فواید فوق العاده هلو برای سلامتی

1435 بازدید
15 اسفند 97
سمانه

فواید فوق العاده هلو

چه چیزی بهتر از سالم ماندن و خوردن چیز آبکی و شیرین مثل هلو !؟ هلو (Peach) میوه آب دار تابستانی است که اصالتا به چین و جنوب شرق آسیا بر می گردد. هلو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. هلو دارای مواد غنی همچون پروتئین، چربی سالم، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است. کالری 1 عدد هلو، 60گرم است. هلو همچنین سرشار از ویتامین آ، ای، ث و کا است.

فواید هلو

تحقیقات نشان داده است میوه های سنگی مانند هلو و آلوها به بدن برای مقابله با چاقی، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و سندروم متابولیک کمک می کند. در ادامه با فواید فوق العاده هلو آشنا می شویم.

فواید فوق العاده هلو برای سلامتی

فواید فوق العاده هلو برای سلامتی

هلو سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها کمک کننده های موثری برای بدن هستند، هلو سرشار از آنتی اکسیدان است که به مقابله با بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

هلو به کاهش وزن کمک می کند.

هلو مقدار زیادی فیبر دارد. شناخته شده است که فیبر به کاهش وزن، کاهش کلسترول، کاهش قند خون و تعادل فشار خون کمک می کند. لازم نیست در روز فیبر زیادی مصرف کنیم 30 گرم فیبر در روز برای کاهش وزن کافیست، به همین دلیل هلو یک میوه عالی برای کاهش وزن است.

هلو از ایجاد سرطان جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهند هلو از رشد سلول های بدخیم سرطانی جلوگیری می کند. مطالعات اخیر در دانشگاه آمریکا به این نتیجه رسیده است که پلی فنول های موجود در هلو رشد سلول های سرطانی در پستان ها را از بین می برند. یک موسسه سوئدی حضور ترکیب دیگری را به نام کافئین را در هلو یافت که مهار کننده کولون و سرطان است. دو ماده که هلو را در درمان سرطان موثر می کند وجود کلرژن و اسیدهای نوکلروژنیک است.

فواید فوق العاده هلو برای سلامتی

فواید فوق العاده هلو برای سلامتی

هلو درمانی عالی برای پوست است.

هلو سرشار از ویتامین آ است، چیزی که در بهبود سلامتی پوست بهتر است. هلو همچنین رنگ و ظاهر پوست را عالی می کند، به دلیل ویتامین ث سرشار از آنتی اکسیدان است که برای سلامتی پوست موثر است. باعث کم کردن چین و چروک می شود. بافت پوست را در مقابل آلودگی ها و نور خورشید محافظت می کند.

هلو برای سلامتی قلب مفید است.

هلو به دلیل ترکیب بیولوژیک منحصر به فردی که دارد ترکیبی موثر برای حفظ سلامت قلب است. طبق تحقیقات آب هلو بدون اضافه کردن شکر برای بیماری های قلبی- عروقی درمانی موثر است. همچنین وجود ویتامین ث، پتاسیم و منیزیم برای سلامتی قلب موثر است. هلو برای کاهش فشار خون نیز مفید است.

هلو به هاضمه کمک می کند.

فیبر موجود در هلو به هاضمه و بهبود هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این هلو برای تمیز کردن کبد نیز میوه موثری است.

 

همچنین بخوانید:  معرفی خواص میوه هلو و برگ درخت هلو

 

چگونه هلو بخوریم؟!

هلو یکی از میوه های مورد مصرف در سراسر جهان است. در کنار فواید خاص هلو طعم فوق العاده آن باعث می شود هلو طرفداران زیادی داشته باشد. این میوه را به صورت موارد زیر می توانید مصرف کنید.

-میوه را بخورید. کافیست میوه را به خوبی بشویید و آن را بخورید اما هسته آن را نخورید زیرا سمی است.

– هلو را فریز کنید و هر زمان تمایل داشتید از آن استفاده کنید.

کره هلو نوع دیگر استفاده از هلو است. آن را به پن کیک، کیک، نان تست، حتی ماست و جو دوپرک خود می توانید اضافه کنید.

– دمنوش هلو، دمنوش هلو یک دمنوش گیاهی است که از برگ ها و پوست خشک شده درخت هلو تهیه می شود، دمنوش هلو برای کاهش وزن موثر است.

– ژله یا مربا هلو، را می توان در خانه تهیه و استفاده کرد.

دستور تهیه مربا هلو

برای درست کردن مربا هلو به هلو، شکر، آب لیمو، ژلاتین گیاهی در صورت تمایل، نیاز است. این مربا را تا سه هفته در یخچال و یک سال در فریزر باقی می ماند.

  • سه فنجان هلو
  • شکر سفید شش فنجان
  • ژلاتین گیاهی 2 بسته
  • آب لیمو یک سوم فنجان

سه فنجان هلو تازه و خرد شده، با شش فنجان شکر را در کاسه ای مخلوط کنید. مواد را در حدود 10 دقیقه هم بزنید. ژلاتین گیاهی را با آب لیمو مخلوط کنید، اگر تمایل به استفاده از ژلاتین گیاهی ندارید از آن استفاده نکنید، این مواد را به هلو اضافه کنید. مواد را با هم بزنید تا کاملا شکر به خرد مواد برود. مواد را در انتها داخل شیشه یا ظرف مربا بریزید و داخل یخچال یا فریزر بگذارید.

توجه کنید!

در صورت استفاده زیاد از هلو ممکن است به سرطان، واکنش های آلرژیک و نفخ کولورکتال دچار شوید، پس در مصرف هلو زیاده روی نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته هلو را با خواص کاهش دهنده چین و چروک پوست، مرطوب کننده و نرم کننده پوست، مسهل و بهبود در روند هضم غذا، درمان کننده گوش درد، درمان کننده بوی بد دهان، مناسب برای درمان زخم معده، درمان کننده ریزش و شوره مو، درمان کننده سندروم پیش از قاعدگی، درمان کننده تنگی نفس، سرشار از ویتامین ای و کوچک کننده منافذ باز پوست، تصفیه کننده خون، مفید برای بیماران کلیوی، درمان کننده درد های رماتیسمی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0