فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

2313 بازدید
21 دی 97
بهاره
,,,

فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

گیاه دارچین کوچک است اما، خواص بسیار فراوانی دارد. برگ های خشک و پوست درخت دارچین به عنوان ادویه استفاده می شود. پوست آن ضخیم، صاف و قهوه ای رنگ است. دارچین چاقی را کاهش می دهد و همچنین بسیاری از بیماری ها را از بین می برد. دارچین برای درمان بیماری های قلبی، کلسترول، بیماری های پوستی، سرماخوردگی و اختلالات معده سودمند است. حال اگر دارچین با عسل ترکیب شود خواص آن چند برابر می شود. عسل خاصیت ضد التهابی قوی دارد و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند. در این مقاله با فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن آشنا شوید.

فواید دارچین و عسل

فواید دارچین و عسل

 

ارزش غذایی دارچین و عسل

دارچین سرشار از کلسیم، آهن، ویتامین ث،کا، منگنز و فیبر است. دارچین سبب کاهش چربی بدن نیز می شود. سایرخواص دارچین عبارتند از: پیشگیری از سرماخوردگی، درمان مشکلات گوارشی (مانند نفخ، سو هاضمه، اسهال و کاهش اشتها)، آرام بخش و خواب آور، کنترل فشار خون، بیماری های روماتیسمی، دیابت، پیشگیری از سرطان و کمک به درمان یرقان.

عسل خاصیت ضد باکتری قوی دارد .حاوی چندین ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. عسل شامل بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم شامل فنل، آنزیم ها و ترکیبات مانند فلاونوئیدها و اسیدهای آلی است. همچنین، قند موجود در عسل شامل فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکارز است و عملا شامل هیچ فیبر، چربی یا پروتئین در آن یافت نمی شود. عسل یک ضد عفونی کننده و ضد قارچ قوی است و به هضم غذا نیز کمک می کند.

فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

برای درمان سرماخوردگی در فصل زمستان مفید است

دارچین دارای طبع گرم است به همین دلیل باید به هنگام سرما و در فصل زمستان استفاده شود. عسل نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی دارد. مصرف یک قاشق غذاخوری عسل با کمی پودر دارچین در دو نوبت صبح و عصر، به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک می کند. یک قاشق پودر دارچین و یک قاشق فلفل سیاه را در آب گرم حل کنید و بنوشید تا گلو درد و سرماخوردگی را از بین ببرید. همچنین، پودر دارچین را با آب ترکیب کرده و یک خمیر ایجاد کنید. خمیر حاصله را روی پیشانی خود قرار دهید تا سردرد ناشی از هوای سرد نیز درمان شود.

سبب کاهش درد مفاصل می شود

از فواید دارچین و عسل کمک به کاهش درد های مفصلی است. بدین منظور، پودر دارچین و کمی عسل را در آب گرم مخلوط کنید، و آن را بر روی موضع درد با یک دست ماساژ دهید. علاوه بر این، نوشیدن یک فنجان آب گرم با مخلوط یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین نیز می تواند دردهای مفصلی را درمان کند.

 

همچنین بخوانید:  زنجبیل ادویه پر خاصیت برای فصل پاییز و زمستان از نگاه طب سنتی

 

در درمان بیماری های پوستی مفید است

دارچین و عسل نیز برای رفع مشکلات پوستی بسیار مفید هستند. در صورت وجود اگزما و خارش در پوست می توانید، پودر دارچین و عسل را با مقدار مساوی مخلوط کنید. استفاده از این خمیر سبب حذف مشکل پوستی می شود. همچنین، آکنه نیز با قرار دادن کمی مخلوط پودر دارچین و آب بر روی صورت، برداشته و پاک می شود.

مشکلات گوارشی را بر طرف می کند

استفاده از دارچین مشکلات معده مانند سوء هاضمه را تسکین می دهد. علاوه بر این، استفاده از دارچین و عسل باعث تسکین استفراغ و اسهال می شود. با مصرف یک قاشق غذاخوری عسل با کمی پودر دارچین ، درد معده و سوزش آن تسکین می یابد و همچنین، غذا به راحتی هضم می شود.

 

فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

فواید دارچین و عسل و خواص درمانی آن ها برای سلامتی بدن

 

برای کاهش وزن موثر است

افراد چاق باید از دارچین و عسل استفاده کنند. یک قاشق چای خوری پودر دارچین یا کمی چوب دارچین را در یک لیوان آب جوش قرار دهید، سپس بعد از گذشت 5 دقیقه چوب های دارچین را خارج کرده و دو قاشق غذاخوری عسل را در آن حل کرده و حدود نیم ساعت قبل از صبحانه (به صورت ناشتا) بنوشید. این نوشیدنی را در شب قبل از خواب نیز میل کنید. با مصرف دارچین و عسل به طور منظم، چربی های غیر ضروری بدن از بین می رود و حتی پس از خوردن کالری بیشتر، چربی بدن افزایش نیافته و وزن کاهش می یابد.

به بیماران قلبی کمک می کند

با مصرف مخلوط پودر دارچین و عسل و خوردن آن با نان، کلسترول در شریان ها تجمع نمی یابد و احتمال حمله قلبی کاهش می یابد. کسانی که در حال حاضر حمله قلبی را تجربه کرده اند، اگر این درمان را انجام دهند، می توانند احتمال حملات قلبی بیشتر در آینده را کاهش دهند.

باعث کنترل کلسترول خون می شود

از دیگر فواید دارچین و عسل ، کنترل کلسترول خون است. دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق پودر دارچین را در یک لیتر آب گرم مخلوط کنید و بنوشید. با این کار، سطح کلسترول خون فقط در 2 ساعت کمتر از 10٪ کاهش می یابد و با مصرف روزانه آن (سه بار در روز)، سطح کلسترول خون کنترل می شود.

در کنترل و پیشگیری از سرطان مفید است

دارچین و عسل نیز برای بیماری های مرگباری مانند سرطان مفید هستند. دانشمندان ژاپن و استرالیا توانستند با استفاده از دارچین و عسل به طور کامل شرایط بالینی سرطان استخوان را کنترل کنند. بیماران مبتلا به سرطان باید به طور منظم مخلوطی از یک قاشق بزرگ عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین، در یک لیوان آب گرم را دریافت کنند تا نتایج مطلوب ایجاد شود.

تاثیرات دارچین و عسل بر سایر بیماری ها

قرار دادن روزی دو بار از مخلوط یک قاشق پودر دارچین با یک قاشق عسل، به طور مرتب بر روی دندان به کاهش درد دندان کمک می کند. همچنین، مصرف مقدار کمی پودر دارچین با عسل، سبب آرامش شده و به تقویت حافظه کمک می کند. به علاوه در درمان آسم بسیار مفید است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب دارچین را با خواص شل کننده عضلات (صاف)، آرامبخش، خواص آنتی بیوتیکی، چربی سوز، ضد سرطان، اشتها آور، ضد نفخ، ضد درد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0