اثرات جو دوسر بر روی کاهش وزن و سلامتی + دستور مصرف

3655 بازدید
01 دی 00
مروارید
,

اثرات جو دوسر بر روی کاهش وزن و سلامتی + دستور مصرف

نصف فنجان جو دوسر خشک معادل 78 گرم، حاوی 51 گرم کربوهیدرات، 13 گرم پروتئین، 5 گرم چربی، 8 گرم فیبر و 303 کالری است و همچنین حاوی مقادیر کمی کلسیم، پتاسیم و نیاسین (شناخته شده به عنوان ویتامین ب3) و پیریدوکسین به نام ویتامین ب6 نیز می باشد. شیر نیز سرشار از مواد مغذی و مفید برای سلامتی است. این مقاله درمورد فواید جو دوسر با شیر و طرز تهیه بلغور جو دوسر با شیر می باشد، با ما همراه باشید؛

 

فواید جو دوسر با شیر و طرز تهیه بلغور جو دوسر با شیر

فواید جو دوسر با شیر و طرز تهیه بلغور جو دوسر با شیر

 

فواید جو دوسر با شیر و طرز تهیه بلغور جو دوسر با شیر

1. فواید جو دوسر با شیر برای کاهش وزن

جو دو سر آسیاب شده با شیر یکی از کارآمدترین غذاها برای کمک به افزایش احساس سیری است، به دلیل اینکه جو دوسر سرشار از فیبر غذایی محلول می باشد. بتا گلوکان که زمان زیادی برای هضم نیاز دارد، باعث می شود فیبر هورمون‌هایی ترشح کند که باعث احساس سیری می‌شوند. شیر نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند به دلیل اینکه غنی از پروتئین‌ هایی می باشد که متابولیسم را بهبود می‌بخشند و احساس سیری بعد از غذا را افزایش می‌دهند.

طریقه مصرف جو دوسر با شیر برای کاهش وزن

برای به دست آوردن فواید مورد نظر جو دوسر با شیر برای کاهش وزن باید مراقب کاهش میزان کالری بود و این امر با رعایت موارد زیر قابل انجام است:

  • از جو دوسر بدون طعم استفاده کنید و برچسب غذا را بخوانید تا مطمئن شوید که حاوی شکر نیست.
  • برای شیرین کردن غذا به جای شکر از میوه های تازه یا خشک یا عسل استفاده کنید.
  • اضافه کردن یک قاشق گردو یا بادام به غذای جو دوسر با شیر به افزایش احساس سیری برای مدت طولانی‌ تری کمک می‌کند.
  • به جای شیر کامل از شیر کم چرب استفاده کنید.
  • شیر را می توان با مقدار کمی آب رقیق کرد تا میزان کالری را بیشتر کاهش دهید.

 

همچنین بخوانید: مضرات و خواص جو دو سر را بشناسیم

 

2. فواید جو دوسر با شیر برای هضم غذا

جو دوسر به بهبود هضم کمک می کند، زیرا سرشار از فیبرهای غذایی است که به تنظیم حرکات روده کمک می کند. فیبر علاوه بر نقش آن در تغذیه باکتری های مفید بدن، به رفع یبوست و به سیستم گوارش کمک می کند تا به درستی سموم را دفع کند.

3. فواید جو دوسر با شیر برای تامین آنتی اکسیدان بدن

جو کامل تنها منبع یک گروه منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها به نام آونانترامیدها است که اثرات محافظتی در برابر بیماری های قلبی دارند. علاوه بر این شیر یک ماده غذایی غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ای و بتاکاروتن است و به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می کند.

4. فواید جو دوسر با شیر برای قند خون

جو دو سر غنی از بتا گلوکان می باشد که به کاهش سطح قند خون و بهبود پاسخ بدن به انسولین کمک کرده و به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می کند. شیر اضافه شده به بلغور جو دوسر نیز به تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت کمک می کند، اما باید از شیر کم چرب استفاده شود.

5. فواید جو دوسر با شیر برای کودکان

جو دوسر در صورتی که قبل از شش ماهگی به رژیم غذایی کودکان اضافه شود به کاهش خطر ابتلا به آسم در کودکان کمک می کند.

6. فواید جو دوسر با شیر برای ورزشکاران

برای ورزشکاران بلغور جو، همانطور که قبلا ذکر شد، با محتوای غنی فیبرغذایی محلول، سطوح بالای کربوهیدرات های پیچیده، علاوه بر اینکه منبع خوبی از پروتئین است، دارای شاخص گلیسمی  پایینی است که باعث می شود کربوهیدرات ها به کندی جذب شوند. بنابراین انرژی بدن را به طور مداوم افزایش می دهد، که برای ورزشکاران بسیار ضروری است.

7. فواید جو دوسر با شیر برای بدن

برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن جو دو سر حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مهم از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر در مقایسه با غلات فرآوری شده است و به این دلیل است که به عنوان یک غلات کامل در نظر گرفته می شود، همچنین سرشار از فسفر، ویتامین ب1، منیزیم و روی و همچنین حاوی ویتامین ب5 می باشد.

طرز تهیه بلغور جو دوسر با شیر به روشی سالم

بلغور جو دوسر با شیر را می توان با رعایت این مراحل به روشی سالم تهیه کرد:

مواد تشکیل دهنده:

  • یک فنجان جو (می توانید از جو دو سر فوری یا جو خیسانده در نصف فنجان آب استفاده کنید.)
  • یک فنجان شیر بدون چربی
  • یک چهارم فنجان دانه چیا
  • موز یا عسل درصورت تمایل

طرز تهیه: مواد را با هم در ظرفی در بسته و بدون هوا مخلوط کنید و یک شب در یخچال نگهداری کنید. صبح جو دوسر جذب شیر شده و آماده است. هنگام خوردن آن می توانید پوره موز یا یک قاشق عسل اضافه کنید تا شیرین شود. این دستور را می توان تا 4 روز در یخچال و در ظرف دربسته نگهداری کرد و مواد دیگری مانند میوه ها و مغزها را می توان برای خوردن در طول هفته به عنوان وعده های غذایی مختلف اضافه کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جو دوسر را با خواص كاهش كلسترول خون، مقوی اعصاب، ضد عفوني كننده بدن، تقويت كننده بدن، ادرار آور و ملين، مقوی قلب و خون، تسكين دهنده درد، درمان اگزما، کاهش وزن، ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. نورا
    8 اسفند 1402

    باسلام وتشکر بابت اطلاعات بسیار عالی که دراختیار کاربران قرار میدین

    • عطارک
      12 اسفند 1402

      عرض ادب و احترام

      خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید وافع شده است.

      شاد و سلامت باشید.

  2. سحر
    10 خرداد 1402

    سلام .سپاس از اطلاعات خوب و کامل تون ..خدا قوت

0