topNotif

فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن

1977 بازدید
28 شهریور 98
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن آشنا شوید

انار یکی از میوه های خوش طعمی است که به میوه بهشتی شهرت دارد. بیشترین ارزش غذایی انار در دانه های آن است، زیرا دانه های انار حاوی دو ماده گیاهی به نام پونیکالاجین (Punicalagin) و پونیسیک اسید (Punicic acid) هستند که به حفظ سلامت بدن کمک می کنند. هسته های سفید رنگ انار هم بین 12 تا 20 درصد ماده روغنی دارند که درصد بالایی از آن را پونیسیک اسید شامل می شود که دارای خواص دارویی نظیر آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان است. همچنین، به محافظت از کلیه ها، کبد، قلب و سیستم عصبی کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش می دهد. روغن دانه انار به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب اشباع نشده، علاوه بر حفظ سلامت بدن به داشتن پوست و موی زیبا کمک می کند. حال، با فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن آشنا شوید.

 

فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن

فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن

 

فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن

فواید روغن دانه انار برای پوست

1- از اثرات مضر نور خورشید محافظت می کنید

روغن دانه انار حاوی پونیسیک اسید (یک اسید چرب اشباع نشده) است که باعث کاهش التهاب شده و از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند. همچنین، پونیسیک اسید پوست را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مصون نگاه داشته و باعث کاهش چین و چروک و ترمیم پوست می شود. علاوه بر این، روغن دانه انار حاوی مقادیر زیادی اسید گالیک است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید و از سرطان پوست کمک می کند.

2- مرطوب کننده طبیعی پوست است

روغن هسته انار به دلیل داشتن مقادیر فراوانی اسیدهای چرب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. این اسیدهای چرب به صورت عمیق به لایه های پوست نفوذ کرده و باعث مرطوب شدن لایه های داخلی پوست و همچنین لایه های بیرونی می شود. مزیت این روغن نسبت به سایر محصولات شیمیایی این است که پس از استفاده، چربی روی پوست باقی نمی گذارد و باعث بسته شدن منافذ پوست هم نمی شود. همچنین، باعث تحریک کلاژن و الاستین پوست شده و به جوانی سازی پوست نیز کمک می کند.

3- از بروز علائم پیری جلوگیری می کند

روغن هسته انار پوست را مرطوب کرده و از آن در برابر اثرات مضر نور آفتاب محافظت می کند. در نتیجه، چین و چروک هایی که به دلیل خشکی پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود را کاهش می دهد. علاوه بر این، به جلوگیری از بروز رنگدانه های پوستی که در اثر افزایش سن ظاهر می شود، کمک می کند.

4- به درمان بیماری های پوستی کمک می کند

روغن هسته انار توانایی هیدراتاسیون (آبرسانی) و تسکین برای افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس را دارد. خواص ضد التهابی موجود در این روغن باعث تسکین سوزش و قرمزی پوست می شود. همچنین، در تسریع روند بهبود زخم ها و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در روغن دانه انار به تنظیم تولید سبوم و درمان عدم تعادل هورمونی در بدن کمک می کند. بنابراین، در درمان و پیشگیری از آکنه هم کمک خواهد کرد. این روغن با داشتن مواد مغذی خاصیت مرطوب کننده ای دارد و باعث جوانسازی پوست می شود.

 

همچنین بخوانید:  فواید پوست انار و نحوه استفاده از آن در درمان انواع بیماری ها

 

فواید روغن دانه انار برای مو

1- سبب درمان موهای آسیب دیده شده و خشکی مو کاهش می شود

این روغن به کاهش خشکی و درمان موهای آسیب دیده کمک می کند و برای افراد با موهای مجعد بسیار مناسب است. توصیه می شود قبل از استفاده، روغن را گرم کرده و روی موهای خشک و آسیب دیده قرار دهید و پس از گذشت یک ساعت مو را با آب شستشو دهید. این روغن، موهای مجعد و خشک را مرطوب کرده و به آن درخشش فوق العاده ای می بخشد. علاوه بر این، روغن انار مو را از آلاینده های محیطی محافظت می کند.

2- به رشد مو کمک می کند

این روغن حاوی مواد مغذی زیادی برای رشد مو است، بنابراین توصیه می شود آن را با یکی از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام یا روغن کرچک مخلوط کرده و استفاده کنید. همچنین، روغن هسته انار انسدادهایی که ممکن است به دلیل شوره سر در فولیکول مو ایجاد شود را از بین برده و باعث تحریک رشد مو می شود.

3- چربی پوست سر را متعادل می کند

روغن دانه انار به تعادل سطح pH پوست سر کمک کرده و باعث کاهش تولید چربی اضافی می شود. کافی است کمی روغن هسته انار را روی پوست سر و موها ماساژ داده و پس از یک ساعت، آن را با آب و یک شامپوی ملایم بشویید.

4- خارش پوست سر را از بین می برد

این روغن قرمزی، التهاب و باکتری هایی که می تواند مانع رشد مو شود را از بین می برد. همچنین، به درمان پسوریازیس و اگزما در پوست سر، تسکین قرمزی، التهاب و خارش سر نیز کمک می کند.

 

فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن

فواید روغن هسته انار برای پوست، مو و بدن

 

فواید روغن هسته انار برای حفظ سلامت بدن

1- از سرطان جلوگیری می کند

روغن دانه انار حاوی یک روغن غیر اشباع منحصر به فرد و حاوی اسیدهای چرب امگا 5 است که دارای خاصیت ضد التهابی قوی می باشد. این روغن ها بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کرده، بنابراین مصرف آن می تواند به جلوگیری از سرطان پستان، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، سرطان پوست و همچنین سرطان خون کمک کند.

2- تراکم استخوان را افزایش می دهد

مصرف روغن دانه انار هر روز صبح به همراه آب، برای جلوگیری از بیماری های استخوانی بسیار مفید خواهد بود. این روغن منبع غنی از ویتامین هایی است که به افزایش تراکم استخوان که در اثر افزایش سن کاهش می یابد، کمک می کند. این روغن برای افراد سالمند، به ویژه زنان، بسیار مفید خواهد بود و می تواند از بروز بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان جلوگیری کند.

3- از عدم تعادل هورمونی جلوگیری می کند

مقدار فیتواستروژن های (گروهی از مواد شیمیایی گیاهی) موجود در این روغن برای مقابله و جلوگیری از عدم تعادل هورمونی مفید است. این روغن حاوی ویتامین ب، ویتامین ث و همچنین مواد معدنی است که به پیشرفت و بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند.

4- به حفظ سلامت قلب کمک می کند

تحقیقات علمی بر روی 50 نفر با سطح بالای تری گلیسیرید (در 4 هفته) نشان داد که خوردن مقدار مشخصی روغن هسته انار در روز باعث کاهش قابل توجهی در کلسترول بد خون تری گلیسیریدها می شود. همچنین، مصرف روزانه این روغن به کاهش فشار خون بالا به میزان 5 درصد کمک می کند. در نتیجه مصرف این روغن سبب حفظ سلامت قلب شده و از حملات قلبی، فشار خون بالا و تصلب شرایین به همراه سایر بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند. براساس تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه روغن هسته انار می تواند احتمال سکته مغزی را نیز کاهش دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته انار را با خواص جوان کننده پوست، ضد پیری پوست، ضد چروک پوست، ترمیم ترک های پوست، لایه برداری از پوست، ضد اگزما، تقویت کننده موی سر، ضد سرطان سینه، کاهش دهنده اثر یائسگی، ضد دیابت و بیماری های قلبی و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0