topNotif

غذاهای محافظت کننده از بدن

1752 بازدید
07 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

غذاهای محافظت کننده از بدن که بهتر است به رژیم غذایی خود اضافه کنید

رژیم مدیترانه ای :

رژیم مدیترانه ای یکی از کامل ترین رژیم های غذایی است که توسط متخصصان تغذیه توصیه می شود زیرا به دلیل غنی بودن این رژیم از مواد مغذی، ویتامین ها، ضداکسیدان ها و اسیدهای چربی که در روغن زیتون و روغن ماهی وجود دارد، موجب تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل آلرژی ها می شود.

اجزای خاص این رژیم شامل : روغن زیتون، ماهی، لوبیا و حبوبات، میوه ها، سبزیجات هستند.

روغن زیتون :

در غذاهای مدیترانه ای به وفور استفاده می شود. این روغن پر از اسیدهای چرب غیر اشباع است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که اسیدهای چرب میزان چربی مفید خون و چربی مضر خون را تنظیم می کند و اثر محافظتی در برابر پلاک های کلسترول که در عروق رسوب می کنند دارد.

ماهی :

چربی های مفیدی برای سلامتی دارد، مطالعات نشان داده اند که مردم ساکن گریلند که غذایشان به طور عمده از ماهی تشکیل شده است، کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند، زیرا چربی های غیر اشباعی در ماهی یافت می شود به ویژه امگا 3 که اچ ال دی را زیاد می کند و ال دی ال را کم می کند.

لوبیا و حبوبات :

لوبیا و حبوبات (برنج، پاستا و سایر غذاهای گندمی) را هم شامل می شود. میوه ها و سبزیجات همگی در رژیم مدیترانه ای زیادند. همچنین این رژیم حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، ضداکسیدان ها، فیبر و هیدرات کربن های متنوعی است.

 

همچنین بخوانید:  رژیم غذایی برای عضله سازی و سفت شدن بدن

 

میزو، مخصوص آلرژی :

میزو یک خمیر خوش طعم است که از سویای تخمیر شده تهیه می شود. در مقابل آلرژی هایی موثر است که در اثر پروتئین هایی به وجود آمده اند که روده نمی تواند آنها را هضم کند و آنها را به عنوان جسم خارجی در نظر می گیرد. میزو پر از باکتری های سلامتی زاست که طی تخمیر به وجود آمده اند و به روده ها کمک می کند که این پروتئین ها را بشکند.

پروتئین های حیوانی کلیه ها را خسته و سموم زیادی ایجاد می کنند که به عروق، قلب، سیستم عصبی آسیب می رساند و خیلی اوقات ایجاد کننده آلرژی اند. میزو اثر پروتئین حیوانی را خنثی می کند. میزو شامل آهن، کلسیم، فسفر است. یک جز عالی برای اضافه کردن به سوپ یا سبزیجات پخته، حبوبات و لوبیاست.

هشدار :

میزو نمک زیادی دارد و نباید زیاد استفاده شود به ویژه در مواردی که فرد مبتلا به فشارخون یا بیماری های کلیوی است.

دسر خیار با میزو !

مواد تشکیل دهنده :
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک ساقه تره فرنگی یا یک چهارم پیاز خردشده
  • یک قاشق غذاخوری میزو
  • یک قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل
  • یک قارچ قطعه قطعه شده
  • یک خیار بزرگ که قطعه قطعه شده است
طرز تهیه دسر خیار و میزو :

روغن را در یک ظرف داغ کنید، مواد را به جز خیار اضافه کنید و برای چهار دقیقه تفت دهید. سپس از روی اجاق بردارید پس از سرد شدن آن را با قطعه های خیار بپوشانید و از مصرف دسر خیار و میزو لذت ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پودر مارچوبه را با خواص ضد سرطان، درمان بیماری های قلبی، کنترل و درمان دیابت نوع 2، درمان بیماری لوسمی، کاهش نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری و درمان یبوست، کاهش فشار خون بالا، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، کاهش سندروم پیش از قاعدگی، تقویت بینایی ، درمان كم خونی، بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0