topNotif

فواید درمانی روغن سیر برای مو و نحوه استفاده از آن

2868 بازدید
28 مرداد 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با فواید درمانی روغن سیر برای مو و نحوه استفاده از آن

امروزه یکی از شایع ترین مشکلات مو، ریزش و ضعف در رشد مو است که می تواند در مردان منجر به طاسی شود. دلایل بسیاری از جمله اختلالات هورمونی در بدن، التهاب پوست سر، کم خونی، فقدان آهن و مواد معدنی، استفاده از محصولات شیمیایی و یا مصرف برخی داروها می تواند سبب بروز این مشکل شود. یکی از راه های درمان مشکلات مو از جمله ریزش مو، خشکی مو و غیره استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی همانند روغن سیر است. روغن سیر به عنوان یکی از مهمترین و مفیدترین روغن ها برای حفظ سلامت مو شناخته شده است. سیر از قدیم الایام یکی از گنجینه های عالی پزشکی بوده که طبیعت به ما هدیه داده است و روغن آن نیز برای حفظ سلامت بدن، پوست و مو بسیار مفید می باشد. حال با فواید درمانی روغن سیر برای مو و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

 

فواید درمانی روغن سیر برای مو و نحوه استفاده از آن

فواید درمانی روغن سیر برای مو و نحوه استفاده از آن

 

فواید درمانی روغن سیر برای مو

جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو

روغن سیر حاوی بسیاری از مواد مغذی لازم برای تغذیه مو مانند مواد روغنی، پروتئین، فیبر، ویتامین ها به خصوص ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین ث، ویتامین ب یک، ویتامین ب 2، ویتامین ب 5، ویتامین ب 6 و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، گوگرد است. علاوه بر این، حاوی عناصر ضروری برای رشد مو مانند مس، آهن، سلنیم، روی، ید و منگنز نیز می باشد. تمام مواد مغذی موجود در این روغن توانایی فوق العاده ای در تغذیه موها و تحریک رشد مو را دارند. همچنین، حاوی یک اسید آمینه به نام کراتین است که موها را از ریشه تغذیه کرده و رشد آن را سریعتر تحریک می کند. علاوه بر این، روغن سیر با تحریک گردش خون را در پوست سر و تحریک فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری کرده و به رشد مجدد مو کمک می کند.

روغن سیر برای از بین بردن شوره سر نیز بسیار موثر است، زیرا حاوی ماده معدنی مانند گوگرد است که پوست سر را پاکسازی می کند. این روغن به دلیل خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی، عفونت های قارچی و خارش را درمان می کند و به حفظ رطوبت و درخشندگی موها نیز کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن سیر برای مو

کاهش خشکی مو با روغن سیر

موها را با مقدار مناسب روغن سیر مالش داده و سپس، سر خود را با یک حوله مرطوب بپوشانید. بعد از گذشت 20 دقیقه مو را با آب ولرم و شامپو بشویید. این روش علاوه بر کاهش خشکی مو به درمان موهای آسیب دیده و ضعیف کمک کرده و سبب درخشان شدن  مو نیز می شود. ترجیحا هفته ای یک بار تا زمانی که نتیجه مطلوب بدست آید، این روش را تکرار کنید.

روغن سیر و روغن زیتون

مواد لازم:

  • روغن سیر یک قاشق غذاخوری
  • روغن منداب نصف فنجان
  • روغن زیتون نصف فنجان
  • روغن نارگیل یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

جهت افزایش رشد و تقویت مو روغن سیر، روغن منداب، روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. سپس، سر خود را با یک حوله مرطوب پوشانده و پس از 15 دقیقه موها را با آب گرم و شامپو بشویید.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن زیتون برای مو و نحوه استفاده از آن

 

روغن سیر و سرکه سیب

مواد لازم:

  • روغن سیر یک قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب طبیعی چند قطره

روش تهیه:

روغن سیر و سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست سر بمالید و با حرکات دایره ای به مدت دو دقیقه آن را ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی پوست سر باقی بماند و در نهایت موها را با آب ولرم بشویید. شما می توانید این ترکیب را هفته ای دو بار تکرار کرده تا علاوه بر کاهش شوره سر سبب رشد مجدد موها شوید.

روغن سیر و روغن کنجد

مواد لازم:

  • روغن سیر یک قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

روغن سیر و روغن کنجد را با هم مخلوط کرده و چند دقیقه پوست سر را با آن ماساژ دهید و بگذارید برای مدت 2 ساعت باقی بماند. سپس، سر را با آب و شامپو ملایم بشویید. این ماسک با تحریک گردش خون به رشد مجدد مو کمک کرده با تقویت فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری می کند. به منظور درمان ریزش مو بهتر است هفته اول روزانه از این ترکیب استفاده کرده و هفته های دوم و سوم این میزان را به 2 تا 3 بار در هفته کاهش داده تا نتیجه دلخواه بدست آید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیر را با خواص تقویت و استحکام موها،جلوگیری از ریزش مو، تسکین درد دندان، کاهش درد گوش، بهبود سلامت قلب، ضد سرطان، ضد باکتری، درمان عفونت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0