topNotif

فایده روغن بنفشه / 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی

2106 بازدید
22 بهمن 99
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فایده روغن بنفشه / 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی

گیاه بنفشه کوچک است و خانه اصلی گیاه بنفشه فرانسه، ایتالیا، چین و یونان است، اما در حال حاضر در سراسر کره زمین رشد می کند. روغن بنفشه از گل ها و برگ های سبز تیره گیاه بنفشه استخراج می شود و برای تولید یک کیلوگرم 1000 کیلو برگ برگ بنفشه مورد نیاز است. فقط از روغن بنفشه غلیظ، در رایحه درمانی استفاده می شود. روغن بنفشه استخراج شده از برگ ها یک روغن مایع غلیظ با رنگ سبز تیره و قوام غلیظ است و ممکن است در دمای معمولی اتاق جامد باشد که بشتر در تولید عطر استفاده می شود. در این مقاله درمورد فواید روغن بنفشه خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید؛

 

روغن بنفشه چیست؟ با 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی آشنا شوید

فایده روغن بنفشه / 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی

با 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی آشنا شوید

روغن بنفشه دارای خواص درمانی بسیاری است که آن را در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های سلامتی مفید می کند. این ماده مسکن درد، ضد التهاب، استریل کننده، ادرار آور، خلط آور و ملین است. از جمله مزایای آن برای سلامتی موارد زیر است:

1. درمان مشکلات پوستی

درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه و به تسکین خارش کمک می کند.

2. مرطوب سازی پوست های خشک

پوست را صاف و شاداب می کند و از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری می کند و روغن بنفشه در صورت استفاده موضعی روی پوست بی خطر تلقی می شود، به شرطی که قبل از استفاده رقیق شود، بنابراین روغن غلیظ مستقیم روی پوست قرار نمی گیرد پوست و روغن بنفشه را می توان با استفاده از روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن گردو رقیق کرد .

3. ضدالتهاب

روغن بنفشه به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، در درمان دردهای مفصلی، عضلانی و روماتیسمی موثر است، و روغن بنفشه، روزی سه تا چهار بار در محل درد مفاصل یا عضلات ماساژ می یابد.

 

همچنین بخوانید: معرفی انواع بنفشه

 

4. مسکن

روغن بنفشه دارای خواص تسکین دهنده ای است و به بدن احساس آرامش و نشاط می بخشد و بنابراین به تسکین علائم سردرد، میگرن، اضطراب، ناراحتی، عصبانیت و بی خوابی کمک می کند و می تواند جایگزین طبیعی برای داروهای مورد استفاده در چنین مواردی باشد که با عوارض جانبی زیادی همراه هستند.

5. درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا

استنشاق روغن بنفشه علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا، سینوزیت و گلودرد را رفع می کند، زیرا به عنوان خلط آور عمل می کند و گرفتگی بینی و مجاری تنفسی را برطرف می کند. می توانید چند قطره روغن بنفشه را در یک کاسه آب داغ بریزید و برای چند دقیقه با حوله ای که روی سر و گردن قرار داده اید بخارهای خارج شده از آن را  استنشاق کنید.

6. درمان بی خوابی

پاشیدن روغن بنفشه در نزدیکی تختخواب یا اتاق خواب به شما کمک می کند تا آرام بخوابید و از بی خوابی خلاص شوید و هیچ تاییدی برای این فایده وجود ندارد جز این که امتحان آن ضرری ندارد .

7. استفاده در صنعت عطر سازی

روغن بنفشه به دلیل رایحه در عطر سازی مورد استفاده قرار می گیرد و روغنی که از گل بنفشه استخراج می شود بیشترین کاربرد را در تولید عطرها دارد و بوی آن از روغن استخراج شده از برگ های بنفشه سبز لطافت بیشتری دارد.

 

روغن بنفشه چیست؟ با 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی آشنا شوید

فایده روغن بنفشه / 12 فایده روغن بنفشه برای سلامتی

 

8. استنشاق روغن بنفشه برای رفع اضطراب و گرفتگی بینی

با پاشیدن روغن در اتاق یا بخور دادن با آن هنگام افزودن آن به آب داغ، یا قرار دادن چند قطره روغن بنفشه روی یک دستمال تمیز و استنشاق روغن به طور مستقیم می تواند برای رفع استرس و گرفتگی بینی مفید باشد.

9. خوشبو شدن بدن

قرار دادن چندین قطره روغن بنفشه در وان، استخر یا آب حمام، به بدن بعد از یک روز خسته کننده آرامش و راحتی می بخشد و بدن را خوشبو می کند.

10. رفع موخوره و رشد سریع مو

روغن بنفشه برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن آن بسیار مفید است و باعث تقویت و رشد سریع مو می‌شود. همچنین از این روغن برای درمان موخوره نیز استفاده می شود. و بدین منظور هر شب قبل از خواب مقداری روغن بنفشه را روی موی سر ماساژ داده و روز بعد با آب و شامپو، خوب بشویید.

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه و خواص شربت بنفشه

 

11. خلاص شدن از شر آکنه

باید روغن بنفشه را با آب رقیق کنید، سپس مقدار کمی از آن را روی یک تکه پنبه قرار دهید و صورت یا ناحیه آسیب دیده را به آرامی ماساژ دهید.

12. برای ماساژ

از روغن بنفشه می توان برای ماساژ بدن بعد از رقیق شدن با روغن نارگیل، روغن آفتابگردان یا روغن بادام استفاده کرد.

هشدارهای استفاده از روغن بنفشه

هرچند روغن بنفشه یک روغن بی خطر و بی ضرر محسوب می شود، اما برخی از هشدارها باید ذکر شود، از جمله موارد زیر:

  • استفاده از روغن بنفشه برای مصارف داخلی به هیچ وجه مجاز نیست، زیرا استفاده از آن فقط به مواد خارجی محدود می شود.
  • هنگام استفاده از روغن بنفشه به صورت موضعی روی بدن، ابتدا باید آن را رقیق کنید، همچنین توصیه می شود قبل از استفاده از روغن بنفشه برای اطمینان از عدم حساسیت، آن را در یک قسمت کوچک از پوست آزمایش کنید.
  • مادران باردار و شیرده باید از استنشاق روغن بنفشه یا استفاده از آن بدون مشورت با پزشک خودداری کنند. 

     

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بنفشه معطر را با خواص تسکین سر درد، ضد میگرن، رفع بی خوابی، ضد سرفه، تسکین آسم و برونشیت، تسکین سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0