topNotif

فواید روغن ماهی و تاثیر آن در کاهش خطر خونریزی در طول عمل جراحی

1726 بازدید
01 دی 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

فواید روغن ماهی و تاثیر آن در کاهش خطر خونریزی در طول عمل جراحی

فواید روغن ماهی : روغن ماهی یکی از مکمل های غذایی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامتی بسیار مهم هستند. امگا 3 از خانواده اسیدهای چرب اشباع نشده است و بدن توانایی تولید آن را ندارد. بنابراین، باید آن را از راه خوردن مواد مغذی تامین کرد. اگر ماهی های چرب زیادی مصرف نمی کنید، مصرف مکمل روغن ماهی می تواند به شما کمک کند تا اسیدهای چرب امگا 3 مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. روغن ماهی برای بدن بسیار مفید است. در این مقاله از فواید روغن ماهی و تاثیر آن در کاهش خطر خونریزی در طول عمل جراحی صحبت خواهیم کرد.

فواید روغن ماهی برای سلامتی بدن

خاصیت ضد التهابی دارد

روغن ماهی دارای اثرات ضد التهابی قوی است و می تواند به کاهش علایم بیماری های التهابی، به ویژه آرتریت روماتوئید کمک کند.

باعث کاهش بیماری های قلبی می شود

بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف روغن ماهی سبب کاهش مشکلات قلبی می شود. روغن ماهی، فشار خون بالا را کاهش می دهد. علاوه بر این، باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود. روغن ماهی از انسداد شریان ها جلوگیری می کند بنابراین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

فواید روغن ماهی

فواید روغن ماهی

در دوران بارداری مفید است

مصرف روغن ماهی برای زنان، در دوران بارداری بسیار مفید است. حضور دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) در این روغن نیز به رشد فیزیکی جنین کمک می کند. استفاده صحیح از روغن ماهی، نه تنها سبب رشد کامل جنین می شود بلکه، به دنیا آمدن یک نوزاد سالم را افزایش داده و خطر سقط را کاهش می دهد. امگا 3 و DHA موجود در روغن ماهی به رشد مناسب مغز کودک کمک می کند. روغن ماهی در زنان باردار سبب گردش خون بهتر می شود، در نتیجه عمل انتقال اکسیژن و مواد مغذی به جنین راحت تر صورت می گیرد.

همچنین در تحقیقات ثابت شده است که استفاده از روغن ماهی باعث رشد مغز جنین در رحم می شود و اندام هایی مانند دست و چشم تقویت می شود. علاوه بر این، وجود اسیدهای چرب امگا 3 در خون جنین کافی است، که امکان بروز هر گونه اختلال یا بیماری را در جنین از بین ببرد.

برای بینایی مفید است

چشمان شما مانند مغز شما به چربی های امگا 3 نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهد که، خطر ابتلا به بیماری های چشم در افرادی که امگا 3 را به میزان کافی مصرف نمی کنند، بیشتر است. علاوه بر این، سلامت چشم ها با افزایش سن، کاهش می یابد. خوردن ماهی این مشکل را تا حدی جبران می کند.

 

همچنین بخوانید:  خواص درمانی روغن کوسه ماهی

 

روغن ماهی سبب کاهش خطر خونریزی در طول عمل جراحی می شود

امگا 3 موجود در روغن ماهی باعث کاهش خطر خونریزی در طول عمل جراحی می شود. به گفته محققان، در حال حاضر استفاده از روغن ماهی قبل از عمل جراحی باید به رسمیت شناخته شود. روغن ماهی شایع ترین مکمل طبیعی برای پیشگیری از هیپرتری‌گلیسریدمی (بالا بودن سطح خونی تری گلیسیریدها) یا بیماری قلبی عروقی است. با این حال، به منظور کاهش خطر خونریزی در طی جراحی، به بیماران توصیه می شود قبل از عمل جراحی از روغن ماهی استفاده کنند یا افرادی که روغن ماهی مصرف نکرده اند، توصیه می شود تا عمل جراحی را به تاخیر بیاندازند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 در خون شامل ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) خطر خونریزی را کاهش می دهند. این تحقیق در مجموع بر روی 1516 بیمار که جراحی قلب انجام داده بودند انجام شد.

در این تحقیق به نیمی از بیماران دوز امگا 3 دریافت کردند، در حالی که نیمی از بیماران دارونما (داروهای کاذب قلب) دریافت کردند. در طول این تحقیق مشخص شد که بیمارانی که امگا 3 مصرف کردند، نیاز کمتری به واحد خون در طی عمل جراحی داشتند. محققان بر اساس این مطالعه توصیه می کنند برای جلوگیری از خونریزی در حین عمل جراحی، قبل از عمل جراحی ماهی و یا روغن ماهی مصرف کنند. امگا 3 به ویژه برای سلامت قلب، مغز، چشم و مفاصل اهمیت دارد، اما اکثر مردم به اندازه کافی از این اسید چرب ارزشمند استفاده نمی کنند در نتیجه خطر ابتلا به بیماری ها و خطرات جدی مربوط به سلامت را افزایش می دهد.

سایر فواید روغن ماهی

دیگر فواید روغن ماهی عبارتند از:

  • کاهش بیماری های استخوانی
  • مفید در درمان کبد چرب
  • افزایش تمرکز
  • حفظ سلامت پوست
  • کاهش وزن
  • موثر در درمان اختلالات عصبی و روانی
  • کاهش آسم و آلرژی در کودکان
  • ضد افسردگی و افزایش حافظه در افراد مسن.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کوسه را با خواص برطرف کننده درد سیاتیک، درمان کمر درد، درمان درهای مفاصل، ضد نقرس، درد زانو و کتف برطرف کننده درد های کهنه، ضد لک، ضد جوش، ضد چروک، روشن کننده و رفع خستگی پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0