فواید پودر کاکائو برای لاغری و چگونگی استفاده از آن

10064 بازدید
08 مرداد 99
سمانه

فواید پودر کاکائو برای لاغری و چگونگی استفاده از آن

کاکائو ماده مغذی فوق العاده ای است که در قرن شانزدهم وارد اروپا شد. نخستین بار یک اسپانیایی به نام هرناندو کورتز در حدود سال ۱۵۲۸دانه های کاکائو را از آمریکای مرکزی به اروپا آورد و به ارزش واقعی این گیاه در سرزمین بومی آن پی برد. کاکائو ماده اصلی برای ساخت شکلات است و برای سلامتی بسیار مفید است. سرشار از پلی فنول است و یکی از آنتی اکسیدان ها است. به بهبود جریان خون، فشار خون پایین و کلسترول کمک می کند.

پودر کاکائو یکی از خوشمزه ترین غذاها است، اما علاوه بر طعم فوق العاده آن، کاربردهای دیگری نیز دارد و یکی از مهمترین کاربردهای این ماده خوشمزه سرعت بخشیدن به کاهش وزن است که امروز در مورد فواید پودر کاکائو برای لاغری و چگونگی استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

کشورهای تولید کننده پودر کاکائو

بسیاری از کشورها کاکائو کشت می کنند، اما کشورهایی که به دلیل کشت آن مشهور هستند اندونزی و فیلیپین و همچنین غنا، ساحل عاج، ونزوئلا، اکوادور، مکزیک، برزیل، کنیا و جزایر کارائیب هستند.

 

فواید پودر کاکائو برای لاغری

فواید پودر کاکائو برای لاغری

 

خاصیت کاکائو برای لاغری

  • کاکائو بهترین گزینه برای افزایش متابولیسم بدن و کمک به کاهش وزن است. به همین علت به ورزشکاران و مربیان بدنسازی توصیه می شود قبل از شروع تمرین مقداری پودر کاکائو را به یک نوشیدنی پروتئین اضافه کنند و میل کنند.
  • به از بین بردن سموم بدن کمک می کند، زیرا حاوی فلاونوئیدها است که عامل اصلی از بین بردن تمام سموم است.
  • هر فرد باید روزانه بین 25 تا 30 گرم فیبر رژیم غذایی بخورد. پودر کاکائو حاوی درصد زیادی فیبر است که باعث می شود تا فرد با مصرف آن احساس سیری داشته باشد همچنین به درمان یبوست و تنظیم قند خون کمک می کند؛ توجه کنید که هر قاشق چایخوری پودر کاکائو حاوی 1 گرم کربوهیدرات است و شما باید کمتر از 25 گرم کربوهیدرات در روز میل کنید.
  • با استرس و تنش مبارزه می کند و باعث بهبود خلق و خو نیز می شود، زیرا استرس باعث افزایش چربی در شکم می شود.
  • سلامتی قلب را تقویت می کند و کلسترول خون را  تنظیم می کند، از این طریق از تصلب شرائین (گرفتگی رگ ها) جلوگیری می کند و خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

جلوگیری از تجمع چربی در بدن

برخی مطالعات و آزمایشات انجام شده نشان می دهد كه كاكائو قادر است چربی های انباشته شده در بدن مخصوصا چربی های ناحیه شکم را از بین ببرد، و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را با افزایش چاقی كاهش می دهد، و به همین دلیل از نوشیدنی های فوق العاده محسوب می شود.

توصیه های عمومی برای کاهش وزن

  • شما نباید از صبحانه غافل شوید، زیرا این منجر به خوردن برخی غذاهای ناسالم در هنگام ناهار یا شام می شود.
  • اگر بعد از خوردن شام احساس گرسنگی کردید، می توانید یک دانه میوه یا سبزیجات را بدون احساس محرومیت بخورید.
  • بین وعده های غذایی مقداری میان وعده میل کنید زیرا باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.
  • مراقب مقدار کالری روزانه باشید و چربی بیشتری مصرف نکنید.

مضرات کاکائو

  • کاکائو حاوی درصد زیادی کافئین است، بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی مانند تکرر ادرار، افزایش تعریق و همچنین افزایش ضربان قلب را به همراه داشته باشد و ممکن است در افزایش اضطراب و اسهال نقش داشته باشد.
  • اگر از مشکلات معده رنج می برید، بهتر است از مصرف پودر کاکائو منصرف شوید چراکه کاکائو باعث افزایش تجمع گازها در داخل شکم می شوند.

 

همچنین بخوانید:  خواص معجزه آسای پودر کاکائو

 

نوشیدنی کاکائو و دارچین برای لاغری

یک قاشق چایخوری کاکائو و یک قاشق غذاخوری دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را خوب مخلوط کرده و سپس به دو قسمت تقسیم کنید، یک قسمت از آن قبل از صبحانه به صورت ناشتا میل شود و قسمت دیگری قبل از خواب میل شود. این دستور غذا توانایی کاهش وزن را تا حدود 10 کیلو در ماه دارد.

توجه: منظور از کاکائو این است که عاری از هرگونه افزودنی مانند شکر، شیر و سایر مواد غذایی باشد و به صورت پودر و کاملا خام مصرف شود.

دارچین برای کاهش وزن بسیار موثر است، زیرا مصرف آن دیگر محدود به نوعی ادویه در مواد غذایی نیست، بلکه در کنترل سطح انسولین در خون و حفظ ثبات آن به کاهش وزن کمک می کند. همچنین با تولید یک واکنش شیمیایی به بدن و روده کمک می کند تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد، که به نوبه خود منجر به سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه کاهش وزن می شود.

آیا خوردن شکلات مرا چاق می کند؟

هنوز مقاله هایی را می خوانیم که نشان می دهد خوردن شکلات به افزایش وزن کمک می کند. بنابراین جواب درست چیست؟

بیایید به شواهد نگاه کنیم

در مورد شکلات، مطالعات زیادی وجود دارد که هر دو طرف سکه را استدلال می کنند. پس از بررسی برخی از مطالعات در مورد این موضوع، از جمله بررسی های سیستماتیک و متاآنالیز کارآزمایی های تصادفی، معتقدیم که پاسخ ممکن است در اعتدال باشد.

شکلات دارای کالری، قند و چربی زیادی است و خوردن مقدار زیادی از آن باعث افزایش وزن خواهد شد و همانطور که می دانید چاقی تاثیر منفی قابل توجهی بر سلامتی دارد. با این حال، شکلات تلخ ممکن است برای سلامتی مفید باشد. به ویژه شکلات تیره و غنی از پلی فنول؛

نشان داده شده است که مصرف متوسط شکلات به کاهش فشار خون، بهبود حساسیت به انسولین و  کاهش سریع کلسترول  کمک می کند. شکلات منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها و کاتچین ها است که به درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. فقط برای اطمینان، به هنگام مصرف کاکائو، کمی تمرین ورزشی را به برنامه خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند کالری اضافه شده را بسوزانید.

چه مقدار شکلات تلخ می توانید بخورید؟

یک متاآنالیز جدید در 23 مطالعه اخیر نشان داد که مقدار ایده آل شکلات برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی 45 گرم در هفته یا حدود 4 مربع است. اما باید به خاطر داشته باشید که آن چهار مربع بیش از 200 کالری را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پودر کاکائو را با خواص پیشگیری از دیابت و تنظیم قند خون، بهبود تنگی نفس و آسم، تقویت حافظه، ضد افسردگی، درمان سرطان روده و پروستات، پیشگیری از پوکی استخوان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. آچار فرانسه
    19 اردیبهشت 1402

    من مدتی است که ازچای ماسالا استفاده میکنم.نتیجه خوب بوده ولی خیلی گران است.لذا قصد دارم مخلوطی از قهوه،دارچین،زنجبیل و پودر کاکائو درست کنم.آیا این مخلوط برای لاغری مناسب است؟؟؟؟

0