topNotif

5 فعالیت بدنی آسان و مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

2380 بازدید
17 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

 فعالیت های بدنی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

هنگامی که به دیابت، مبتلا شده اید، وحشت نکنید. تنها شیوه زندگیتان را تغییر دهید. اگر چه، دیابت بیماری بسیار خطرناکی است، اما با ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب می تواند آن را کنترل کرد. بر اساس مطالعات انجام شده، مبتلایان به دیابت نوع 2 اکثرا بی تحرک هستند و از هرگونه فعالیت بدنی در زندگی خود به دور هستند. در واقع، تحرک و ورزش منظم، ترشح انسولین را سریعتر و بیشتر کرده و سطح قند خون را کنترل می کند. علاوه بر این، به دلیل ورزش، کاهش وزن نیز اتفاق می افتد، که برای بیماران دیابتی بسیار ضروری است. زیرا، بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 خطر ابتلا به چاقی بیشتری دارند. بنابراین، امروز 5 فعالیت بدنی آسان و مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را معرفی خواهیم کرد.  

5 فعالیت بدنی آسان و مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

5 فعالیت بدنی آسان و مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

 

5 فعالیت بدنی آسان و مفید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

پیاده روی

پیاده روی یک فعالیت بدنی است که بسیار آسان است. با کفش راحت و لباس مناسب به پیاده روی بروید و ببینید که چگونه سطح قند خون شما کنترل می شود. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باید 3 روز در هفته به مدت 150 دقیقه پیاده روی کنند. همچنین، می توانند تمرینات ایروبیک را همزمان با پیاده روی انجام دهند. به هر حال، تمرینات ایروبیک بخشی از تمرین هوازی است که، ضربان قلب را افزایش داده و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

تای چی چوان

این فعالیت بدنی قدیمی و همچنین بسیار مفید است. تای چی چوان در واقع، یکی از سیستم های نرم و درونی هنر رزمی کونگ‌فو یا در واقع ووشو است. با حرکات کند و آرام تای چی به مدت 30 دقیقه احساس آرامش کامل در فرد ایجاد می شود. بر طبق مطالعات انجام شده، تای چی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مناسب است، زیرا انجام این کار باعث کاهش استرس و عدم بروز تنش می شود. همچنین باعث ایجاد تعادل می شود و احتمال آسیب های عصبی را به حداقل می رساند. اگر شما نمی توانید تای چی را انجام دهید، ورزش هایی که به حفظ تعادل شما کمک می کنند انجام دهید.  

تمرینات با وزنه

تمرینات وزنه برای بیماران دیابتی نوع 2 ضروری هستند، زیرا عضلات را قوی می کند. این باعث کنترل سطح قند خون می شود. تمرینات ورزشی را برای حداقل دو روز در هفته انجام دهید. اگر می خواهید، می توانید یک روز پس از انجام تمرین استراحت کرده و روز بعد مجدد تمرین را شروع کنید. در هر جلسه، 5 تا 10 نوع تمرین مختلف باید انجام شود، به طوری که توده عضلانی شما افزایش یابد.

یوگا

در بسیاری از مطالعات مشخص شده است که اگر دیابت دارید، یوگا برای شما مفید است. کاهش چربی بدن، به سطح انسولین خون کمک می کند. همچنین، باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می شود. یوگا سطح استرس را کاهش می دهد. تحقیقات پزشکی ثابت کرده است که، افزایش سطح استرس باعث افزایش سطح قند خون می شود.

شنا کردن

شنا بخشی از تمرینات هوازی است و ورزش مناسبی برای دیابت نوع 2 محسوب می شود. زیرا، فشاری روی مفاصل ایجاد نمی کند. تنها نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که، بیماران مبتلا به دیابت باید مراقب آسیب های احتمالی به بدنشان به ویژه در ناحیه پاها، باشند. حتی یک برش کوچک روی پاها بسیار خطرناک بوده و می تواند باعث عفونت شود. به همین دلیل، قبل از رفتن به استخر، کفش های مخصوص بپوشید.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه بوقناق را با خواص پاکسازی کبد، تصفیه خون، افزایش ترشح انسولین و فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)، کاهش قند خون و درمان دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0