topNotif

فواید پرتقال برای موی سر

5810 بازدید
01 اسفند 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید پرتقال برای موی سر

با مصرف پرتقال، سلامت شما تضمین می شود. این میوه خوشمزه یک منبع عالی از خواص طبیعی و درمانی  است. پرتقال منبع غنی از ویتامین ث است. همچنین، شامل ترکیباتی مانند فیبر، پتاسیم تیامین، فولات و انواعی از آنتی اکسیدان هایی است که برای بیماری های مرتبط با قلب مفید می باشد. شاید بدانید که پوست پرتقال در بسیاری از مشکلات پوستی و موها موثر واقع می شوند، اما نه تنها پوست پرتقال بلکه استفاده از خود پرتقال نیز برای بر طرف کردن مشکلات مو مفید می باشد. در این مقاله، با فواید پرتقال برای موی سر آشنا شوید.

 

فواید پرتقال برای موی سر

فواید پرتقال برای موی سر

 

فواید پرتقال برای موی سر

کاهش ریزش مو

ویتامین ث موجود در پرتقال گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد، در نتیجه باعث کاهش ریزش مو می شود. استفاده از آب پرتقال در ریشه مو، موجب رفع مشکلات ریزش مو و همچنین افزایش رشد مو می شود. آب پرتقال می تواند یک گزینه مناسب برای افراد مبتلا به کم پشتی مو می باشد. پرتقال نه تنها عوارض جانبی ندارد، بلکه علاوه رفع مشکلات زیبایی سبب حفظ سلامت بدن می شود.

مرطوب کننده طبیعی

آب پرتقال حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین ث است. این میوه به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی برای مو عمل می کند. آب پرتقال را با کمی عسل مخلوط کنید و یک ماسک بسازید و این ماسک را یک ساعت روی موهایتان بگذارید. سپس، آن را خوب بشویید. آب پرتقال به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده می شود. آب پرتقال علاوه بر حفظ رطوبت، بهترین درمان برای موهای خشک و زبر است.

 

همچنین بخوانید:  نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

 

درمان خارش و سوزش پوست سر

با توجه به فراوانی بیوفلاوونوئید و ویتامین ث در پرتقال، خارش و سوزش روی پوست سر را کاهش می یابد. مخلوط پوست پرتقال و ماست را با هم مخلوط کنید و این خمیر را به مدت 20 دقیقه روی پوست سر خود بگذارید. از این درمان دو بار در هفته استفاده کنید. این ماسک همچنین می تواند به از بین بردن شوره سر کمک کند.

درخشش مو

آنتی اکسیدان ها و آنزیم های فعال موجود در پرتقال، یک لایه محافظ روی مو ایجاد می کنند که مو را سالم نگه می دارد و همچنین درخشش خود را حفظ می کند. کمی آب پرتقال را بر روی ریشه و پوست موهای خود قرار دهید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. علاوه بر این، اگر موی چربی ندارد، کمی شیر تازه را به آب پرتقال اضافه کنید و سپس آن را بر روی پوست سر و ریشه مو قرار دهید.شیر پروتئین لازم را به موها می دهد و آب پرتقال باعث درخشندگی مو می شود.

خوشبو کردن مو

همه ما عطر تازه پرتقال را دوست داریم. عطر عالی پرتقال باعث می شود که پوست سر و موتان بوی خوبی داشته باشد. اگر پوست و موهای سر شما چرب و بد بو است، می توانید برای رفع این مشکل از آب پرتقال استفاده کنید. آب پرتقال یا اسانس پرتقال را روی پوست خود بگذارید و آن را بعد مدت زمان طولانی بین 2 تا 3 ساعت با آب بشویید. این کار روش مناسبی برای رفع بد بویی مو . پوست سر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آرگان را با خواص مرطوب کننده طبيعي پوست، ضد چروک پوست و جوان سازي صورت، درمان پوست خشک صورت، درمان جوش صورت، لايه برداري و پاک سازي پوست، درمان ترک بارداري، ضد آفتاب طبيعي، رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپيلاسيون، درمان شوره سر، نرم کننده بعد از حمام، محافظت از مو در برابر حرارت، مراقبت مو در زمان شنا، درمان ريزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0