فواید روغن شنبلیله / 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنبلیله

3714 بازدید
14 اسفند 99
مروارید
,

فواید روغن شنبلیله / 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنبلیله

شنبلیله از زمان های بسیار قدیم به دلیل فواید متعدد آن برای بدن استفاده می شده است و در تمام کشورهای قاره آسیا و کشورهای حاشیه مدیترانه کشت می شود. روغن شنبلیله حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که میکروب ها و ویروس ها را نابود می کنند و از سرطان و پیری زودرس جلوگیری می کنند. این روغن با فشار دادن و تقطیر بوسیله ماشین های مخصوص از دانه های شنبلیله تازه استخراج می شود. این مقاله درمورد فواید روغن شنبلیله و 11 خاصیت شگفت انگیز این روغن می باشد، با ما همراه باشید؛

 

فواید روغن شنبلیله / 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنلیله

فواید روغن شنبلیله / 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنلیله

 

 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنبلیله

مزایای متعدد روغن شنبلیله برای بدن انسان به طور کلی موارد زیر می باشد:

1. فواید روغن شنبلیله برای موها

روغن شنبلیله به رشد سریع مو کمک کرده و از طاسی و ریزش مو جلوگیری می کند. از تکثیر شوره سر جلوگیری می کند و منبع غنی از پروتئین ها و اسیدهایی است که برای جلوگیری از شوره سر و درمان بیماری ها و مشکلات مو مفید می باشند. برای حفظ رطوبت مو استفاده می شود و به آن درخشش بسیار عالی می بخشد.

2. فواید روغن شنبلیله برای پوست

روغن شنبلیله رطوبت و طراوت پوست را افزایش می دهد، برای سلامت آن بسیار مفید است، زیرا شنبلیله حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از عفونت و تکثیر ویروس ها و میکروب های مضر به روی صورت و پوست جلوگیری می کنند.

روغن شنبلیله از بروز جوش های صورت جلوگیری می کند و به دلیل تاثیر آن بر روی آنزیم های کبدی، از ترشح سموم مضر جلوگیری می کند.

3. فواید روغن شنبلیله برای دیابتی ها

روغن شنبلیله قند خون بالا را درمان می کند. سطح قند خون را کاهش می دهد. از سلامت پانکراس محافظت کرده و ترشح انسولین در خون را اصلاح می کند.

 

همچنین بخوانید: خواص بذر شنبلیله برای پوست

 

4. فواید روغن شنبلیله برای بزرگ شدن و خوش فرم شدن سینه

روغن شنبلیله برای بزرگ كردن اندازه قفسه سینه استفاده می شود و جایگزینی برای جراحی های زیبایی و بزرگ كردن سینه می باشد. استفاده از روغن شنبلیله بهتر از جراحی است زیرا خطرات و مشکلات جراحی را به دنبال ندارد. شنبلیله حاوی هورمون های استروژن است که پرولاکتین را تحریک می کند و این عنصر سینه ها را بزرگ کرده و آن ها را سفت و خوش فرم می کند.

5. ضد سرفه

روغن شنبلیله از شدت سرفه و عفونت گلو می کاهد، برای حل مشکلات سیستم تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد و از عفونت ها جلوگیری می کند.

6. فواید روغن شنبلیله برای بزرگ شدن باسن

روغن شنبلیله همچنین برای افزایش اندازه باسن، زیبا سازی و خوش فرم شدن آن مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین این روغن، باسن را نرم کرده و پوست این ناحیه را صاف و روشن می کند.

 

فواید روغن شنبلیله / 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنلیله

فواید روغن شنبلیله / 11 خاصیت شگفت انگیز روغن شنلیله

 

7. ضد سرطان

این ماده برای جلوگیری یا کاهش سرطان بسیار مفید می باشد و یکی از مهمترین موادی است که سموم مضر بدن را دفع می کند.

8. فواید روغن شنبلیله برای دستگاه گوارش

روغن شنبلیله مشکلاتی را که در سیستم گوارش ایجاد می شود را کاهش می دهد و گازهای سمی را از بدن دفع و معده را نرم می کند همچنین از زخم معده نیز جلوگیری می کند.

سایر فواید روغن شنبلیله

9. روغن شنبلیله برای درمان نوسانات خلقی پیش از عادات ماهانه نیز استفاده می شود.

10. به زنان شیرده توصیه می شود که شنبلیله مصرف کنند، زیرا به گردش خون و افزایش شیر کمک می کند.

11. روغن شنبلیله همچنین از سقط جنین جلوگیری می کند و به تقویت عضلات رحم کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق شنبلیله را با خواص برطرف کننده قند و چربی خون، ضد لاغری، اشتهاآور، جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو، درمان شوره سر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0