topNotif

غذاهای مناسب فصل سرد

1395 بازدید
12 بهمن 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

مواد غذایی فوق العاده زمستانه

غذاهای مناسب فصل سرد : رکود و تنبلی در زمستان کار آسانی است. غذاهای بهار و تابستان ترد و با طراوت هستند و پاییز غذاهای مقوی دارد. غذاهای زمستان به عبارت دیگر دلپذیر و متراکم و چرب هستند. و گاهی شما از مصرف این نوع غذاها خسته می شوید. ممکن است غذاهای زمستان در دیگر فصول سال دلپذیر نباشند اما بدون شک خوشمزه هستند. نه فقط غذاهای زمستان خوشمزه هستند بلکه زمستان می تواند غذاهای  سالمی نیز داشته باشد.

غذاهای سالم را با غذاهای خسته کننده یا بی مزه اشتباه نگیرید. غذاهای سالم زمستان طعم دهنده، شیرین و فراموش نشدنی هستند. اگر شما به دنبال تغییر غذا و چگالی مصرفی خود و انتخاب غذاهای مناسب فصل سرد هستید این مطلب را از دست ندهید. با اضافه کردن این مواد مغذی به رژیم غذایی خود مواد مغذی تری مصرف کنید.

کلم:

کلم یکی از بهترین غذاهای زمستانه است، زیرا سرشار از مواد مغذی است. کلم چربی کم و فیبر بالایی دارد، که آن را گزینه خوبی برای مصرف روزانه در فصل زمستان می کند. همچنین بخاطر فیبر بالا برای کنترل وزن عالیست.

غذاهای مناسب فصل سرد

غذاهای مناسب فصل سرد

کدو حلوایی:

کدو حلوایی یک سبزیجات خنک است که می توان از آن در غذاهای مختلف استفاده کرد. خب چرا کدو حلوایی در لیست بهترین غذاهای زمستانه است؟ کدو حلوایی یک ماده غذایی سرشار از ویتامین آ و پتاسیم است. وقتی می خواهید بدنتان را در زمستان تقویت کنید کدو حلوایی یک انتخاب مفید است. یکی دیگر از غذاهای مناسب فصل سرد دلمه کدو حلوایی است که می توانید در ادامه مطلب روش تهیه آن را بخوانید.

پیاز:

پیاز یکی از مهمترین مواد غذایی زمستانه است. پیاز سرشار از ویتامین های مختلف است و کالری کمی دارد.

سیب زمینی شیرین:

سرشار از فیبر، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف است. به دلیل شیرینی طبیعی این سیب زمینی برای افرادی که به خوردنی های شیرین علاقه دارند یک ماده غذایی مناسب است. سیب زمینی شیرین سرشار از انرژی است، مخصوصا در شروع روز، به عنوان صبحانه، همچنین برای شام نیز گزینه خوبی است.

چغندر قند:

چغندر قند یک ماده طبیعی سرشار از شکر است، پس یک انتخاب خوب برای حذف  شکر مصرفی از رژیم غذایی است. چغندر قند منبع عالی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست. دفعه بعد هنگام خرید راحت از کنار چغندر قند نگذرید.

سیب زمینی:

سیب زمینی یک سبزی گیاهی همه کاره است و در تمام طول سال در تمامی غذا استفاده می شود. سیب زمینی برای بدن فواید زیادی دارند. سیب زمینی دارای ویتامین ث، پتاسیم، منیزیم و به طور شگفت آوری پروتئین است.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه کدو حلوایی شکم پر با مخلوط گوشت (دلمه کدو حلوایی)

 

کلم دلمه ای:

ممکن است کودکان خواهان کلم دلمه ای نباشند اما کلم دلمه ای می تواند خوشمزه باشد. کلم دلمه ای سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. راه های مختلفی برای این که کلم دلمه ای خوشمزه  داشته باشیم وجود دارد.

نخود:

اگر در طول روز نیاز به انرژی دارید نخود یک انتخاب مناسب است. نخود یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می توان از آن در هر غذایی استفاده کرد. نخود همچنین یک منبع خوب ضد پیری است.

سیب:

چرا از سیب گاه گاه استفاده نکنیم؟ سیب سرشار از ویتامین آ، ث و آنتی اکسیدان های زیاد و فیبر است. سیب برای سرماخوردگی های طول زمستان مفید است. آب سیب یک نوشیدنی گرم کننده بدن در فصول سرد سال است.

هویج:

هویج نه تنها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست بلکه به افراد کمک می کند بر بسیاری از بیماری ها فائق آیند. حتما هویج را در فصل زمستان در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فوق العاده است نه؟ کی فکرشو می کرد غذاهای زمستانه اینقدر فوق العاده و خوشمزه باشند؟ از این به بعد در روزهای سرد زمستان از مواد غذایی که بالاتر گفته شد بیشتر استفاده کرده، لذت برده و بدنتان را هم تقویت کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نخود را با خواص درمان چین و چروک پوست، تقویت مو و درمان شوره سر، کاهش بیماری های قلبی، تنظیم قند خون، پیشگیری از سنگ کلیه، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0