topNotif

فواید ومضرات قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز در منزل

1612 بازدید
21 تیر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید و مضرات قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز در منزل

قهوه سبز دانه های قهوه خام و نسوخته است که فواید مختلفی برای سلامتی دارند. در درجه اول برای کاهش وزن استفاده می شود، همچنین می تواند به تنظیم قند خون، بهبود مهارت های شناختی و حافظه در بزرگسالان و افراد مسن، کنترل قند خون و درمان بسیاری از مشکلات سلامتی کمک کند. این مقاله درمورد فواید و مضرات قهوه سبز و طرز تهیه قهوه سبز در منزل می باشد، با ما همراه باشید؛

 

فواید و مضرات قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز در منزل

فواید و مضرات قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز در منزل

 

فواید قهوه سبز چیست؟

شواهدی وجود دارد که قهوه سبز می تواند متابولیسم را تحریک کند (تبدیل کالری و اکسیژن به انرژی). متابولیسم فقط مربوط به هضم نیست. بلکه تعیین می کند که کلیه سلول های بدن از جمله سلول های قلب، ریه، کلیه، کبد و مغز به خوبی کار کنند. در ادامه برخی از مزایای قهوه سـبز آورده شده است:

 

همچنین بخوانید: با خواص بی نظیر قهوه برای سلامتی آشنا شوید

 

1. کاهش وزن با قهوه سبز

طبق بررسی مطالعات منتشر شده در Gastroenterology Research & Practice، قهوه سـبز برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، نسبتا مفید می باشد. محققان گزارش دادند که افراد در نتیجه مصرف عصاره قهوه سبز از 1 تا 8 کیلوگرم وزن کم کردند.

2. قهوه سبز مفید برای دیابت

اسید کلروژنیک یکی از فراوانترین پلی فنل ها در غذاهایی است که می خوریم. پلی فنول ها مواد شیمیایی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی هستند. آن ها نه تنها با رادیکال های آزاد (که سلول ها را از بین می برند) مبارزه می کنند، بلکه تصور می شود که به تنظیم قند خون (گلوکز) نیز کمک می کنند. مطالعه ای در سال 2010 گزارش داد که اسید کلروژنیک با دوز 5 میلی گرم در هر کیلوگرم از وزن بدن، قادر به عادی سازی سطح گلوکز در موش های دیابتی است.

بر اساس تحقیقات سال 2009 در استرالیا، بر روی انسان، مصرف روزانه سه تا چهار فنجان قهوه سـبز حاوی غلظت بالای اسید کلروژنیک، خطر دیابت نوع 2 را 30 درصد کاهش می دهد. قهوه سـبز، حاوی مقادیر بیشتری اسید کلروژنیک نسبت به نوع قهوه ای می باشد.

3. فشار خون بالا

قهوه سبـز می تواند فشار خون را کاهش دهد. طبق یک مطالعه در سال 2006 در ژاپن، مصرف عصاره قهوه سبز 140 میلی گرم در روز به مدت 12 هفته، فشار خون سیستولیک را 5 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را 3 میلی متر جیوه در بزرگسالان مبتلا به فشار خون کاهش می دهد.

نکته: این بدان معنا نیست که قهوه سـبز به نفع همه افراد مبتلا به فشار خون خواهد بود، زیرا این امر به ویژه در افرادی که به کافئین حساس هستند مضر بوده و فشار خون را بالا می برد.

4. بیماری آلزایمر

قهوه سبز می تواند از برخی علائم شناختی و روانشناختی بیماری آلزایمر جلوگیری کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که قهوه سبز می تواند عملکرد مغز و همچنین خلق و خوی را بهبود بخشد. طبق مطالعه ای که در سال 2012 در علوم اعصاب تغذیه انجام شد، مصرف عصاره قهوه سبز در موش ها به حفظ متابولیسم مغز در موش ها کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: خطرات مصرف زیاد قهوه برای سلامتی بدن

 

5. سرطان روده بزرگ

فواید قهوه سبز در پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمتر اثبات شده است. مطالعات طولانی مدت بر روی حیوانات نشان داده است که چگونه پلی فنول های موجود در قهوه می توانند از ایجاد تومورهای روده بزرگ جلوگیری کنند و گفته شده است که قهوه سبز شامل 14٪ اسید کلروژنیک، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

6. حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک می باشد

قهوه سبـز به عنوان یک نوشیدنی یا مکمل بهداشتی استفاده می شود، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک (ترکیباتی با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی) می باشد و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

7. حاوی کافئین

مانند قهوه بو داده، قهوه سـبز نیز حاوی کافئین است عصاره قهوه سبز می تواند تا 17 درصد کافئین داشته باشد. میزان کافئین دریافتی شما بسته به مارک، روش تهیه و مقدار مصرف متفاوت است. به خاطر داشته باشید که یک فنجان از این دم کرده سبز روشن طعم قهوه بو داده ای را که قبلا عادت کرده اید نخواهد داشت، زیرا طعم آن ملایم تر است و گفته می شود طعم آن بیشتر شبیه چای گیاهی است تا قهوه.

مضرات قهوه سبز 

عصاره های قهوه سبـز و قهوه سبز به طور کلی برای بزرگسالان بی خطر تلقی می شود، اما همانند قهوه معمولی، قهوه سبـز نیز ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند، به ویژه در افرادی که به کافئین حساس هستند. این عوارض شامل موارد زیر می باشد:

  • بیخوابی
  • عصبی
  • تحریک پذیری
  • ناراحتی معده
  • حالت تهوع
  • افزایش ضربان قلب
  • سردرد
  • زنگ زدن گوش

تهیه قهوه سبز در خانه

تهیه قهوه سـبز در خانه برای کاهش وزن آسان است، توصیه می شود به طور منظم آن را مصرف کنید تا فواید آن را زودتر ببینید، زیرا یک محصول طبیعی است و عاری از عوارض جانبی است (اگر آن را به طور متوسط ​​استفاده کنید). بهتر است چای یا قهوه معمولی را با قهوه سبـز جایگزین کنید.

طرز تهیه قهوه سبز

  • دانه قهوه سبـز 20 گرم
  • آب گرم 300 میلی لیتر
  • اگر ترجیح می دهید: شکر ، عسل یا کمی دارچین

طرز تهیه:

دانه های قهوه سـبز را در یک چرخ مخصوص قهوه آسیاب کنید، از آسیاب قدرتمندی استفاده کنید که در آن دانه های قهوه رنده نشده و سخت، آسیاب شوند.

پودر را درون فنجان بریزید و به آرامی آب داغ (حدود 90 درجه سانتیگراد) را درون آن بریزید.

مخلوط را به مدت 10 دقیقه بگذارید و سپس مخلوط را فیلتر کنید تا یک نوشیدنی گرم و خوشمزه داشته باشید.

به دلخواه شکر یا عسل اضافه کنید.

قهوه را با استفاده از دانه های سبز کامل قهوه تهیه کنید

تهیه قهوه از دانه های کامل مدت زمان زیادی طول می کشد و دانه های قهوه را یک شب در آب قرار دهید.

این مخلوط خیس خورده را پس از یک بار جوشاندن روی حرارت زیاد به مدت 15 دقیقه بجوشانید و گاه گاهی هم بزنید.

این مخلوط را قبل از الک کردن کاملا خنک کنید، زیرا غلیظ و قوی است و بلافاصله مصرف شود. می توانید آب اضافه کنید تا مخلوط در صورت لزوم رقیق شود.

می توانید بقیه را در یخچال نگهداری کنید و ظرف 3 روز استفاده کنید و هل و مواد افزودنی مختلف اضافه کنید تا طعم بیشتری به این نوشیدنی سالم ببخشد.

 

فواید ومضرات قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز در منزل

فواید ومضرات قهوه سبز چیست؟ طرز تهیه قهوه سبز در منزل

 

طرز تهیه قهوه سبز با پودر دانه برای کاهش وزن

عناصر:

  • پودر دانه قهوه سـبز

پودر دانه قهوه سبز را می توانید از این سایت نیز تهیه کنید.

سپس پودر دانه قهوه سبـز را به آب در حال جوش اضافه کرده و حداقل 10 دقیقه هم بزنید و باقی مانده پودر را برای استفاده های بعدی نگه دارید.

حرارت را خاموش کرده و مخلوط را به مدت 10-15 دقیقه بگذارید.

سپس با صافی فیلتر کنید و داخل فنجان آب بریزید و قهوه سـبز بنوشید.

طرز تهیه قهوه سبز با عصاره دانه قهوه سبز

عناصر:

  • عصاره دانه قهوه سـبز

طرز تهیه:

این ماده مستقیما با مخلوط شدن با آب گرم یا سرد و بدون هیچ گونه تلاش اضافی مصرف می شود و مزایای مشابهی برای کاهش وزن دارد.

قهوه سـبز طعم خنثی دارد و می توان با افزودن عسل یا هل آن را طعم دار کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قهوه سبز را با خواص لاغری و کاهش وزن، پیشگیری و درمان سنگ های کیسه صفرا، کاهش قند خون، سلامت قلب، کاهش فشار خون، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0