فواید درمانی گوجه فرنگی

2425 بازدید
04 آذر 96
سمانه

با فواید درمانی گوجه فرنگی آشنا شویم

گوجه فرنگی دارای طبع سرد است، گوجه فرنگی تنها میوه ایست که در بسیاری از خانه ها کاشت می شود، گوجه فرنگی سرشار از اسید فولیک و ویتامین های آ و ب و ب 1 و ب 2 و ث و کا و د است، املاح معدنی موجود در آن شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و بروم است. گوجه فرنگی هم چنین دارای پروتئین و سلولوز و اسید های آمینه است، گوجه فرنگی تنها میوه ای است که شیرین نیست و سرشار از ویتامین سی است، گوجه فرنگی را در آمریکا سیب قرمز یا سیب عشق می خوانند.

فواید درمانی گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی اشتها آور بوده و برای مسمومیت های مزمن مفید است، گوجه فرنگی درمان اسکوربورت بوده و از حالت اسیدی خون می کاهد و آن را متعادل می سازد، عمل هضم را آسان و برای التهاب مفاصل و رماتیسم و نقرس مفید است، ذرات پوستش حرکات دودی روده ها را زیاد و دستگاه هاضمه را جارو می نماید و زباله هایی که در چین و چروک معده و روده جمع شده اند را با خود خارج می کند.

گوجه فرنگی حالت قلیایی خون را می افزاید، مفید بودن گوجه فرنگی در خام خوردن آن است، گوجه فرنگی بدن را در برابر بیماری های عفونی و کمبود ویتامین ث حفظ می کند.

فواید درمانی گوجه فرنگی

فواید درمانی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن املاح معدنی فراوان بهترین دارو برای درمان رماتیسم و ورم مفاصل است، گوجه فرنگی برای درمان التهاب بافت ها و اگزما و بالا رفتن فشار خون بسیار مفید است، گوجه فرنگی برای رشد اطفال، ترمیم بافت های بدن و شادابی و طراوت پوست مفید است، ورقه های نازک گوجه فرنگی به عنوان یک ماسک برای از بین بردن جوش غرور و جوانی مفید است، خوردن گوجه فرنگی قبل از غذا اشتها را زیاد می کند.

عناصر معدنی گوجه فرنگی :

شامل فسفر، سیلیس، مقدار پتاسیم در حد وفور و سدیم بسیار کم می باشد.

در واقع گوجه فرنگی دارای خواص دارویی زیادی است که برای شستشوی کلیه ها، پاک سازی خون و هضم غذا بسیار مفید است، گوجه فرنگی نظیر سیب دارای فیبر پکتین است که برای پاکسازی دستگاه جهاز هاضمه بی همتا و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد، اخیرا دانشمندان گیاهان دارویی ماده ای به نام لیکوپن در گوجه فرنگی پیدا کرده اند که برای جلوگیری از بیماری پروستات و بهبود آن در شرایط خوش خیم بسیار موثر است، لازم به یادآوری است که ماده لیکوپن در سس و رب گوجه فرنگی باقی می ماند و در اثر حرارت از بین نمی رود.

فواید درمانی گوجه فرنگی

فواید درمانی گوجه فرنگی

دیگر خواص گوجه فرنگی :

در تحقیقاتی که در ایتالیا انجام شده، مشخص گردید که بیماری پروستات در این منطقه نسبتا نادر است علت آن هم مصرف زیاد سس گوجه فرنگی همراه با ماکارونی و پیتزا است، سعی کنید گوجه فرنگی را با پوست و دانه هایش میل کنید زیرا تاثیر بسزایی در پاک سازی جهاز هاضمه دارد.

در کشور ایران آب گوجه فرنگی را آب پرتقال فقرا می نامند زیرا با مقایسه با پرتقال نسبتا ارزان و دارای خواص درمانی مشابه می باشد، یکی از غذاهای ساده و آماده ما ایرانیان در بیشتر فصول نان، گوجه فرنگی، خیار و پنیر است که واقعا تامین کننده مورد مورد نیاز بدن در تمام شرایط چاقی و لاغری است.

گوجه فرنگی برای اشخاصی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه هستند توصیه می شود، گوجه فرنگی از ورم آپاندیس جلوگیری و آقایان را در برابر سرطان پروستات ایمن می کند، از خوردن کال و نارس گوجه فرنگی جدا خودداری کنید زیرا دیر هضم بوده و سبب نفخ می گردد.

 

همچنین بخوانید:  چرا مصرف آب گوجه فرنگی سودمند است؟

 

برای افرادی که نیاز به کم کردن وزن دارند سفارش می شود در مدتی که صبحانه خود را با میوه ها برگزار می کنند حتما خوردن گوجه فرنگی را در اولیت قرار دهند، گوجه فرنگی با داشتن ویتامین ث فراوان و منابع معدنی مورد نیاز بدن یکی از آنتی اکسیدانت های بسیار خوب است که برای مبارزه با آلاینده های محیط زیست و پیری زودرس باید در صف مقدم میوه های انتخابی قرار گیرد.

فراموش نکنیم :

گوجه فرنگی را باید با پوست خورد زیرا در صورتی که پوستش کنده شود ویتامین ث موجود در آن از بین می رود، گوجه فرنگی را نباید در روغن سرخ کنیم زیرا دیر هضم می شود بلکه آن را در آب خودش بپزیم و سپس با کره میل نماییم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن دانه گوجه فرنگی را با خواص رفع چین و چروک و پیری پوست،  محافظت از پوست در برابر آفتاب، رفع سلولیت پوست، درمان اگزما و پسوریازیس، مرطوب کننده  ترک لب، درمان آکنه، رفع خشکی پوست، تقویت مو، رفع شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0