فواید خمیر دندان برای پوست و 5 روش استفاده از آن برای پوست

4132 بازدید
01 آبان 00
مروارید

فواید خمیر دندان برای پوست و 5 روش استفاده از آن برای پوست

خمیردندان باعث کاهش قرمزی و تورم پوست می شود. تریکلوسان از محتویات خمیر دندان است که به خشک شدن سریع جوش ها کمک می کند. تریکلوسان همچنین ضد باکتری نیز می باشد و باکتری های تولید کننده جوش و آکنه را می کشد. این مقاله درمورد فواید خمیر دندان برای پوست و 5 روش استفاده از آن برای پوست می باشد، با ما همراه باشید؛

 

فواید خمیر دندان برای پوست و 5 روش استفاده از آن برای پوست

فواید خمیر دندان برای پوست و 5 روش استفاده از آن برای پوست

 

فواید خمیر دندان برای پوست

  • استفاده از خمیر حاوی عصاره نعناع در مناطق آسیب دیده پوست، بثورات پوستی را درمان می کند.
  • شستن ناحیه پوست سوخته با آب سرد، سپس قرار دادن خمیر دندان به آرامی بر روی پوست، درد سوختگی های خفیف را تسکین می دهد.
  • استفاده از خمیر روی جوش ها، آکنه را از بین می برد و با جذب روغن های موجود در آن ها سریعتر خشک می شود، اما این روش برای افراد دارای پوست حساس مناسب نیست، زیرا خمیر می تواند باعث تحریک و قرمزی پوست شود.
  • مالیدکمی خمیردندان روی دستها، بوی نامطبوع آن ها از بین می برد.
  •  لکه های تیره را از پوست برطرف می کند و آن ها را سفید می کند. خمیر دندان حاوی اجزای ضد باکتری است و برای رسیدن به این منظور می توانید کمی خمیردندان روی این نقاط بمالید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس پوست را با آب سرد بشویید.

5 روش استفاده از خمیر دندان برای پوست

1. درمان جوش و آکنه با خمیر دندان

کمی نمک را با خمیر دندانی که استفاده می کنید مخلوط کنید. از این مخلوط به صورت اسکراب در منطقه آسیب دیده استفاده کنید. برای چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب شستشو دهید. شما می توانید کار را هر روز تکرار کنید.  

 

همچنین بخوانید: خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

2. روشن کردن رنگ پوست با خمیر دندان

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری خمیر دندان مخلوط کرده، سپس مخلوط را روی پوست پخش کرده و به مدت یک ربع بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید و در نهایت پوست را مرطوب کنید. برای رسیدن به نتایج رضایت بخش، ترجیحا دستور را هر هفته دوبار تکرار کنید.

3. رفع جوش های سرسیاه با خمیر دندان

مواد تشکیل دهنده:

  • یک قاشق غذاخوری خمیر دندان
  • سه قطره گلاب
  • یک چهارم قاشق چایخوری شکر

این مخلوط جوش های سر سیاه را از بین می برد، پوست را با این مخلوط به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.  آخرین مرحله این است که صورت را خشک کنید و مرطوب کننده استفاده کنید.

4. لایه برداری لب ها با خمیر دندان

با قرار دادن مقدار کمی خمیر روی مسواک خیس شده با آب، لب ها را لایه برداری کنید و لب ها را به آرامی مسواک بزنید، آن ها را با آب بشویید و سپس کمی بالم لب یا وازلین بزنید.

 

همچنین بخوانید: خمیر دندان طبیعی خانگی برای سلامت دندان

 

5. رفع موهای زائد با خمیر دندان

  • یک قاشق غذاخوری خمیر دندان
  •  یک قاشق چایخوری شکر
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو

این مخلوط موهای زائد را از بین می برد. صورت را با مخلوط به مدت ده دقیقه ماساژ دهید، به شرطی که ماساژ در جهت مخالف جهت رشد مو باشد. دستور العمل سه بار در هفته تکرار شود تا موها به طور کامل از بین بروند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، سفید کننده طبیعی دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0