنها صورت گرفته است، عبارت از هایپریسین و هایپرلیسین کاذب، که هم در برگها و هم در گل های این گیاه یافت می شوند. این گیاه دارای عناصر دیگری نظیر روغن های ضروری و فلاونها نیز است.

علف مقدس موثر در کاهش افسردگی

علف مقدس موثر در کاهش افسردگی

خواص دارویی گیاه علف مقدس :

در طب قدیم عقیده داشتند علف مقدس ارواح شیطانی و جن را از بدن خارج می سازد، اما اخیرا برای درمان بیماری های نظیر افسردگی، نگرانی و بی خوابی بکار رفته است. وقتی این گیاه دارویی در آب خیسانده و روی پوست گذاشته شود، سبب ترمیم و بهبود جراحات و سوختگی ها می شود. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد این گیاه می تواند در رفع عفونت های ویروسی نیز موثر و مفید باشد. این مقاله پاره ای از امراض و بیماری هایی است که برای درمان آنها از این گیاه استفاده شده است.

افسردگی : علف مقدس علایم افسردگی را در افراد مبتلا به حالات خفیف این مرض کاهش می دهد.

بیماریهای عاطفی فصلی : وقتی که این گیاه به تنهایی مصرف می شود سبب بهبود خلق بیمار می شود. اما اگر توام با نور درمانی مصرف شود اثرات درمانی آن حتی بیشتر از این خواهد بود.

ناراحتی های روحی : این گیاه باعث کاهش نگرانی، بی میلی و احساس بی ارزشی می گردد.

اختلالات خواب : این گیاه عارضه بی خوابی را از بین می برد و گرایش و تمایل به خواب بیشتر را در فرد تقویت می کند.

عفونت ایدز : تحقیقات به عمل آمده و تجارب بیمارستان ها نشان می دهد که این گیاه می تواند سطح سلامتی افراد آسیب دیده از عفونت ایدز را تقویت کند.

زخم ها و سوختگی ها : مصرف این ماده گیاهی به صورتی که روی پوست بدن مصرف شود، درد و تورم را کاهش می دهد و روند ترمیم را تسریع می بخشد.

بواسیر : روغن قرمز به عنوان داروی ترکیبی که در اثر خیساندن گل های این گیاه در روغن تهیه می شود، اگر روی بواسیر به طور موضعی قرار گیرد، سبب تسکین درد می شود.

 

همچنین بخوانید:  خواص گیاه دارویی هوفاریقون

 

طرز استفاده  از گیاه علف مقدس :

برای مصرف این ماده گیاهی از راه دهان برای درمان افسردگی یا سایر ناراحتی های خلقی، میزان مصرفی عبارت است از سیصد تا پانصد میلی گرم حاوی سه درصد به صورت روزی سه بار توام با غذا به مدت حداقل چهار تا شش هفته.

می توانید با ریختن یک تا دو قاشق چایخوری از این گیاه در یک لیوان آبجوش به مدت ده دقیقه از این ماده گیاهی، چای نیز درست کنید. روزی یک تا دو لیوان از این چای را به مدت چهار تا شش هفته میل کنید. اما در نظر داشته باشید که میزان مصرفی چای این گیاه نمی تواند همانند مصرف انواع کپسول یا سایر فراورده های آن ثابت باشد.

برای درمان زخم ها، سوختگی ها یا بواسیر از داروی ترکیبی روغن این گیاه که مصرف موضعی روی پوست بدن دارد، استفاده کنید.

انواع اشکال مصرف علف مقدس :

کپسول ها، مایعات، لوسیون های روغنی پوست، چای. نوع خرد و پودر شده گیاه خشک را می توان تهیه و مصرف کرد.

نکات احتیاطی :

  • زمان افسردگی، پاره ای حالات است که در آن نباید برای درمان گیاهی یا سایر داروهای پیشگیرانه، از این گیاه استفاده کنید. در زمان استفاده این گیاه از مشاور پزشکی کمک بگیرید.
  • در صورت باردار بودن یا در دوران شیردهی از مصرف این گیاه جتناب کنید.
  • مصرف این گیاه ممکن است پوست بدن شما را به طور عجیبی در قبال نور آفتاب حساس کند. هر چند این واکنشی نادر است، اما باید در صورت داشتن پوست لطیف و حساس، از مصرف زیاد یا طولانی مدت احتیاط لازم است.

مضرات :

نشان دادن عوارض به صورت جزئی است و شامل؛ درد شکم، باد معده، فشار خون بالا، خستگی غیر معمول، سرگیجه، خشکی دهان، خارش، کهیر، جوش صورت، اختلالات خواب

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گیاه هوفاریقون را با خواص درمان میگرن، درمان افسردگی، معالجه بیماری های زنان مثل ترشحات واژینال، درمان ورم معده، درمان عفونت های ریوی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0