topNotif

فواید لوتئین برای سلامت چشم و 5 منبع خوراکی آن را بشناسید

2410 بازدید
19 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

فواید لوتئین برای سلامت چشم

لوتئین (Lutein) یک عنصر مرتبط با ویتامین آ است،که در چشم ذخیره شده که برای بینایی بسیار ضروری است. علاوه بر این، لوتئین به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی عمل می کند و بدن ما را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و رگ های خونی را سالم نگه می دارد. لوتئین عمدتا در سبزیجات سبز برگ دار و تیره یافت می شود. در ادامه، فواید لوتئین برای سلامت چشم و 5 منبع خوراکی آن را بشناسید.

فواید لوتئین برای سلامت چشم و 5 منبع خوراکی آن

فواید لوتئین برای سلامت چشم و 5 منبع خوراکی آن

فواید لوتئین برای سلامتی بدن

لوتئین به عنوان یکی از کاروتنوئیدهای طبیعی شناخته شده‌است. این ماده مفید برای پیشگیری از انواع بیماریهای چشمی مفید است. به پیشگیری از بیماری‌های پوستی نیز کمک کرده و چربی پوست را حفظ می کند. برای مقابله با بیماری های قلبی و عروقی به ویژه، بیماری تنگی عروق مفید است. به علاوه مصرف روزانه مواد غذایی حاوی لوتئین باعث جلوگیری از ضخیم شدن دیواره رگ‌ها و نیز گرفتگی عروق می شود. بدن را در برابر بیماری های خطرناکی چون سرطان محافظت می کند. لوتئین به عملکرد  سیستم مغزی نیز کمک می کند.

ذرت

ذرت حاوی لوتئین و پتاسیم فراون است. همچنین،غنی از فیبر و ویتامین ب می باشد، از این رو، باید ذرت مصرف شود. همچنین، ذرت بو داده شده (پاپ کورن) شامل لوتئین و فیبر است. البته ذرت بو داده شده با نمک و کره فراوان برای سلامت بدن مفید نیست و مصرف آن را باید کاهش داد. ذرت به دلیل فراوانی لوتئین برای محافظت از چشم ها بسیار موثر است.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز غنی از لوتئین بوده که برای چشم بسیار مفید می باشد. خوردن روزانه تخم مرغ، از آسیب به  سلول های چشم جلوگیری می کند. کاروتنوئید از عنصر لوتئین تشکیل شده است. این عنصر در فراوانی در تخم مرغ نسبت به سایر مواد دیگر یافت می شود. دو عنصر لوتئین و زاگزانتین (Zeaxanthin) در تخم مرغ،خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.

 

همچنین بخوانید: راهکارهایی برای مراقبت از چشم ها

 

پسته

پسته نیز برای چشم مفید است و همچنین از بیماری های چشمی مانند آب مروارید، تاری دید و ضعف عضلات چشم، محافظت می کند. پسته، چشم را در برابر آسیبهای عضلانی (مشکل رایج سالمندان) محافظت می کند. این آسیب ها سبب کاهش بینایی نیز میشود. در پسته، دو آنتی اکسیدان ها به نام لوتئین و زاگزانتین یافت می شود که رادیکال های آزاد را از بین می برند و از سلول ها محافظت می کنند.

کیوی

کیوی، سرشار از لوتئین است که پوست و بافت بدن را سالم نگه می دارد. با مصرف لوتئین، بسیاری از بیماری های جدی چشم برطرف می شود، زیرا، لوتئین بافت بسیار ظریف و حساس چشم را تغذیه می کند. اکثر مشکلات چشم نیز بر اثر تخریب این بافت ایجاد می شود. کیوی نسبت به سایر میوه ها، بهترین منبع لوتئین محسوب میشود. حدود 171 میلی گرم لوتئین در یک کیوی بزرگ یافت می شود. علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین آ در کیوی وجود دارد که چشم ها را سالم نگه می دارد.

اسفناج

اسفناج غنی از لوتئین است. علاوه بر لوتئین، اسفناج حاوی آهن، کلسیم،پتاسیم، ویتامین آ،ویتامین ث، ویتامین کا و فیبر می باشد. تمام این عناصر برای بدن بسیار مفید و ضروری هستند. مقدار کالری در اسفناج کم است، بنابراین مصرف آن برای سلامتی مناسب است. علاوه بر اسفناج، لوتئین در سبزیجات برگ ‌دارو تیره رنگ مانند کلم برگ و کاهو با برگ‌های سبز تیره یافت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خلال پسته را با خواص درمان لاغری و ضعف جسمانی، زخم معده، تقویت معده، زیاد کننده اسپرم، تقویت کننده حافظه، درمان تاول دهان، تقویت کننده کبد، تقویت کننده دندان و خوشبو کننده دهان، تقویت قلب و درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0