فواید و عوارض مصرف روغن خردل / 15 فایده روغن خردل برای بدن

2672 بازدید
26 فروردین 00
مروارید

فواید و عوارض مصرف روغن خردل / 15 فایده روغن خردل برای بدن

 از روغن خردل در هند و بنگلادش و برخی کشور ها برای پخت و پز و درمان بسیار استفاده می شود. در برخی از کشورها به دلیل اعتقاد به سمی بودن این ماده، فروش آن ممنوع شد و اگر هدف از استفاده از آن فقط محدود به ماساژ باشد، ممکن است مجاز به استفاده باشد. این مقاله درمورد فواید و عوارض مصرف روغن خردل و 15 فایده روغن خردل برای بدن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید و عوارض مصرف روغن خردل / 15 فایده روغن خردل برای بدن

فواید و عوارض مصرف روغن خردل / 15 فایده روغن خردل برای بدن

 

15 فایده روغن خردل برای بدن

روغن ضروری خردل حاوی ترکیبات شیمیایی مختلفی است که فواید زیادی برای بدن دارد و در زیر برخی از این فواید را ذکر می کنیم:

1. فواید روغن خردل برای قلب

پخت غذا با روغن خردل سلامت قلب را تقویت می کند. دلیل این امر این است که این روغن حاوی چربی های اشباع نشده است، که باعث افزایش سطح کلسترول خوب خون می شود و میزان کلسترول مضر را کاهش داده و منجر به کاهش سطح چربی ها می شود و بنابراین نتیجه آن جلوگیری از چاقی و پیشگیری از بیماری کلیه نیز می باشد.

2. ضد باکتری

استفاده از روغن خردل برای ماساژ، در درمان برخی از عفونت های قارچی و باکتری های پوستی مفید است و مصرف آن می تواند با عفونت های ناشی از باکتری، به ویژه در در دستگاه گوارش و روده بزرگ و عفونت های دستگاه ادراری مقابله کند. بنابراین، این روغن را می توان به عنوان “یک ماده ضد باکتری” توصیف کرد.

3. بهبود هضم

روغن خردل برای بهبود کارایی فرآیند هضم و دفع مفید است، زیرا باعث افزایش ترشح صفرا از کبد، معده و طحال می شود و یکی از راه حل ها برای باز کردن اشتها است، به این دلیل که روده را تحریک کرده و باعث تحریک دستگاه گوارش برای ترشح آب می شود. در نتیجه احساس گرسنگی را افزایش می دهد.

4. مفید برای مو

روغن خردل برای سلامتی و نشاط مو مفید است، زیرا در این روغن اسیدهای چرب مانند “اولئیک” و “لینولئیک” وجود دارد که باعث تغذیه فولیکول های مو و تقویت آن ها می شوند، علاوه براین، این روغن باعث گردش خون در پوست سر شده و به درمان موهای سفید و خشکی مو کمک می کند. این روغن را سه بار در هفته روی پوست سر و موها بگذارید به مدت سه ساعت بماند و سپس بشویید.

 

همچنین بخوانید: خواص دارویی و درمانی خردل

 

5. پوست

مزایای روغن خردل پوست شامل موارد زیر است:

  • روغن خردل برای سلامتی و لطافت پوست مفید است، زیرا لکه های ناشی از آفتاب سوختگی را درمان می کند.
  • روغن خردل حاوی ویتامین ای است که به بهبود سلامت پوست کمک می کند. این ماده از پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه ماورا بنفش و آلودگی محافظت می کند.
  • روغن خردل برای محافظت در برابر پیری زودرس و چین و چروک بسیار مفید است. باعث کاهش چین و چروک و خطوط ظریف روی پوست می شود و سلامت پوست را بهبود می بخشد.
  • روغن خردل خارش پوست را از بین می برد.
  • ویتامین ای موجود در روغن به گردش خون کمک می کند. ترجیح داده می شود هنگام استفاده از آن برای اولین بار احتیاط کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد بثورات یا تورم شود.
  • روغن خردل یک روغن ماساژ خوب است، به ویژه برای نوزادان، زیرا حاوی ویتامین ای است که سلامت پوست را بهبود می بخشد، اما باید با احتیاط فراوان و با دستورالعمل های خاص استفاده شود زیرا می تواند باعث حساسیت پوست شود.
  • روغن خردل از پوست در برابر اشعه UV محافظت می کند.
  • روغن خردل باعث گردش خون در پوست می شود.

سایر فواید روغن خردل

6. از روغن خردل رقیق شده می توان در مناطق دردناک یا در مناطقی که نیاز به درمان دارند، به عنوان روغن ماساژ استفاده کرد. در صورت استفاده از آن برای ماساژ، یک محرک خوب برای گردش خون می باشد.

7. با باکتری های مضر مانند: باکتری هایی به نام لیستریا و سالمونلا مقابله می کند، زیرا ماده ای قوی در برابر میکروب ها است.

8. روغن خردل با قارچ ها مبارزه می کند، زیرا به طور موثری نوع خاصی از مخمرها را که برای بدن مضر است از بین می برد.

9. روغن خردل با تحریک کار غده تیروئید، دمای بدن را کاهش می دهد.

10. التهاب را کاهش می دهد، زیرا دارای خواص ضد التهابی است.

11. روغن خردل برای درمان آرتریت بسیار مفید است.

12. برای کاهش عفونت های قفسه سینه مانند برونشیت و ذات الریه بسیار مفید است.

13. از روغن خردل برای کاهش درد در بدن، استفاده می شود.

 

فواید و عوارض مصرف روغن خردل / 15 فایده روغن خردل برای بدن

فواید و عوارض مصرف روغن خردل / 15 فایده روغن خردل برای بدن

 

14. سطح کلسترول را بهبود می بخشد و باعث کاهش تری گلیسیرید در خون می شود، که به نوبه خود از چاقی و بیماری های کلیوی جلوگیری می کند.

15. روغن خردل باکتری های موجود در دندان را از بین می برد و همچنین به درمان کانال ریشه کمک می کند.

عوارض جانبی روغن خردل

روغن خردل خطرات زیادی دارد، بنابراین باید با احتیاط استفاده شود. این خطرات شامل موارد زیر است:

  • روغن خردل می تواند برای انسان خطرناک باشد، زیرا برخی مطالعات نشان داده اند که در صورت مخلوط شدن با روغن آرژنین که مخلوطی است که روی برخی غذاهای هندی قرار می گیرد، می تواند باعث از بین رفتن گلبول های قرمز بدن شود.
  • روغن خردل می تواند در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند، بنابراین مقدار کمی از آن باید در بخشی از بدن به دور از صورت و ریه ها آزمایش شود و باید 24 ساعت صبر کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ واکنش آلرژیک ندارد.
  • روغن خردل برای کودکان و نوزادان، نباید استفاده شود. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خردل سیاه را با خواص ضد درد، ضد سم، خواب آور، مسهل، ضد نفخ، ضد باروری، سقط کننده جنین، قی آور، ادرار آور، محرک، مقوی معده، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0