عوارض استفاده مداوم از هدفون و هندزفری

1564 بازدید
23 مهر 97
بهاره
,

عوارض استفاده مداوم از هدفون و هندزفری

اگر از هندزفری برای گوش دادن به آهنگ ها استفاده می کنید، پس آماده ناشنوایی باشید!

امروزه افراد زیادی را در مترو، اتوبوس و خیابان می بینیم که، با هدفون یا هندزفری مشغول گوش دادن به آهنگ ها با صدای بلند هستند. اما آن ها نمی دانند که این لذت بردن از موسیقی می تواند آن ها را در آستانه ناشنوایی در آینده قرار دهد. با توجه به صدای بلند این آهنگ ها، آن ها بر روی گوش تاثیر منفی دارند. در بسیاری از تحقیقات، نشان داده شده است که گوش دادن به آهنگ ها با صدای قوی و بلند می تواند منجر به ناشنوایی شود.

عوارض استفاده مداوم از هدفون و هندزفری

عوارض استفاده مداوم از هدفون و هندزفری

بررسی تحقیقات

در طول 15 سال گذشته، مشکل ناشنوایی نوجوانان آمریکایی به سرعت در حال افزایش است. اکنون وضعیت تاکنون به حدی رسیده است که از هر پنج نوجوان، یکی از آن ها با مشکل شدید شنوایی مانند افرادی که معمولا بین 50 تا 60 سال سن دارند، مواجه هستند.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، بیمارستان بیرمنگام و  بیمارستان (BWH)، با بررسی و مقایسه تحقیقات سال های 1988 تا 1994، با تحقیقات سال های 2005 و 2006، مشکل ناشنوایی در نوجوان های آمریکایی بین دوازده تا نوزده ساله، 30 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در 15 سال گذشته، افزایش 70 درصدی مشکلات شنوایی خفیف یا شدید در نوجوانان آمریکایی دیده شده است. محققان شواهدی از عدم توانایی شنوایی در حداقل یکی از پنج نوجوان پیدا کرده اند.، در حالی که در 15 سال گذشته، از هر 20 نفر تنها یک نفر کاهش بسیار کمی در شنوایی پیدا کرده بود.

 

همچنین بخوانید: بیماری های گوش داخلی و شنوایی

 

همگی پزشکان و محققان این آزمایش اذعان داشتند که، این نوجوانان در گوش دادن به زمزمه های نرمال، سوت زدن، صدای موسیقی خاص و صداهایی با فرکانس بالا مشکل شدید داشتند. همچنین آن ها تاکید داشتند که با توجه به مطالعه های قبلی، کاهش توانایی شنیدن در نوجوانان به مرز هشدار رسیده است.

در این مطالعه مشخص شد که نوجوانان به شنوایی و خطرات سر و صدا های بالا اهمیت نمی دهند و محافظت از شنوایی خود را در اولویت نمی دانند. این مطالعه دلیل اصلی افزایش ناشنوایی نوجوانان را نشان نداده است. با این حال، محققان در حال تحقیق هستند که آیا گوش دادن به موسیقی از تلفن های همراه و هدفون ها دلیل اصلی است یا خیر؟

اما آنچه که مشخص است استفاده طولانی مدت از هدفون و هندزفری علاوه بر مشکلات شنوایی مشکلاتی چون عفونت های شدید گوش، انتقال عفونت از گوش به حلق، ایجاد سر درد، سرگیجه و بر هم خوردن تعادل در بدن را به وجود می آورد.

محققان می گویند: بسیار مهم است که تحقیق بیشتری انجام دهیم تا علت ناشنوایی را بهتر درک کنیم. چرا که این مشکل در حال افزایش است و متاسفانه در بین نوجوانان افزایش چشمگیر و خطرناکی داشته است. محققان همچنین دریافتند که پسران در آمریکا مشکلات ناشنوایی بیشتری نسبت به دختران دارند. در سال 2005-2006، در حدود 22 درصد پسران و 17 درصد دختران مشکل کم شنوایی گزارش شده است.

مراقبت از گوش

  • گوش نیز نیاز به مراقبت هم مانند دیگر قسمت های بدن را دارد.
  • برای حفظ سلامت گوش، از فرو بردن اشیا خارجی مانند کلید یا یک شی تیز جدا خودداری کنید.
  • اگر در گوش مخاط زیاد در حد غیر طبیعی وجود داشته باشد، بلافاصله با پزشک مشورت کنید.
  • اگر هر نوع عفونت در گوش وجود داشته باشد، بدون هیچ تاخیری به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر سر درد های پی در پی و یا سرگیجه به هنگام حرکت دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • موسیقی باصدای بلند گوش نکنید و استفاده از هدفون را هم محدود کنید.
  • از گوش دادن به موسیقی برای مدت طولانی با هدفون یا هندزفری جدا پرهیز کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق پنیرک را با خواص نرم کننده، ضد سوختگی، ضد سرفه، کاهش آبریزش بینی، ملین، پادزهر قوی گزش، صاف کننده صدا، خلط آور، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0