topNotif

فواید آب بامیه و روش تهیه آن

9154 بازدید
28 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

فواید آب بامیه (خواص درمانی و روش تهیه و نحوه استفاده از آن)

بامیه یک سبزی مغذی و سالم است که تقریبا در هر قسمت از دنیا مصرف می شود. طعم بامیه بستگی به آماده سازی و روش تهیه آن دارد. در این سبزی، بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری وجود دارد که به مبارزه با بیماری های مختلف بدن و همچنین، بهبود ایمنی کمک می کند. مصرف بامیه به طور منظم مفید است اما، طبخ همیشگی آن کمی دشوار است. بنابراین، مصرف آب بامیه (Okra water) بهترین انتخاب می باشد. در این مقاله، با فواید آب بامیه (خواص درمانی و روش تهیه و نحوه استفاده از آن) آشنا شوید.

 

فواید آب بامیه و روش تهیه آن

فواید آب بامیه و روش تهیه آن

 

ارزش غذایی آب بامیه

آب بامیه دارای عناصر مغذی است، از این رو، برای سلامتی بدن بسیار مفید بوده و یک لیوان آب بامیه دارای عناصر غذایی بسیار عالی است که عبارتند از:

  • فولات (اسید فولیک) 80 میکروگرم
  • منیزیم 60 میکروگرم
  • کالری 30
  • ویتامین ث 21 گرم
  • کربوهیدرات 6 گرم
  • فیبر غذایی 3 گرم
  • پروتئین 2 گرم
  • فقط یک گرم چربی

فواید آب بامیه و خواص درمانی آن

سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری است

آنتی اکسیدان های زیادی در آب بامیه وجود دارد که از بیماری های قلبی محافظت می کند. آنتی اکسیدان موجود در بامیه، پوست را از آسیب رادیکال های آزاد، محافظت می کند و بخش های داخلی بدن را سالم نگه می دارد. با توجه به فراوانی آنتی اکسیدان ها، رشد سلول های سرطانی نیز کاهش می یابد، بنابراین برای بیماران سرطانی مفید است.

به درمان کم خونی کمک می کند

از دیگر فواید آب بامیه این است که، برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار مفید است. با کمک آب بامیه، بدن مقدار زیادی گلبول های قرمز تولید می کند که سبب درمان کم خونی می شود. آب بامیه حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین آ، ویتامین ث، منیزیم و غیره است که به تشکیل سلول های قرمز بیشتری در بدن کمک می کند.

گلو درد و سرفه را بهبود می بخشد

استفاده از آب بامیه برای درمان گلو درد و برونشیت مزمن بسیار مفید است. فرد مبتلا به گلودرد و سرفه می تواند روزانه در دو نوبت آب بامیه را مصرف کند. با توجه به خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی کنندگی و فراوانی ویتامین ث مانند یک معجزه در درمان سرفه و گلو درد عمل می کند.

 

همچنین بخوانید:  خواص فوق العاده بامیه

 

در پیشگیری و درمان دیابت مفید است

برای جدا کردن گلوکز از کربوهیدرات، بدن ما نیاز به یک هورمون به نام انسولین دارد. این هورمون از غده پانکراس (لوزالمعده) ترشح می شود. بیماری دیابت به دلیل عدم وجود انسولین در بدن ایجاد می شود. آب بامیه مانند انسولین، برای درمان دیابت مفید است. آب بامیه به کاهش سطح قند خون کمک می کند. مصرف منظم آب بامیه سبب کنترل بیماری دیابت می شود.

سبب تقویت استخوان ها می شود

آب بامیه به تقویت و حفظ سلامت استخوان کمک می کند. فولات موجود در آن، در طول بارداری برای سلامت مادر و جنین بسیار مفید است. آب بامیه مانع از پوکی استخوان می شود و مصرف منظم آن باعث تقویت استخوان ها و افزایش تراکم استخوان می شود.

خستگی و بی حالی از شما دور می شود

اگر به طور منظم آب بامیه را مصرف کنید، لازم نیست که کپسول مولتی ویتامین یا نوشیدنی های انرژی زا مصرف کنید، زیرا عناصر زیادی در این آب وجود دارد که در تمام طول روز انرژی بدن را تامین می کند و خستگی، بی حالی و تنبلی را از شما دور می کند.

به کاهش وزن کمک می کند

آب بامیه کم کالری است و تنها یک درصد چربی در یک لیوان آب بامیه وجود دارد. به همین دلیل،اگر به طور منظم مصرف شود، به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، آب بامیه سبب کاهش کلسترول شده و بدن را در برابر بیماری های کلیوی محافظت می کند.

روش تهیه آب بامیه

ابتدا 5 تا 7 عدد بامیه متوسط را به خوبی بشویید. سپس، آن ها را از وسط (از بالا به پایین) برش داده و به دو قسمت تقسیم کنید. بعد از برش، آن ها را در یک ظرف شیشه ای ریخته و یک تا یک و نیم لیتر آب به آن اضافه کنید. حال، درب ظرف را با پارچه تمیز پوشانده و درپوش آن را ببندید تا هوا وارد آن نشود. اجازه دهید بامیه ها از شب تا صبح (بین 8 تا 24 ساعت) در آب باقی بماند تا عصاره آن تخلیه شود. بعد از گذشت این مدت زمان طولانی، آب بامیه آماده است.

نحوه استفاده از آب بامیه

مصرف آب بامیه همراه با عسل و موم زنبور عسل در درمان بسیاری از بیماری ها سودمند است. به هنگام صبح آب بامیه را با معده خالی (ناشتا) بنوشید و بعد از 30 دقیقه، صبحانه بخورید. بهتر است آب بامیه را در شب آماده کنید تا به هنگام صبح آن را میل نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر بامیه را بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

8
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    31 شهریور 1402

    عالی بود.ممنون

  2. ناشناس
    12 تیر 1402

    سلام صبح بخیر ، من بامیه ها رو خشک کردم وبعد ی قاشق با ٱبجوشی که اضافه کردم ، درست میکنم ، صاف کرده میخورم

  3. ناشناس
    4 آبان 1401

    من مدتی است استفاده میکنم واقعا معحزه است

  4. ناشناس
    22 مرداد 1401

    سلام اگه بامه را به جوشانیم واب انرا بگیریم ومصرف کنیم مشکل دارد یانه

    • ناشناس
      12 تیر 1402

      به بامیه ها نمک نزنیم

  5. ناشناس
    11 تیر 1401

    سلام علیکم
    چند روز اب بامیه را صبح ناشتا بخوریم قند را کاهش می دهد

    • ناشناس
      14 مرداد 1401

      خیلی مفید بود بازهم ازین ها بزارید

      • ناشناس
        26 آبان 1402

        من چنروز پشت سرهم ناشتا اب بامیه خوردم خیلی خوب بود فکر کردم دیگه نیاز نیست متفورمین بخورم

0