topNotif

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

2256 بازدید
01 شهریور 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری از نظر علمی با نام Auricularia polytricha شناخته می شود، یک قارچ وحشی خوراکی است. همچنین به دلیل شکل گوش آن به عنوان گوش درخت یا گوش ابر نیز معروف است. قارچ سیاه معمولا به عنوان انگلی ضعیف در اطراف تنه درختان در جنگل های برگریز مرطوب رشد می کند و با بافت ژلاتینی متمایز می شود. رنگ آن قهوه ای تیره تا بنفش است و قطر آن از 7 تا 40 میلی متر متغیر بوده و با موهای ضخیم پوشانده شده است. این مقاله درمورد فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

 

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری چیست؟

منبع غنی آنتی اکسیدان

منبع غنی آنتی اکسیدان است و به مبارزه با استرس اکسیداتیو و کاهش خطر عفونت و برخی بیماری های دیگر کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعه ای که در 2004 در Food Chemistry منتشر شد نشان می دهد که عصاره قارچ سیاه حاوی پروتئینی است که به ارتقاء سیستم ایمنی بدن و تقویت پاسخ ایمنی کمک می کند.

کاهش کلسترول خون

یکی از مطالعاتی که روی موش ها انجام شد و در مجله Biotechnology Letters در سال 2002 منتشر شد نشان می دهد که خوردن قارچ سیاه که حاوی برخی از ترکیبات بیولوژیکی می باشد می تواند به کاهش سطح کلسترول مضر در خون و همچنین به کاهش سطح کل کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: خواص قارچ خوراکی و بهترین روش پخت و نگهداری آن

 

ضد سرطان

یک مطالعه مقدماتی و آزمایشگاهی که در مجله European Research and Technology Journal در سال 2009 منتشر شد، نشان می دهد که خوردن قارچ سیاه می تواند به مبارزه با سلول های سرطانی کمک کند و با تحریک سلول های ماکروفاژ اثرات ضد سرطانی دارد. شایان ذکر است که این اثر نامشخص است زیرا مطالعات تنها بر روی سلول های جدا شده و در آزمایشگاه انجام شده و تاثیر آن بر انسان هنوز مشخص نیست.

مفید برای کبد

مطالعه ای روی موش ها که در مجله Biomedicine منتشر شده است نشان می دهد که خوردن قارچ سیاه می تواند با کاهش واکنش التهابی، کاهش استرس اکسیداتیو و تجمع چربی در کبد، خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد.

درمان کم خونی

قارچ گوش ابری به دلیل مقادیر بالای آهن برای بهبود گردش خون و پیشگیری و درمان کم خونی بسیار مفید می باشد.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با قارچ دنبلان و انواع آن

 

مفید برای لاغری و کاهش وزن

اعتقاد بر این است که قارچ گوش ابری به دلیل مقادیر بالای فیبری که دارد به کاهش اشتها کمک می کند و با جلوگیری از پرخوری باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

طریقه مصرف قارچ گوش ابری

قارچ های سیاه معمولا به صورت خشک فروخته می شوند و باید حداقل یک ساعت قبل از خوردن در آب گرم خیس شوند. اندازه قارچ های سیاه هنگام خیساندن 3 تا 4 برابر افزایش می یابد. از قارچ گوش ابری در تهیه سوپ استفاده می شود و می توان آن را به انواع قارچ ها نیز اضافه کرده و مصرف نمود.

 

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

فواید قارچ سیاه یا قارچ گوش ابری ؛ طریقه مصرف و عوارض آن

 

عوارض و موارد منع مصرف قارچ سیاه

شایان ذکر است که خوردن قارچ سیاه هیچ عارضه جانبی ندارد. با این حال، برای از بین بردن باکتری های مضر، قبل از خوردن یا پختن باید در آب خیس شود. همچنین ترجیح داده می شود انواع خشک شده آن ها را در بازار خریداری کنید. این به این دلیل است که قارچ ها به طور کلی آلاینده های محیط را جذب می کنند، علاوه بر این که اگر یک نوع قارچ سمی در کنار آن رشد کرده باشد، می تواند منجر به مسمومیت شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ هندی را با خواص  مسکن، ضد کرم، ضد التهاب و مقوی میل جنسی، نیرو دهنده جسمی و فکری، آرام کننده ذهن، کمک به خواب راحت و عمیق و کاهش استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0