topNotif

عوامل تضعیف و تقویت کننده سیستم ایمنی

2328 بازدید
09 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

عوامل تضعیف و تقویت کننده سیستم ایمنی را بشناسیم

عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن :

  • استفاده مکرر از غذاهای سردی بخش و کارخانه ای و صنعتی
  • توجه نکردن به مسائل بهداشت شخصی و زمان خواب و خوراک و استراحت
  • حرص و جوش خوردن در زندگی
  • نداشتن تحرک لازم و ورزش نکردن
  • استفاده از غذاهایی که با بدن انسان سازگاری ندارد، مثل مصرف فست فودها و غذاهای صنعتی و کنسروی.

مواد افزودنی که در غالب و تقریبا نزدیک به تمام محصولاتی که بهداشت هم تایید می کند وجود دارد، که این موارد سیستم ایمنی را سرکوب می کند. البته هورمونی که در مرغ و موادی که درظروف تفلونی که در آن غذا می پزند وجود دارد، این ها سم وارد بدن می کند. روغن های نباتی و مایع غیر از دردهایی که در خودشان دارند مواد افزودنی هم دارند. البته اگر قند و شکر طبیعی و تمام اجزای ترکیبی آن سالم باشد بد نیست، ولی این طور نیست.

از دیگر عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن، مصرف نمک های ید دار است که این ید یکی از مواد افزودنی است. باید از این یدها پرهیز بشود که این ها سم است. همچنین عمل جراحی یکی دیگر از عواملی است که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و به فرمایشات بزرگان : عمل جراحی مقاومت را از بدن خارج می کند و خونی که وارد بدن کسی می کنند، سیستم ایمنی را تضعیف می کند.

عوامل تضعیف و تقویت کننده سیستم ایمنی

عوامل تضعیف و تقویت کننده سیستم ایمنی

عوامل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن :

تغذیه سالم و حجامت عوامل تقویت کننده سیستم ایمنـی به زبان امروزی می شود، واکسیناسیون ؛ یعنی شما با این کارهایی که سیستم ایمنی را تقویت می کند، شخص را واکسینه می کنید. در نتیجه بدن در برابر مشکلات مقاوم می شود. اگر تغذیه، سالم و حجامت به موقع باشد، هیچ نیازی به واکسیناسیون نیست. واکسیناسیون عوارضی دارد، ولی تغذیه سالم و حجامت عوارضی ندارد و سیستم ایمنی را تقویت می کند و در رشد و اختلالات رفتاری کودکان هم اثر مثبت می گذارد. پخت و پز در ظروف مسی سیستم ایمنی را تقویت می کند. اگر مس، قلع همراهش باشد، قلع سیستم ایمنی را تقویت می کند.

رازیانه، پوست هلیله زرد و شکر سرخ را دم کرده و سه روز اول ماه قمری یک فنجان میل کنید. هلیله زرد را بشکنید و مغزش را دور بیندازید. چون گفته شده است که مغز آن سمی است. در هوای سرد پاییز و زمستان به جای رازیانه از مصطکی استفاده بشود. مواد این ترکیب باید به مقدار مساوی باشد و این دارو جزء داروهای طب اسلامی محسوب می شود.

بدن انسان بخصوص پوست، دهان، مجاری تنفسی، کولون غشاهای مخاطی، چشم و حتی مجاری ادراری به طور دائم در معرض باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها قرار دارد، بسیاری از باکتری ها در صورتی که به بافت های عمقی نفوذ کنند، قادر به تولید بیماری های شدید هستند، سیستم ویژه ای به نام سیستم ایمنی در بدن ما وجود دارد که از طحال و کبد و انواع گویچه های سفید و… تشکیل شده است و در مقابل همه ی عواملی که سلامت بدن انسان را تهدید می کنند، ایستادگی می کند.

 

همچنین بخوانید:  افزایش سیستم ایمنـی بدن با دمنوش های گیاهی

 

دو  عامل مهم در زندگی وجود دارد که موجب تضعیف سیستم ایمنی و دفاعی بدن می شود که آن ها عبارتند از :

  1. ترس ها، فشارهای عصبی و حرص خوردن یکی از عوامل است، زیرا وقتی که انسان عصبی می شود، حدود دو لیتر اسید کلریدریک درون معده ترشح و از طریق روده جذب شده و وارد خون می شود و موجب اسیدی شدن خون می گردد که در نتیجه سبب اختلال در کار غدد درون ریز و به هم خوردن نظم هورمونی بدن می شود.
  2. استفاده از غذاهای اسیدی که موجب اختلال سیستم ایمنی بدن می شود.

واکسن های طبیعی

حجامت کردن :

یکی دیگر از راه های فوری برای واکسینه کردن، حجامت است. بچه همین که چهار ماهگی اش را پشت سر گذاشت، باید حجامت را شروع کنید. بچه ای که از این سن حجامت می کند و تغذیه اش سالم است در برابر بیماری ها واکسینه می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

اکیناسه را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از آنفلوانزا، مقابله با التهاب مثانه، درمان برونشیت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0