topNotif

آشنایی با فواید و معایب رابطه عاطفی از راه دور

2595 بازدید
18 آذر 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید و معایب رابطه عاطفی از راه دور چیست؟

آیا نامزد یا همسرتان در شهر یا کشور دیگری زندگی می کند؟ آیا مسافت بسیاری از همسرتان فاصله دارید و دلتنگش می شوید؟ آیا مسائل و مشکلات رابطه عاطفی از راه دور را می دانید؟ آیا می داند در نبود همسر یا نامزدتان چگونه بر دلتنگی خود غلبه کنید؟ پاسخ تمام این سوالات را در ادامه این مقاله بررسی خواهیم کرد و در این مطلب با فواید و معایب رابطه عاطفی از راه دور آشنا خواهید شد.

 

آشنایی با فواید و معایب رابطه عاطفی از راه دور

آشنایی با فواید و معایب رابطه عاطفی از راه دور

 

رابطه عاطفی از راه دور چیست؟

لانگ دیستنس (Long distance Relationship) یا LR که در زبان فارسی تحت عنوان رابطه عاطفی از راه دور شناخته می شود، امروزه به واسطه اینترنت و برنامه های مختلف امکان ارتباط افراد را در مکان های دور از هم برقرار کرده است. بسیاری از زوج ها به خاطر ماموریت های کاری، تحصیل در کشورهای مختلف، مهاجرت و… مجبور می شوند از شریک عاطفی خود دور باشند و مدت زمان محدودی را دور از یکدیگر زندگی کنند، اما با مدیریت رابطه خود می توانند همچنان رابطه زنده خود را حفظ کنند.

نکاتی در مورد رابطه عاطفی از راه دور

1- اهداف رابطه عاطفی خود را بدانید

فرقی نمی کند رابطه عاطفی شما راه دور است و یا در یک شهر و به همسایگی یکدیگر زندگی می کنید، این که بدانید از رابطه عاطفی خود چه می خواهید می تواند از اتلاف وقت باارزش شما پیشگیری کند.

2- زمانی را برای پایان دادن به رابطه عاطفی از راه دور در نظر بگیرید

در نهایت شما خواهان زندگی با شریک عاطفی خود هستید با تعیین مدت زمان معین می توانید بر سرعت این کار بیفزایید.

3- حتی اگر در رابطه عاطفی راه دور هستید، در کنار یکدیگر خوش بگذرانید

به عنوان مثال شبی را تعیین کنید و فیلم مورد علاقه تان را در کنار یکدیگر تماشا کنید یا کتاب معینی را بخوانید یا به صورت آنلاین با هم بازی کنید، اینگونه رابطه عاطفی خود را زنده نگه می دارید.

4- برای تماس یا ارتباط تصویری، زمان دقیقی مشخص کنید

گاها در روابط عاطفی از راه دور پیش می آید که یکی از طرفین بیش از دیگری تماس می گیرد یا پیام می گذارد و دیگری بنا به هر دلیلی امتحانات یا پروژه های سنگین کاری و… امکان پاسخ دادن به پیام ها را ندارد، این مشکل می تواند ایجاد تنش کند. طرفین می توانند با مشخص کردن ساعاتی در روز و برقراری ارتباط با یکدیگر در آخر هفته ها از این دل نگرانی ها بکاهند.

5- مرزهای مشخصی برای خودتان تعیین کنید

مرزهای مشخصی برای خودتان تعیین کنید و باعث تهدید و ترس شریک عاطفی خود نشوید، سعی کنید او را درک کنید و از مرزهای مشخص شده او تخطی نکنید.

 

همچنین بخوانید:  بازی ها و تله ها در رابطه عاطفی

 

6- در صورت عدم پاسخگویی، او را مطلع کنید

اگر روزهایی تمایل دارید از اینترنت دور باشید یا به شدت سرتان شلوغ است که نمی توانید با همسر یا نامزدتان صحبت کنید، حتما این موضوع را به او اطلاع دهید تا او را نگران و مشوش نکنید.

7- مطمئن شوید فاصله ای که بین شما ایجاد شده است موقتی است

زمانی را تعیین کنید تا یکدیگر را ببینید و در نهایت در یک شهر در کنار یکدیگر زندگی کنید. مطمئن باشید، برای زندگی مشترک خود اهداف تعیین شده ای دارید.

8- اجازه ندهید رابطه عاطفی راه دور کنترل زندگیتان را در دست بگیرید

شما باید ساعاتی در روز را به کار، تحصیل، سپری کردن اوقاتتان در کنار دوستان و خانواده، خرید، کلاس های مختلف، باشگاه و…. اختصاص دهید، اگر رابطه عاطفی شما مرکز زندگیتان باشد بعدها ممکن است به دلیل جدایی صدمات زیادی از آن ببینید.

9- وانمود نکنید همه چیز خوب است

اگر رفتار یا گفتار شریک عاطفی شما اذیت کننده است، احساساتتان را به او بگویید. اگر از رابطه عاطفی خود حس خوبی نمی گیرید، احساس خود را به زبان بیاورید، این حق شماست که صادقانه و خوشحال در یک رابطه عاطفی قرار داشته باشید.

10- به گفته های دیگران توجه نکنید

ممکن است دوست شما بگوید روابط عاطفی از راه دور باعث جدایی می شود یا… به نظرات آن ها توجه نکنید و صادقانه به آن ها بگویید شما مسئول زندگی خودتان هستید و بهتر است در صورت عدم نظر خواهی از آن ها، سکوت کنند و نظراتشان را برای خود نگه دارند.

فواید رابطه عاطفی از راه دور

  • شما به عنوان یک زوج که بیشتر از طریق اپلیکیشن های مختلف و تماس تلفنی می توانید با هم ارتباط برقرار کنید، زمان بیشتری دارید تا در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنید و همدیگر را بیشتر از قبل بشناسید. زوج هایی که در کنار یکدیگر هستند معمولا به تماشای فیلم یا انجام فعالیت های دیگر می پردازند و زمان کمتری را به شناختن یکدیگر و صحبت راجع به مسائل مختلف اختصاص می دهند.
  • رابطه عاطفی راه دور باعث می شود، بیش از قبل دلتنگ همسر یا نامزدتان شوید، و بیشتر قدر او و ارزش رابطه تان را بدانید.
  • تماس های راه دور، فرستادن عکس و ویدیو یا پیام به شریک عاطفی راه دور این امکان را به شما می دهد، صادقانه تر با هم صحبت کنید. در صورتی که در تحقیقاتی که بر روی زوج هایی که در کنار یکدیگر زندگی می کنند انجام شده، معمولا آن ها ترجیح می دهند سکوت کنند و در مورد مسائل تنش زا با هم رو در رو صحبت نکنند.
  • در روابط عاطفی راه دور شما زمان و خلوت بیشتری برای خود خواهید داشت و بهتر می توانید به کار، تحصیلات و دیگر اهدافتان برسید. این موضوع می تواند باعث بلوغ بیشتر زوج ها در مسائل مختلف زندگیشان شود.

معایب رابطه عاطفی از راه دور

  • انسان ها در صورت عدم حضور فیزیکی در کنار یکدیگر معمولا بیش از قبل شخصیت همدیگر را قضاوت می کنند و نگران یکدیگر می شوند. به همین خاطر این کارکرد در صورت عدم مدیریت درست می تواند منجر به از بین بردن رابطه عاطفی شما شود. پس اگر همسرتان سوالاتی از شما دارد، صادقانه به سوالات او پاسخ دهید و او را در جریان مراسمات مختلفی که شرکت می کنید، قرار دهید.
  • دلتنگی بیش از حد در رابطه عاطفی از راه دور می تواند باعث تحلیل رفتن احساساتتان شود، شغل و تحصیلاتتان را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت فشار بیش از حدی بر ذهن و زندگیتان وارد سازد و باعث ایجاد تصمیم جدایی شود. پس مراقب احساساتتان باشید و آن ها را کنترل کنید.
  • تنهایی در روابط عاطفی راه دور می تواند اذیت کننده باشد. شریک های عاطفی در تولدها، مراسم های مختلف همانند سال نو و سالگرد ازدواج و… در کنار هم نیستند و این اذیت کننده است.
  • روابط عاطفی راه دور می تواند منجر به کاهش اعتماد زوجین به یکدیگر شود و سوتفاهم هایی را به وجود آورد که گاهی قابل رفع نیستند.
  • میزان خیانت ها در این نوع روابط ممکن است بالا برود. برخی از افراد به دلیل دوری از همسر ممکن است به او خیانت کنند که قطعا این مسئله برای همه زوج ها صادق نیست.

رابطه عاطفی از راه دور به واسطه سبک زندگی امروز بیش از گذشته به وجود آمده است و برای برخی از افراد به ازدواج های شاد ختم می شود، در صورتی که برخی دیگر پس از چندین ماه رابطه عاطفی از راه دور ترجیح می دهند، جدا شوند. شما باتوجه به مزایا و معایب گفته شده، می توانید انتخاب کنید در رابطه عاطفی از راه دور بمانید یا آن را ترک کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اذخر مکی را با خواص درمان تب، سرفه و سرماخوردگی، درمان سرطان، رفع مشکلات گوارشی، درمان کم خونی، درمان درد و التهاب مفاصل، افزایش کارایی مغز، جلوگیری از عفونت های قارچی یا باکتریایی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0