فواید شیر سیر و خواص اعجاب انگیز درمانی آن

35350 بازدید
07 اردیبهشت 98
بهاره
,,

فواید شیر سیر و خواص اعجاب انگیز درمانی آن که بهتر هست بدانید

شیر مهمترین منبع کلسیم است و سیر یکی از مهمترین آنتی بیوتیک های طبیعی محسوب می شود که با ارتقا عملکرد سیستم ایمنی بدن، آن را در برابر بیماری های مختلف، مصون نگاه می دارد. ترکیب این دو ماده مغذی فواید بسیار بالایی برای بدن دارد. این نوشیدنی در زمان فرعون ها به مدت هزاران سال مورد استفاده قرار می گرفته است. ترکیب شیر با سیر برای سلامتی و مخصوصا سرفه عالی است. به این شیر، به اصطلاح شیر سیر می گویند که از ترکیب شیر و سیر تهیه می شود و برای آسم، سرفه، مشکلات قلبی، سل، پنومونی، بی خوابی، آرتریت و مسائل دیگر سلامتی مفید است. در ادامه با فواید بیشتر این آنتی بیوتیک طبیعی و روش تهیه آن، آشنا شوید.

 

فواید شیر سیر و خواص اعجاب انگیز درمانی آن

فواید شیر سیر و خواص اعجاب انگیز درمانی آن

 

روش تهیه شیر سیر

مواد لازم

  • شیر 500 میلی لیتر
  • تکه سیر 10 حبه
  • شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • آب 20 میلی لیتر

طرز تهیه

آب و شیر را در قابلمه ریخته و سیر را به آن اضافه کرده و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید با شعله ملایم مواد بجوشند. سپس، مواد را تمام مدت هم بزنید و بگذارید حجم آن به نصف برسند و در انتها شکر را اضافه کنید. توصیه می شود که همیشه شیر سیر را گرم مصرف کنید.

فواید شیر سیر و خواص درمانی آن

1- پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

شیر سیر کلسترول بد خون (LDL) را کاهش می دهد. اگر 7 روز مداوم از این شیر استفاده کنید مقدار چربی بد در بدنتان به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. همچنین، این شیر از لخته شدن خون در شریان ها جلوگیری کرده و جریان خون، بهبود می یابد. به همین علت، نوشیدن این شیر بدن را در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند. توصیه می شود که بیماران قلبی، شیر سیر را با شیر کم چرب یا شیر خشک تهیه کنند.

2- درمان التهاب و درد مفاصل

از آنجایی که سیر دارای خاصیت ضد التهابی است برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی مانند انواع آرتریت (ورم مفاصل) بسیار مفید است. علاوه بر این، شیر سیر به عنوان یک تسکین دهنده درد برای کاهش درهای مفصلی و استخوانی بسیار موثر واقع می شود. اگر هر روز شیر سیر مصرف کنید از ورم مفاصل و دردهای عضلانی، رهایی می یابید. این شیر برای کاهش دردهای عصبی مانند دردهای سیاتیکی نیز بسیار مناسب است. تنها چند روز از این نوشیدنی استفاده کنید تا تفاوت را احساس کنید.

3- درمان سرفه و مشکلات تنفسی

شیر سیر به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده، برای درمان سرفه و بیماری های تنفسی بسیار مفید است. نوشیدن شیر سیر همراه با زردچوبه برای رفع سرفه یک انتخاب موثر است. بدین منظور به یک لیوان شیر سیر گرم، نصف قاشق چای خوری زردچوبه اضافه کرده و گرم میل نمایید. مطمئن باشید که سیر علاوه بر کاهش التهاب، در از بین بردن باکتری ها نیز موثر است. همچنین، با اضافه کردن مقداری عسل یک داروی طبیعی قوی می سازید که به رفع ضعف عمومی بدن نیز کمک می کند.

مخلوط شیر با سیر یک درمان قدیمی برای آسم نیز می باشد. شیر سیر گرم، التهاب سیستم تنفسی را کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر هر شب 3 عدد سیر میل نمایید، بیماری آسم و نشانه های آن از بین می رود. همچنین، نوشیدن روزی 3 بار از این شیر، ذات الریه یا سینه پهلو و علائم آن مانند مشکلات تنفسی، سرفه های خلط دار، درد عضلات و خستگی را از بین می برد.

 

همچنین بخوانید:  فواید گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش

 

4- درمان سل در ریه ها

مخلوط شیر و سیر برای سینه و قلب مفید است. گوگرد سیر برای مقابله با سل بسیار موثر واقع می شود. یک گرم سیر، 240 میلی لیتر شیر و مقداری آب را مخلوط کرده و استفاده کنید. سپس تمام مواد را بجوشانید تا یک سوم مواد باقی بماند و از ماده باقی مانده روزی 3 بار استفاده کنید.

5- مفید برای بیماری های کبدی

شیر سیر یک سم زدا طبیعی است که سموم و مواد زائد در بدن را دفع می کند. علاوه بر این، باعث فعال شدن آنزیم های خوب در کبد می شود. به همین علت این شیر برای درمان زردی که از تجمع سموم در کبد ایجاد می شوند، مفید است. سیر سرشار از ماده معدنی گوگرد است که برای سم زدایی کبد مورد نیاز است و از طرفی، شیر سرشار از سولفور است که به بهبود عملکرد کبد کمک می کند. . از این شیر 4 تا 5 روز مرتبا استفاده کنید تا یرقان بهبود یابد. علاوه بر درمان یرقان، این شیر برای بیماران کبد چرب نیز بسیار مفید است، زیرا وجود عناصری مانند سلنیم و آلیسین در شیر سیر باعث افزایش تولید صفرا می شوند. افزایش صفرا، چربی در کبد را به حد قابل توجهی کاهش می دهند، در نتیجه به درمان کبد چرب نیز کمک می کند.

6- حفظ سلامت سیستم گوارش

این نوشیدنی یک ضد عفونی کننده طبیعی است و برای تقویت ایمنی و دفع زباله های سمی بدن مفید است. همچنین سیر اسهال را متوقف می کند. سیر مشکلات هضم را از بین برده و به بهبود حرکت روده ای کمک می کند. علاوه بر این، به عنوان یک ضد انگل از سیستم گوارش محافظت می کنند.

7- درمان ضعف جنسی

این نوشیدنی برای تقویت قوای جنسی مفید است. حتی مصرف سیر جوشیده برای تقویت نیروی جنسی در زنان و مردان هم دارویی موثر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، سیر باعث تحریک میل جنسی هم در مردان و هم در زنان می شود. علاوه بر این، برای رفع اختلالات نعوظ در مردان و افزایش حفظ سلامت پروستات موثر واقع می شود.

8- درمان بی خوابی

 شیر برای رفع بی خوابی یک ماده موثر است و سیر هم کمک کننده آن می باشد. پس باید بدانید، شیر سیر برای رفع بی خوابی به طور موثر مناسب است، زیرا تریپتوفان موجود در شیر، اسید آمینه مورد استفاده بدن برای تولید سروتونین و ملاتونین (عناصری که باعث تحریک مغز برای استراحت و خواب می شوند)، افزایش می دهد، در نتیجه استفده از شیر سیر قبل از خواب به رفع بی خوابی و کیفیت آن کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق سیر را با خواص پایین آورنده فشار خون، تنظیم کننده قند خون و چربی خون، ضد مسمومیت حاصله از نیکوتین سیگار و آلودگی هوا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

21
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. زهره چی
    11 آبان 1401

    عالی بود

    • عطارک
      12 آبان 1401

      درود بر شما

      از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و پیروز باشید????

    • ناشناس
      3 دی 1401

      سلام منم سینم خوب شد افرین

    • امیرحسین
      3 دی 1401

      سلام جان جان

    • ناشناس
      7 اسفند 1401

      سلام میگم برای درمان کامل اسم تاچند روز باید سیر شیر بخوریم

      • امیر
        12 اسفند 1401

        شما روزی ۳ بار صب بعدظهر و شب قبل خواب برای ۴۰ روز میل کن مطمعن باش کل امراض بدنت از بین میره

    • لیلا
      11 آبان 1402

      سلام بسیار عالی بود

      • عطارک
        14 آبان 1402

        درود بر شما

        بسیار خوشحالیم که مطالب این مقاله مورد توجه و رضایت شما بوده است؛

        شاد و سلامت باشید

      • ناشناس
        8 دی 1402

        سلا م ممنون میشم مقدارش بگید لطف میکنید

  2. ناشناس
    11 آبان 1401

    خیلی خوبه من سینه ام چرکی بود

    • عطارک
      12 آبان 1401

      درود بر شما

      از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

      شاد و پیروز باشید????

  3. ناشناس
    3 مرداد 1401

    سلام میشو چند حبه سیر را له کرد باشید بجوشانیم بعد بزاریم تو یخچال کم کم مصرف کرد؟؟؟

    • رامین
      27 اسفند 1401

      نحوه آماده کردن نسخه ها رو لطفا درست بگین مثلا زمان پخت یا اینکه سیر درسته باشه یا رنده بشه له بشه یاد بیاریم خب اینا خیلی مهمه

    • ناشناس
      30 خرداد 1402

      سلام من ۵سال مرتب تو خنده و گریه سرفه میکنم سرفه خلط دار میشه کمکم کنید

  4. مرضیه تعالی
    10 اسفند 1400

    لطفا دقیقتر بفرمایین که آیا سیر را باید خرد ویا له کنیم دورن شیر یا نه و چند دقیقه یا ثانیه بجوشد من مشکل گوارشی دارم و دکتر طب سنتی بهم دستور شیر و سیر را داده ولی هنوز اجرا نکردم و سوال دیگه اینکه میشه تعداد حبه ی کمتری به این شیر زد چون معده من حساسه و تحمل این تعداد سیر را فکر نکنم داشته باشه تشکر فراوان از زحمتی که می کشید بدرو

  5. امید
    27 فروردین 1399

    سلام نحوه مصرفش هم بی زحمت بگین، مثلا سه بار در روز، ناشتا، یا هر نوبت چ قدر

    • عطارک
      30 فروردین 1399

      درود بر شما
      با در نظر گرفتن مزاج، طبع، نوع بیماری، جنسیت و …، روش و مقدار مصرف در هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است، و بهتر است با تجویز پزشک طب سنتی مصرف شود.
      شاد و پیروز باشید.

  6. Armaghan
    23 بهمن 1398

    ممنون از معلومات نیک تان امید وارم در قسمت مقدار نوشیدن (سیر شیر ) معلومات دهید (یک قاشق و یا هم یک لیوان …) طی یک روز . آیا میشود از این نوشیدنی از طرف شب نیز استفاده کرد .
    سپاس

    • عطارک
      24 بهمن 1398

      درود بر شما

      لطفا سوالتان را واضح تر بیان نمایید…

      • آرزو
        12 بهمن 1400

        سلام مرسی از اطلاعات خوبتون
        کاشکی میزان شیر و آب رو به لیوان مینوشتین اینطوری خیلی راحت تر میشد من الان نمیدونم ۵۰۰ میل شیرو چطوری تشخیص بدم میزانشو
        و اینکه سیر باید له بشه داخل شیر؟ و باید خورده بشه خود سیر؟

        • ندا
          26 بهمن 1402

          هر لیوان شیر 200 میلی لیتر

0