فواید منیزیم برای پوست و مو

4192 بازدید
30 بهمن 97
بهاره
,

فواید منیزیم برای تقویت و رفع مشکلات پوست و مو

منیزیم (Magnesium) چهارمین فلز فراوان موجود در سلول ها پس از کلسیم، فسفر و پتاسیم است. منیزیم با تنظیم فشار خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از میگرن و کاهش التهاب قاعدگی، به حفظ سلامت بدن کمک می کند. اما این عنصر تنها برای مراقبت از اندام های داخلی بدن نیست. این فلز قوی نیز برای حفظ زیبایی پوست و مو ضروری است. حال در این مقاله، با فواید منیزیم برای پوست و مو آشنا شوید.

 

فواید منیزیم برای پوست و مو

فواید منیزیم برای پوست و مو

 

فواید منیزیم برای پوست و مو

جلوگیری از چین و چروک

آنزیم هایی که تنظیم کننده، تکثیر و ترمیم DNA می باشند، نیاز به قدرت آنتی اکسیدانی مانند منیزیم برای انجام این عمل دارند. فقدان منیزیم، پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب آسیب رادیکال های آزاد مانند ایجاد چین و چروک و التهاب می شوند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سلول های پوستی که بدون منیزیم رشد می کنند، نسبت به حملات رادیکال های آزاد، دو برابر آسیب پذیرتر هستند. بدون بهبود DNA و ادامه حمله رادیکال های آزاد مزاحم، ایجاد چین چروک افزایش می یابد. در نتیجه برای پیشگیری از چین و چروک، موادغذایی حاوی منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پیشگیری از اگزما و آلرژی های پوستی

اگزما اغلب نشانه ای از کمبود منیزیم است. هنگامی که سطح منیزیم کم است، بدن شروع به تولید هیستامین می کند. هیستامین باعث ایجاد خارش پوست و لکه های قرمز می شود که ناشی از عروق خونی است که مایع را به پوست و بافت ها می رساند. کمبود منیزیم همراه با تولید هیستامین نیز باعث کاهش سطح اسیدهای چرب پوست می شود. این چربی ها در شرایط ایده آل، باعث انعطاف پذیری و رطوبت می شود و با کاهش آن ها، خشکی و آلرژی های پوستی را ایجاد می کند.

 

همچنین بخوانید:  پروتئین برای رشد مو، تقویت ریشه مو و درخشندگی آن، به چه میزان موثر است؟

 

کاهش التهاب و آکنه

بر اساس تحقیق انجام شده در سال 2007 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، محققان دریافتند که منیزیم به کاهش التهاب کمک می کند. همچنین، منیزیم به حفاظت از پوست در برابر باکتری هایی که عامل آکنه پوستی هستند و به بافت سالم پوست حمله می کنند، کمک می کند.

جلوگیری از ریزش مو

منیزیم همچنین به کاهش ریزش مو کمک می کند. این عنصر رشد مو و تراکم آن را افزایش می دهد و با رادیکال های آزاد که می تواند به موها آسیب برساند و منجر به ریزش شوند، مقابله می کند.

منابع غذایی منیزیم

منیزیم را می توانید از سبزیجات تیره و برگدار مانند اسفناج، آجیل ها مانند بادام و بادام زمینی و همچنین، دانه هایی مانند تخم کدو و آفتابگردان تامین کنید. منیزیم نیز در برخی از میوه ها مانند انبه، موز و خربزه موجود است. همچنین، دارای میزان بالایی در ماهی، میزان متوسطی در گوشت و محصولات لبنی است. به خاطر داشته باشید که غذاهای خام و بخار پز بهترین راه جذب این عنصر هستند. زیرا، حرارت بیش از حد می تواند منیزیم مواد غذایی را کاهش دهد، بنابراین از حرارت دادن بیش از حد مواد غذایی به ویژه سبزیجات، اجتناب کنید.

میزان مصرف منیزیم مورد نیاز روزانه بدن

میزان مجاز مصرف منیزیم برای مردان بالای 19 سال حدود 400 تا 420 میلی گرم در روز و برای زنان بالای 19 سال، 310 تا 320 میلی گرم در روز می باشد. این میزان مصرف در زنان باردار روزانه 350 تا 400 میلی گرم می رسد.

بهترین روش تامین منیزیم از طریق رژیم غذایی است. سعی کنید تا حد امکان از مصرف مکمل های منیزیم اجتناب کنید. مصرف مواد غذایی سرشار از منیزیم، برای بدن مضر نمی باشد و مصرف بیش از حد مکمل های منیزیم باعث اسهال، تهوع، استفراغ، فشار خون پایین، مشکلات کلیوی، سکته قلبی و افسردگی می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم کدو را با خواص سلامت دستگاه تناسلی و مجاری ادراری، درمان پروستات، تقویت مغز و اعصاب، درمان خارش سر، درمان سرفه و خشونت سینه، پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش میل جنسی آقایان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميایی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    27 اسفند 1401

    جالب بود

0