topNotif

فواید چای نارگیل برای سلامتی بدن

3723 بازدید
06 فروردین 98
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

فواید چای نارگیل را برای سلامتی بدانیم.

چای نارگیل یک چای گیاهی سرشار از کافئین است که از نارگیل و شیر با چای سبز یا سیاه تشکیل شده است. این چای غنی از مواد مغذی و طعم دهنده است.

نارگیل غنی از اسید لوریک، چربی اشباع شده، ویتامین ث، فیبر، پتاسیم، منیزیم و آهن است. چای سبز و سیاه غنی از ترکیبات پلیفنولی و آنتی اکسیدان هایی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. ترکیب نارگیل و چای سبز یا سیاه یک ماده غذایی فوق العاده است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

چگونه چای نارگیل درست کنیم!؟

کتری آب را بجوشانید و 3 عدد چای کیسه سبز یا سیاه به آب جوشیده شده اضافه کنید. پس از 5 دقیقه کیسه های چای را از آن خارج کنید. یک چهارم فنجان شیر نارگیل به آن اضافه کنید. در انتها هم بزنید و می توانید به دلخواه چای را گرم یا خنک بنوشید.

این چای دارای، 130 گرم کالری، 2 درصد فیبر رژیمی، 13.6 درصد منیزیم، 2.5 درصد کلسیم، 17.1 میلی گرم سدیم، 1 درصد ویتامین ث و 21 درصد آهن است. واضح است که مقدار چربی و شکر این نوشیدنی را می توان کنترل کرد. پیشنهاد می کنم از شکر یا خامه درون چای خود استفاده نکنید.

فواید چای نارگیل برای سلامتی بدن

فواید چای نارگیل برای سلامتی بدن

فواید چای نارگیل

آرامتر و هشیارتر می شوید.

یکی از فواید چای نارگیل این است که شما را آرامتر و هشیارتر در تمامی موقعیت ها نگه می دارد. مخصوصا افرادی که مقدار زمان زیادی کار می کنند چای نارگیل برایشان مفید است. چای نارگیل شما را از استرس رهایی می بخشد و آرام می کند.

سریعتر به کاهش وزن دست می یابید.

شما قرار نیست 10 کیلو را در یک شب از دست دهید، اما با مصرف چای نارگیل، ورزش و تغذیه سالم این روند سریعتر رخ می دهد. چگونه این اتفاق می افتد؟ چای نارگیل کمک می کند اشتها شما کم شود و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که رژیم گرفته اند اما عاشق مصرف فست فودها و خوراکی های شیرین و ناسالم هستند، چای نارگیل را در رژیم روزانه خود بگنجانند.

سکته قلبی و مغزی کمتر می شود.

با افزایش چاقی در جامعه، احتمال ابتلا به سکته قلبی و مغزی هم افزایش یافته است. این یک هشدار است اما تا شیوه زندگی تغییر نکند هیچ تغییری رخ نمی دهد، یکی از این تغییرات به وسیله مصرف مواد طبیعی همچون چای نارگیل رخ می دهند. لخته شدن خون باعث ایجاد سکته قلبی و مغزی می شود، چای نارگیل از ایجاد لخته خون جلوگیری می کند اما برای داشتن یک زندگی سالم لازم است ورزش هم کنید.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه کره نارگیل در منزل

 

سلامت قلب و عروق بهبود می یابد.

چربی ها اغلب برای سلامتی مناسب نیستند اما چربی های خوبی همچون اسید لاوریک وجود دارند و این چربی ها را می توان در چای نارگیل یافت. این چربی ها توانایی افزایش و حفظ سلامت قلب و عروق شما را دارند. این چربی ها شما را از انواع مختلف بیماری های قلبی محافظت می کنند و از افزایش فشار خون بالا به علت مسائلی همچون استرس بالا می کاهند.

از ایجاد سرطان جلوگیری می کند.

چای نارگیل از سرطان جلوگیری می کند. این به معنای آن نیست که اگر سرطان داشته باشید چای نارگیل آن را درمان می کند، بلکه چای نارگیل آنتی اکسیدان هایی دارد که از ایجاد سرطان جلوگیری می کنند.

سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

داشتن یک سیستم ایمنی ضعیف باعث می شود که شما بیماری های متعدد داشته و به آسانی تحریک شده و دچار استرس شوید. نوشیدن چای نارگیل مخصوصا زمانی که در موقعیت سختی قرار دارید بسیار کمک کننده است. اگر مثلا سرماخورده اید چای نارگیل به شما کمک می کند سریعتر بهبود یابید. طبق تحقیقات چای نارگیل سرشار از ویتامین ث است، که این ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. پس دفعه بعدی که حال خوشی نداشتید چای نارگیل را فراموش نکنید.

قند خون را کاهش می دهد.

چای نارگیل دارای خواص متعددی است که تایید شده است سطح قند خون را کاهش می دهد. کاهش سطح قند خون فواید بسیاری برای افراد دارد، طبق تحقیقات دانشمندان بسیاری کاهش سطح خون باعث کم شدن دیابت نوع 2 می شود.

کبد سالمتری خواهید داشت.

کبد یکی از مهمترین قسمت های بدن است که نباید مراقبت از آن را فراموش کنیم. همانطور که قبلا گفته شد چای نارگیل آنتی اکسیدان های زیادی دارد. این آنتی اکسیدان ها به کبد کمک می کنند تا از شر سموم مضر خلاصی یابد. چای نارگیل همچنین دارای خواص محافظتی است که باعث حفاظت از کبد می شود.

فواید چای نارگیل برای سلامتی بدن

فواید چای نارگیل برای سلامتی بدن

پوست را سالم نگه می دارد.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که از بیماری های پوستی مانند آکنه رنج می برید، آنتی اکسیدان هایی که در چای نارگیل وجود دارند به کمکتان خواهند آمد. درست است این محلول به اندازه روغن نارگیل موثر نیست اما هنوز فواید زیادی برای پوست دارد.

استخوان های قوی تری خواهید داشت.

افرادی که چای نارگیل را روزانه یا هفتگی مصرف می کنند استخوان های قوی تری نسبت به دیگر افراد دارند. علت آن را می توان در مواد گیاهی که داخل این چای وجود دارد، یافت.

کمتر دچار بی خوابی و تنش های عصبی می شوید.

آیا در طول روز سردرد دارید؟ آیا از بی خوابی یا تنش های عصبی رنج می برید؟ آیا قرص ها دیگر جوابگو دردهایتان نیستند؟ چای نارگیل احتمالا چیزی است که تمام مدت در انتظار آن بوده اید. احساس راحتی و آرامشی که با مصرف چای نارگیل خواهید داشت تمامی این تنش ها و مشکلات را رفع می کند. با مصرف روزانه یک فنجان چای نارگیل از تمامی تنش ها و استرس هایی که در آخر روز سراغتان می آیند رهایی خواهید یافت.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، سفید کننده دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0