فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن

1824 بازدید
07 اردیبهشت 00
مروارید

فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن

چوب صندل یک نوع چوب درخت است که بخصوص در هند رشد می کند و سال هاست که به دلیل خواص درمانی فراوان توسط تمدن های باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. این مقاله درمورد فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن

فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن

 

فواید چوب صندل و روغن چوب صندل

چوب صندل دارای مزایای سلامتی و زیبایی فراوانی است که باید بدانید:

مرطوب سازی پوست 

چوب صندل، خشکی پوست را برطرف کرده و رطوبت را به آن را بازمی گرداند و این ماده در بسیاری از کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه عارضه جانبی آزار دهنده مانند: جوش زدن یا خشکی پوست ندارد.

مقابله با علائم پیری

چوب صندل با رادیکال های آزاد که باعث ایجاد چین و چروک و علائم پیری در پوست می شوند مقابله می کند، همچنین به سفت شدن پوست کمک کرده و جریان خون را در آن حفظ می کند تا آن را لطیف نگه دارد.

درمان آکنه و خارش پوست

پودر چوب صندل به همراه زردچوبه یکی از دستورالعمل های سنتی می باشد که به مبارزه با آکنه و جلوگیری از جوش های مزاحم مورد استفاده قرار می گیرد.

خمیر تهیه شده با پودر چوب صندل به رفع خارش کمک می کند .

ترمیم زخم ها

پودر چوب صندل همچنین به کاهش تحریک پذیری پوست کمک می کند، همچنین به تسریع ترمیم زخم ها کمک می کند.

 

همچنین بخوانید: صندل سفید چه خواص درمانی دارد؟

 

درمان آفتاب سوختگی

استفاده از پودر چوب صندل برای درمان آفتاب سوختگی و تسکین احساس ناراحتی در ناحیه آسیب دیده بسیار مفید بوده و به تسریع بهبود آن کمک می کند.

روشن سازی و لایه برداری پوست

مردم آسیا از پودر چوب صندل به صورت خمیر استفاده می کنند و آن را برای روشن شدن پوست، روی پوست قرار می دهند و همچنین در مناطقی که رنگ پوست متفاوت است برای بازگرداندن رنگ یکنواخت پوست از آن استفاده می شود.

تنفس پوست

پودر چوب صندل توانایی نفوذ به عمق منافذ و تمیز کردن آن ها از آلودگی را داشته و باعث می شود پوست تنفس کند.

فواید روغن چوب صندل

تقویت لثه

در صورت استفاده مرتب از روغن چوب صندل لثه ها تقویت شده و بنابراین احتمال ریزش و افتادن دندان را کاهش می دهد.

از بوی معطر بدن لذت ببرید

روغن چوب صندل بوی نامطبوع بدن را برطرف می کند، بنابراین یکی از عناصر اصلی در ساخت عطر و کرم است و در صورت استفاده، تاثیر مثبتی بر بوی بدن خواهد داشت که ساعت ها ماندگار است.

یک ادرار آور طبیعی

روغن چوب صندل به کاهش عفونت در مجاری ادراری کمک کرده و عبور مواد مختلف از آن را تسهیل می کند، همچنین میزان ادرار و تعداد دفع ادرار را افزایش می دهد، در نتیجه سموم از بدن دفع می شود.

درمان سرفه

روغن چوب صندل سرفه و ویروس ها و بیماری های عفونی مانند: آنفلوانزا و سرماخوردگی را درمان می کند.

کاهش فشار خون

می توان کمی روغن چوب صندل را با شیر یا با آب مخلوط کرد و برای کاهش فشار خون نوشید، مخصوصا در بیمارانی که فشار خون بالا دارند. همچنین می توان به منظور کاهش فشار خون، خمیر پودر چوب صندل را به صورت موضعی بر روی قسمت های مختلف بدن قرار داد.

برای تقویت حافظه

روغن چوب صندل به تقویت حافظه و تقویت تمرکز کمک می کند. همچنین به حفظ سلامت مغز کمک کرده و از فشار روانی جلوگیری می کند.

 

همچنین بخوانید: روغن چوب صندل و فوایدش را بشناسیم

 

سایر فواید روغن چوب صندل

کنسانتره چوب صندل نیز فواید بسیاری دارد، در اینجا مهمترین آن ها را بیان می کنیم:

روغن غلیظ چوب صندل معمولا در درمان های طبیعی و رایحه درمانی با هدف تسکین استرس و اضطراب استفاده می شود. تنش و استرس را برطرف کرده و اعصاب و عضلات را شل می کند.

روغن چوب صندل باعث تقویت تولید هورمون شادی در بدن و احساس مثبت بودن می شود و به درمان اسپاسم عضلات و شل شدن عضلات کمک می کند.

برای از بین بردن استرس، آرامش و تسکین سردرد می توانید از روغن چوب صندل استفاده کنید.

به دلیل تاثیری كه باعث افزایش ماندگاری رایحه می شود، از آن به عنوان یكی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از عطرها استفاده می کنند.

دستورالعمل های زیبایی چوب صندل

شما می توانید از چوب صندل به روش های مختلفی در برنامه روزانه زیبایی خود استفاده کنید، در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد، می توانید یکی از موارد مناسب خود را انتخاب کنید:

 1. چوب صندل برای پوست زیبا

می توانید کمی پودر چوب صندل را با زردچوبه و گلاب مخلوط کرده و آن را روی پوست صورت و دست ها قرار دهید و بگذارید قبل از حمام خشک شود. استفاده منظم از این دستور العمل جلوه ای فوق العاده به پوست می دهد.

 

فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن

فواید چوب صندل و روغن چوب صندل و 6 دستورالعمل استفاده از آن

 

2. برای درمان خشکی پوست صورت

کمی پودر چوب صندل را با شیر نارگیل مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

3. چوب صندل برای پوست بدون آکنه

کمی پودر چوب صندل، زردچوبه و زعفران را با مقداری آب مخلوط کنید، سپس مخلوط  را روی صورت خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

4. برای بهبود جای زخم

پودر چوب صندل را با روغن نارگیل و آب لیمو مخلوط کنید و آن را به مناطق آسیب دیده پوست بمالید. این ماسک را شبانه روی پوست بگذارید، سپس آن را با آب سرد بشویید.

دستور العمل های دیگری که عاشق آن خواهید بود

از چوب صندل نیز می توان برای تهیه دستورهای زیر استفاده کرد:

5. برای رفع تعریق بیش از حد، پودر چوب صندل را با کمی گلاب مخلوط کرده و مخلوط را به نواحی تعریق بمالید.

6. برای درمان چین و چروک می توانید پودر چوب صندل را با گلیسیرین و کمی گلاب مخلوط کرده و مخلوط را به مدت 20 دقیقه در روز روی صورت قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب صندل سفید را با خواص تقویت و سلامت معده و دستگاه گوارش، درمان آکنه و جوش صورت، پاک سازی و سم زدایی کلیه ها، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، سرفه، آنفلوآنزا و اوریون، کاهش فشار خون بالا بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

برچسب ها:
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0