فواید مثبت اندیشی برای سلامتی / 10 فایده مثبت اندیشی

1442 بازدید
04 خرداد 00
مروارید

فواید مثبت اندیشی برای سلامتی / 10 فایده مثبت اندیشی

مثبت اندیشی به مقابله با استرس کمک می کند و می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد. سعی کنید با تمرین های روزانه و پایبندی به آن ها، بر گفتگوی منفی با خود غلبه کنید. این مقاله درمورد فواید مثبت اندیشی برای سلامتی و 10 فایده مثبت اندیشی می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید مثبت اندیشی برای سلامتی / 10 فایده مثبت اندیشی

فواید مثبت اندیشی برای سلامتی / 10 فایده مثبت اندیشی

 

چرا مثبت اندیشی برای سلامتی مفید است؟

مشخص نیست که چرا افرادی که تفکر مثبت دارند از این فواید سلامتی برخوردار هستند. یک نظریه این است که داشتن یک دیدگاه مثبت به شما امکان می دهد تا بهتر با موقعیت های استرس زا کنار بیایید و اثرات منفی ای که استرس می تواند بر بدن شما داشته باشد کاهش می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که افراد مثبت و خوش بین تمایل به سبک زندگی سالم تری دارند. آن ها بیشتر به فعالیت بدنی می پردازند، رژیم غذایی سالم تری می خورند و بیش از حد سیگار نمی کشند و اعتیاد پیدا نمی کنند.

منظور از مثبت اندیشی چیست؟

مثبت اندیشی به معنای تلاش برای جعل حقایق و چشم پوشی از موقعیت های ناخوشایند زندگی نیست. مثبت اندیشی به این معنی است که با شرایط ناراحت کننده با روشی مثبت و مثمر ثمر برخورد می کنید و شما فکر می کنید بهترین اتفاق می افتد، مثبت اندیشی همیشه با صحبت با خود شروع می شود. صحبت با خود یک جریان بی پایان از افکار پنهان است که از سر شما عبور می کند. این افکار خودکار ممکن است مثبت یا منفی باشند. برخی از صحبت های شخصی شما حاصل خرد و منطق است. 

اگر بیشتر افکار در ذهن شما منفی باشد، قطعا نگاه شما به زندگی بدبینانه خواهد بود و اگر بیشتر افکاری که در ذهن شما می چرخند مثبت هستند، پس به احتمال زیاد شما یک خوش بین هستید، یعنی فردی هستید که تفکر مثبت را تمرین می کنید.

 

همچنین بخوانید: تاثیر افکار بر سلامتی بدن و زندگی سالم

 

10 فایده مثبت اندیشی را بدانید!

1. فواید طولانی مدت مثبت اندیشی روی سلامت بدن

محققان طبق بررسی های خود معتقدند، مثبت اندیشی می تواند فواید طولانی مدت روی سلامت بدن داشته باشد و حتی بسیاری از بیماری ها را درمان کند. البته هنوز جامعه پزشکی با شک و تردید به این مقوله می نگرد، اما تحقیقات نشان می دهد آنچه در ذهن ما می گذرد، اثر مستقیم روی سلامتی ما دارد.

2. طول عمر بیشتر با مثبت اندیشی

محققان آمریکایی، طی تحقیقات مختلفی که داشتند، متوجه شدند افرادی که نگاه مثبتی به زندگی دارند و شاد هستند، هفت تا ده سال بیش از افرادی عمر می کنند که این گونه نیستند.

هرچه اضطراب کمتر بشود، میزان آلوستاتیک (allostatic) در بدن کمتر خواهد شد. فشاری را که اندام های داخلی بدن بر اثر اضطراب طولانی مدت تحمل می کنند؛ بار آلوستاتیک، می نامند. محققان دانشگاه هاروارد می گویند، افکار مثبت فرآیند های زیست شیمی دیگری نیز در سلول های بدن ما فعال می کنند که در مورد آن ها هنوز به اندازه کافی آشنایی نداریم، این نوع فرآیند ها به کمک بدن می آیند و سلامتی مان را حفظ می کنند.

3. مثبت اندیشی در مصرف دارو و جراحی!

تحقیقات مختلف اثبات کرده است که استفاده از پدیده دارونما در جراحی ها بسیار موثر است. در برخی تکنیک های جراحی که به جراحی بدل معروف می باشد، بیمار تصور می کند تحت عمل جراحی کامل قرار گرفته، در صورتی که در جراحی بدل، فقط چند برش مختصر روی پوست ایجاد شده و یا روی بیماران جراحی های جزئی انجام می شود. جالب این است  که در بسیاری از مواقع جراحی بدل، مانند یک جراحی واقعی روی بیمار تاثیر گذار بوده است.

 

همچنین بخوانید: با این راهکارهای جادویی انرژی منفی را از بدن خود خارج کنید

 

4. استرس زدایی با مثبت اندیشی

آیا شما نیمه پر فنجان را نگاه می کنید یا نیمه خالی را ؟ نحوه پاسخ شما به این سوال قدیمی تفکر مثبت، بیانگر نگرش شما به زندگی، رفتار شما با خود و خوش بین یا بدبین بودن شماست و در واقع، این دیدگاه می تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد.

برخی از مطالعات در حال حاضر نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی مانند خوش بینی و بدبینی می تواند سلامتی ما را تحت تاثیر قرار دهد. مثبت اندیشی، که معمولا با خوش بینی همراه است، یک قسمت اساسی در مدیریت استرس می باشد. مدیریت موثر استرس فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر تمایل زیادی به بدبینی دارید، ناامید نشوید. شما می توانید مهارت های مثبت اندیشی را بیاموزید.

سایر فواید مثبت اندیشی برای سلامتی

محققان به تلاش خود برای کشف تاثیرات مثبت اندیشی و خوش بینی بر سلامتی ادامه می دهند. فواید تفکر مثبت برای سلامتی شامل موارد زیر است:

5. میزان پایین تر افسردگی

6. لذت بردن از زندگی سالم

7. افزایش مقاومت در برابر سرماخوردگی و بهبود سریع تر بیماری ها

8. لذت بردن از سلامت روحی و جسمی بهتر

9. سلامت قلب و عروق را بهبود بخشیده و خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهید.

10. مهارت های مقابله ای در مواقع سخت و استرس زا بهبود می یابد.    

 

فواید مثبت اندیشی برای سلامتی / 10 فایده مثبت اندیشی

فواید مثبت اندیشی برای سلامتی / 10 فایده مثبت اندیشی

 

آیا مثبت اندیش هستید یا منفی نگر؟

آیا مطمئن نیستید که صحبت خودتان مثبت است یا منفی؟ برخی از اشکال رایج گفتگوی منفی با خود عبارتند از:

اگر جنبه های منفی یک موقعیت را بزرگ کنید و تمام جنبه های مثبت را نادیده بگیرید:

به عنوان مثال، شما یک روز شگفت انگیز در محل کار خود داشتید. شما تمام کارهای خود را قبل از زمان تعیین شده به اتمام رسانده اید و از انجام سریع و دقیق کار تشویق شده اید. اما عصر فقط شما بر روی برنامه خود تمرکز می کنید تا کارهای بیشتری انجام دهید و تعارفاتی که دریافت کرده اید را فراموش خواهید کرد.

اتفاقات و حوادث را شخصی می کنید:

وقتی اتفاق بدی رخ می دهد، خود به خود خویشتن را مقصر می دانید. به عنوان مثال، شنیده اید که یک شب بیرون رفتن با دوستان خود را لغو کرده اید و تصور می کنید که چون برنامه را تغییر داده اید هیچ کس شما را دوست ندارد.

احساس فاجعه:

شما به طور خودکار انتظار بدترین ها را دارید. در کافه سفارشی غیر از آنچه می خواهید دریافت می کنید و سپس به طور خودکار فکر می کنید که بقیه روز شما نیز یک فاجعه خواهد بود.

شما همه چیز را خوب یا بد می بینید:

هیچ مصالحه ای وجود ندارد. احساس می کنید باید کامل باشید وگرنه کاملا شکست خورده اید.

چگونه مثبت اندیش باشیم؟

ممکن نیست یک نفر صبح از خواب بیدارشود و بگوید از این لحظه به بعد، مثبت اندیش و خوشبین خواهم بود. وقتی سخن از قدرت مغز در درمان بیماری ها به میان می آید، باید روش هایی برای تغییر ذهنیت افراد پیش گرفت و آن ها را به سمت مثبت بودن پیش برد و گاهی اوقات علم، قوه تخیل و اراده خواهد توانست این کار مهم را انجام دهد. در جواب این که چگونه مثبت نگر باشیم می توانید مقاله “چگونه مثبت اندیش باشیم؟ 12 راهکار مفید برای مثبت اندیش بودن” را بخوانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اسپند رنگی را با خواص ضد افسردگی، آرامش بخش، ضد میکروب، خواب آور و درمان بی خوابی، تب بر، درمان آسم، رفع حالت تهوع، درمان صرع، رفع قرمزی چشم، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0