topNotif

فواید ماسک سیب برای پوست صورت (دستور تهیه چند نوع ماسک سیب)

3307 بازدید
25 تیر 99
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

پوست سالم و موهای زیبا با ماسک سیب

سیب میوه ای است سالم. شرح و توصیف خواص مفید سیب برای سلامتی، مثل شرح و توصیف داروخانه ای کوچک است. افرادی که به طور منظم سیب می خورند، تندرستی خود را تامین می کنند و علاوه بر آن از بروز بیماری های متعددی که به دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش می آیند جلوگیری می نمایند.

سیب نه تنها در اساطیر یونان و روایات سننتی به عنوان سمبل زیبایی نقش مهمی داشته است، بلکه در واقعیت نیز تاثیر به سزایی در زیبایی انسان دارد، گرچه معمولا این تاثیر نامحسوس است. اگر به طور منظم از عناصر حیاتی سیب استفاده شود بیش از هر چیز پوست، مو و دندان ها سالم خواهند بود، این تاثیر نه تنها از مصرف خوراکی سیب، بلکه مصرف خارجی آن نیز باعث سلامت و شادابی پوست می شود.

پوست آینه تمام کیفیت تغذیه ماست. پوست خسته، رنگ پریده، کدر و زرد حاکی از رژیم غذایی ناسالم و کمبود ویتامین ها و املاح معدنی ضروری است، زیرا در صورت کمبود املاح و ویتامین ها، روند پاکسازی و خون رسانی بافت ها به طور صحیح صورت نمی گیرد.

بین سلامت و شادابی و و ضعیت پوست رابطه دو جانبه تنگاتنگی حکم فرماست: تغییرات پوستی، جوش صورت و بیماری های پوستی ممکن است باعث بروز ناراحتی های روانی شدیدی شوند، از طرفی هیجانات عصبی و استرس نیز ممکن است تاثیراتی بر پوست داشته باشند. مصرف سیب تاثیر مثبتی بر جسم و روان دارد، زیرا ویتامین های گروه ب، ویتامین پ و عناصری همچون منیزیم و فسفر تاثیر آرام بخش دارند و باعث تمدد اعصاب می شوند، حتی خوردن سیب تازه لذت بخش، نشاط آور و برای اعصاب مطبوع است.

 

فواید ماسک سیب

فواید ماسک سیب

فواید سیب برای پوست

معمولا مشکلات شایعی همچون خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری های پوستی صعب العلاج، طولانی و مزمن را می توان با رژیم سیب مداوا کرد یا علائم بیماری را کاهش داد. این توانایی و قابلیت سیب به عناصر ترمیم کننده پوست مانند ریبو فلاوین، اسید پانتاتونیک، بیوتین، پیردوکسین و آهن مربوط است.

اسیدهای سیب اثر ضدالتهاب دارند و برای درمان پوست هایی با منافذ باز و پر از جوش حائز اهمیت هستند. برای بهره گیری از اثرات آرایشی سیب باید از آب سیب استفاده نمود. لذا برای بهداشت روزانه پوست کافی است صبح و شب، یک پنبه آغشته به آب سیب را به صورت و پیشانی بمالید و هفته ای یک بار از ماسک سیب استفاده کنید.

8 ماسک خانگی سیب، برای پوست سالم و زیبا

ماسک سیب

کسانی که می خواهند ویتامین کافی به پوست صورت خود برسانند می توانند به سادگی از سیب کمک بگیرند، و همچنین می توانید از پوست خیار و سایر میوه ها استفاده کنید. پوست یک یا دو عدد سیب را بگیرید و بلافاصله روی پوست صورت قرار دهید، خود میوه را بخورید. در صورت تمایل می توان سیب را رنده کرد و به صورت ماسک استفاده نمود. در هر صورت برای تاثیر سیب بر پوست به بیست دقیقه زمان نیاز خواهد بود، سپس صورت را با آب گرم، نه داغ، و پس از آن با آب سرد بشویید.

ماسک پوست سیب و عسل

از پوست سیب به عنوان یک ماده فعال در ماسک های صورت می توان استفاده کرد. یک سیب متوسط  ​​را پوست کنده و پوست را در مخلوط کن قرار دهید. یک قاشق غذاخوری عسل خام را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. برای بدست آوردن پوستی سالم، آن را به عنوان ماسک صورت دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک سیب، شیر و عسل

یک سیب کوچک را پوره (رنده) کنید. 2 قاشق غذاخوری شیر تازه و 3 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس آن را به طور مساوی روی پوست خود پخش کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس با آب بشویید.

 

همچنین بخوانید:  خوردن سیب با پوست چه مزیتی دارد؟

 

ماسک سیب و گندم

با ترکیب 1 قاشق غذاخوری سیب سبز پوره شده با 1 قاشق غذاخوری جوانه گندم، ماسک صورت عالی دیگری را آماده کنید. اگر به نظر می رسد این مخلوط خیلی چسبنده است، 2 قاشق چایخوری گلاب تازه به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کرده و روی پوست بمالید. بعد از 20 دقیقه بشویید. پوست شما نرمتر و روشن تر به نظر می رسد.

ماسک سیب، جو دوسر و عسل

2 قاشق غذا خوری جو دوسر ریز خرد شده، 2 قاشق غذاخوری سیب خام پوره شده و 4 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خالص را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک صورت چسبناک تهیه کنید. گذاشتن آن روی پوست به مدت 20 تا 25 دقیقه به از بین بردن لایه سلول مرده و همچنین تغذیه موثر پوست کمک می کند.

ماسک سیب، خامه ترش و آب لیمو

در اینجا ماسک سیب بسیار مفیدی برای افراد دارای پوست چرب وجود دارد. یک سیب کوچک را رنده کنید و به ترتیب 2 قاشق غذاخوری خامه ترش و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به آن اضافه کنید. مخلوط را در تمام صورت خود به صورت یکنواخت بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک سیب، شیر و زرده تخم مرغ

این یکی دیگر از ماسک های صورت آسان برای پوست روشن و درخشان است. در یک کاسه، 1 زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری شیر خام را با 3 قاشق غذاخوری پوره سیب مخلوط کنید. با یک قاشق هم بزنید تا به خمیر یکدست تبدیل شود. روی پوست خود بمالید و حداقل نیم ساعت صبر کنید. سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب، عسل و ماست

با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری پوره سیب، 1 قاشق ماست ساده و 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک در کنار یکدیگر، یک ماسک مرطوب کننده و همچنین تغذیه کننده صورت را تهیه کنید. آن را به مدت 20 تا 25 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. به تدریج پوست شما روشن تر می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص ضدچاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0