فرزندان اول خانواده خیلی باهوش تر هستند

1608 بازدید
05 آبان 97
بهاره
,

فرزندان اول خانواده خیلی باهوش تر هستند !

همیشه در اکثر خانواده ها، مسئولیت بزرگتری برای کودکان بزرگتر وجود دارد. در عین حال، فرزندان اول خانواده خیلی باهوش تر هستند. این تنها بر اساس تخیل نیست بلکه تحقیقات جدید علمی درباره آن انجام شده است. در این تحقیق، محیط تربیتی و دیگر عوامل وابسته به آن مورد بررسی قرار گرفته است.

فرزندان اول خانواده خیلی باهوش تر هستند

فرزندان اول خانواده خیلی باهوش تر هستند

طبق تحقیقات انجام شده، کودکان که فرزند اول هستند، در مدرسه بهتر از خواهران و برادران خود کار می کنند. 33.8 درصد از مادرانی که در این تحقیق شرکت کردند و فرزندانشان نیز اولین فرزند خانواده بوده، گفتند که فرزندانشان در میان بهترین دانش آموزان این کلاس هستند. فقط 1.8 درصد از مادران گفتند که فرزندانشان، فرزند اول نبوده است. این رقم پس از اولین فرزند به طور پیوسته پایین آمد. 31.8 در فرزند دوم، 29 در صد در فرزند سوم و رقم 27.2 درصد در فرزند چهارم رسیده است. بر اساس این تحقیق، سطح IQ فرزندان اول بیشتر بوده است. علاوه بر این، نشان داده شد که پس از تولد اولین فرزند، والدین خود را کامل تر می دانند.

چرا فرزندان اول خانواده خیلی باهوش تر هستند؟

نقش تربیتی والدین

اولین دلیل این است که تعداد فرزندان اول که در مدرسه درس می خوانند بیشتر است. همچنین والدین توجه بیشتری به رفاه فرزندانشان دارند. آن ها بر روی فرزندان اول سخت گیرانه تر رفتار می کنند. نگرش والدین نسبت به کودک دوم یا سوم کمی ساده تر می شود. در این تحقیق نیز نشان داده شده است که، وقتی فرزند بزرگ در یک عادت بد به دام افتاده است، والدین به شدت با او رفتار کرده و گاهی سرزنش می کنند. آن ها به شدت از او مراقبت می کنند. والدین تلاش می کنند که از طریق دشواری، کودک را در مسیر صحیح قرار دهند.

علاوه بر این، والدین کنترل دقیق بر فرزندان بزرگتر دارند تا آن ها را از عادت های بدشان دور نگه دارند. همچنین، والدین می خواهند فرزند اول الگو خوبی برای فرزندان کوچک تر خود باشند. آنها انتظار دارند با سرزنش یا تنبیه فرزند بزرگ تر و با دادن انگیزه های کوچک با چاشنی سرزنش، فرزندان را در مسیر درست و انجام کارهای خوب قرار دهند. آنها معتقدند که برخورد شدید با فرزند بزرگ تر، این پیام را به کسانی که کوچک تر هستند انتقال می دهد که ممکن است چنین سختی هایی برای آنها نیز رخ دهد.

اگر چه والدین فکر می کنند که تکنیک آن ها تاثیر مثبتی بر روی کودکان کوچک خانه می گذارد، اما نتایج چندانی خوبی در انتظار فرزندان کوچک تر نیست. با فرزندان کوچک تر کمی راحت تر برخورد می شود. از آنجا که برای آن ها سختگیری کمتری وجود دارد، در نتیجه آن ها تا حدودی به افراد بی توجه تبدیل می شوند. نتیجه این است که تعداد موفقیت آن ها در مدرسه و تحصیلات نیز کم می شود.

 

همچنین بخوانید: لذت داشتن یک فرزند باهوش

 

تحقیقات علمی

در اکتبر 2007 در مجله معتبر Time Research نیز در این زمینه مقاله ای منتشر شد، که در مورد اهمیت تربیت کودکان صحبت کرده است. در این مقاله بر اساس اطلاعات علمی گفته شده که بچه های بزرگتر باهوش تر هستند و بیشتر درآمد کسب می کنند، در حالی که فرزندان کوچک تر، سرگرم کننده تر هستند. در عین حال آنها در زندگی نیز بیشتر خطر می کنند.

در ژوئن 2007 یک دانشمندان نروژی یک تحقیق منتشر کرد که در آن گفته شد، اولین فرزندان باهوش تر از سایر خواهران و برادرانشان هستند. IQ آنها خیلی بیشتر از نسل بعدی فرزندان است. به این ترتیب، مقیاس سطح هوشی از فرزند بزرگ تا کوچکترین آن ها نیز کاهش می یابد.

علاوه بر این، از نظر علمی ثابت شد که، درصد دریافت اسید دوکوساهکسائنویک (DHA) در فرزندان اول بیشتر است. اسید دوکوساهکسائنویک (DHA) یکی از عناصر اساسی رشد مغز است. رشد مغز انسان در دو سال اول زندگی سریع تر است و این برای مغز انسان بسیار مهم است. در کودکان، این DHA بسیار مورد نیاز است. همه این مواد در غذا ما موجود است که بعد از خوردن در مغز ما ساخته می شود. اما دلیل اینکه درصد دریافت DHA در فرزندان اول بیشتر است، شیر مادر است. DHA از چربی ذخیره شده در بدن مادر به شیر او می آید. این زمان مهم ترین و بالاترین DHA  در بدن مادر است، که کودک از آن تغذیه می کند، به همین دلیل است که می توان بگوییم که فرزندان اول نسبت به برادران و خواهرانشان باهوش تر هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیروبخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0